Wij staan op het punt om een keuze te maken tussen het UZ Brussel en het UZ Gent voor een intake met als vervolg een TESE-behandeling en hopelijk uiteindelijk ook icsi. Nu vind ik het lastig om een keuze te maken omdat we beide ziekenhuizen niet kennen. In Brussel hebben we begin januari een intake bij Prof. dr. Tournaye en 2 dagen later in Gent bij dr. Gerris. In feite willen we in december de knoop doorhakken i.v.m. de keuze voor de ziektekostenverzekeraar. Dan wordt dus een van de twee afgebeld. Maar i.v.m. de wachtlijsten hebben we bij beide een afspraak gemaakt zolang de keuze nog niet is gemaakt. In Gent wordt alles vergoed door een verkeraar bij wie we geaccepteerd worden zonder dat je rekeningen thuis krijgt of moet voorschieten. Heeft iemand ervaring met Brussel? M.n. dan ook de financiële rompslomp. Prof. Dr. Tournaye heb ik een beter gevoel bij. Enkel afgaand op onderzoeken die hij heeft gedaan, een enkel verhaal op fora en zijn foto. Prof. Dr. Gerris lees ik zowel positief als negatief over, maar besef me ook goed dat dit niet objectief is. Ook hij heeft diverse goede onderzoeken naar mannelijke infertiliteit gedaan. Wat betreft de financiële afhandeling ligt Gent dus voordehand, maar wat betreft mijn gevoel ligt Brussel beter. Dat scheelt ook een half uurtje reizen, maar dat is bijzaak. Elke ervaring met een van beide artsen en ook financiën is welkom!
Hey meis, Qua financièn kan ik helaas niet helpen want ik werk en woonde toen in Belgie. Maar qua arts zoals ik al zei, is Prof Tournaye echt een super dokter! Hij is heel erg kundig en vriendelijk. Legt je alles fatsoendelijk uit en neemt de tijd. Ik weet dat op een ander fora wel een meisje zat wat in brussel ging en toch wat vergoed kreeg. Groetjes