Hai Kristel en andere meiden! In het begin heb ik hier even kort meegekletst omdat wij al vanaf okt. 2012 bezig zijn voor een brusje voor onze zoon. We hadden groen licht om met IUI te starten, ook gezien de voorgeschiedenis vanuit mijn man zijn vorige relatie, daar was poging 12 van de IUI pas raak. We hebben de IUI uiteindelijk niet nodig gehad, want 11 feb bleek ik ineens spontaan zwanger. Heel erg veel rompslomp gehad, testen die maar langzaam opliepen (deed me heel erg denken aan mijn MA van 2013). Ik had ook met 6 weken er ineens geen goed gevoel over. Bij de Gyn toen op de echo toch een vruchtje te zien, maar geen hartactie. Een week later bleek er een 2e vruchtje te zitten, maar wederom geen hartje. Gisteren: Heel de dag al veel buikpijn gehad. Rond 5 uur begon dat heviger te worden en ook veel rugpijn erbij. Dat waren dus al weeën. Rond half 7 werd dat echt ondraaglijk en om 7.05 de verloskamer gebeld, ik moest gelijk komen vanwege de pijn en zoveel bloed. Om 7.20 stond de Gyn al bij me aan bed en heeft hij de vruchtjes uit mijn baarmoedermond gehaald. Gelukkig zaten ze daar al, anders had ik vanavond nog een curettage gehad! Toen hij klaar was was gelijk de ergste buikpijn weg en nu nog lichte naweeën. Pak van die charmante luiers mee naar huis gekregen Een half uur nadat ik gebeld had stond ik dus alweer buiten, heel fijn!! Ben nu heel opgelucht dat het voorbij is en dat we weer vooruit kunnen gaan kijken. Het scheelt dat ik het al heb aangevoeld, ik had geen 'gevoel' bij deze kindjes, waardoor ik er best redelijk mee om kan gaan. Het is triest, maar een vruchtje dat niet groeit heeft gewoonweg geen toekomst. Het is goed zo... Ik hoop dat als ik 7/4 bij de Gyn kom dat we alsnog groen licht krijgen voor de IUI en dat we niet weer een jaar moeten wachten!
@Mariska fijn dat je er weer bent, en meteen wat een verhaal zeg! Had het niet verwacht toen ik je nog gesproken had van de week.. Ze zeggen vaker dat je dit soort dingen aanvoelt he... Veel sterkte en doe nog maar even rustig aan. Ik denk niet dat je nu lang moet wachten ze weten toch hoe lang je al bezig bent enz? Hou ons op de hoogte!
Ja, dat weten ze inderdaad, maar ik heb ook verhalen gehoord dat ze je toch weer eerst laten aanmodderen omdat het schijnbaar toch wel spontaan lukt (1x per jaar ) Ik wacht gewoon 7/4 even af en anders wordt het gewoon klussen klussen klussen.... Zal weer even bijlezen hier want ik zag al dat er een hoop geschreven is ondertussen.
Hi Mariska, Ik hoop dat je inmiddels beter voelt. Ik was ook aan het wachten om aan IUI te beginnen toen ik spontaan zwanger bleek te zijn. Ik had ook testen die niet opliepen en kreeg een mk met 5.5. Toen moest ik weer een maand wachten en bleek ik weer een heel klein beetje zwanger (ik noem het zo omdat we pas 2 dagen voor de miskraam (weer 5.5 weken) achter kwamen. Ik mocht die maand wel gelijk aan IUI beginnen omdat op cd2 mijn Hcg al terug naar 0 was. Ik was ook bang dat ze mij terug naar huis zouden sturen en zelf weer zouden laten proberen, maar gelukkig is dat niet zo. Mischien omdat ik ieder keer door een andere arts of ivf-assistente werd geholpen? @kristel en @gillian het wordt inderdaad maandag. Eitjes waren niet genoeg gegroeid. Ik maak me nog steeds wel een beetje zorgen want vorige maand waren ze op cd 12 al gesprongen, en nu waren ze al best groot op cd 8. Tijdens de cyclusmonitoring is het ook gebeurt dat een eitje van 13mm op vrijdag al op maandag was gesprongen... Maar ik heb me bij neergelegd. Ik heb mijn reis opgezadeld aan een collega en plannen gemaakt om mijn man te verleiden dit weekend just in case Kristel, we maken er een gezellige wachtbankje van
Yes, bij mij wordt het ook maandag! Follikel was goed gegroeid, mooi 2mm per dag! Nu 16,3mm Fijn en zonnig weekend voor iedereen!
Vandaag of morgen is mijn nod. Nog niks maar vreselijk hoofdpijn en Borstpijn. Zo.testen als er niks komt maar meestal is hoofdpijn bij mij een teken dat het los gaat barsten.
expatje en kristel maandag veel succes. en kristel geniet maar lekker van je vakantie. Ik zit nu ook samen met jullie op het wachtbankje. Ik moest vanmorgen voor de eerste echo op cd 9. Nu was er al 1 eitje te zien van 16 mm. Omdat ze de vorige maand bij die grote al srongen. hebben ze in het ziekenhuis niet meer durven wachten. Dus moesten we die middag terug in het ziekenhuis komen en het zaad inleveren en kreeg dus later de iui. gelukkig had mijn man vandaag vrij dus kan het ook gelijk allemaal geregeld worden. dus moet nu 16 dagen wachten tot ik kan testen. ik wens de rest ook heel veel sterkte en succes toe
Gillian, beide keren dat ik zwanger was waren de symptomen bijna niet te onderscheiden van normale ongi. Ik was alleen een beetje meer duizelig bij het opstaan (en dat was vanaf de 5de week). Dus I'm keeping my fingers crossed for you! Lizet, wat goed van het ziekenhuis dat ze het zo snel kunnen regelen!
Vervelend! Zucht... Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Veel sterkte! Doen jullie ook allemaal klussen op de avond na de iui? Wij wel... Dat zeiden ze de vorige keer tegen ons. Ik heb gisteren weer gespoten, dat gaat inderdaad steeds makkelijker. Wel fijn met zijn drieën op het wachtbankje!
Hè bah Gillian! Heel veel succes met de volgende ronde. Gisteren voor het eerst de pregnyl gezet en vond het redelijk pijnlijk (en ik ben geen watje). Vandaag voelt het als een pijnlijke blauwe plek. Morgen voor het eerst de iui. Ik begin het wel een beetje spannend te vinden.
@gilian, balen meid. hopelijk is het de volgende ronde raak. @Kristel & Expatje, succes morgen!!! @Lizet, Ik duim voor je.. @Mariska, heftig verhaal. Ik hoop voor je dat ze snel doorpakken. Succes 7-4 Morgen gaat het voor ons echt beginnen, ga dan voor het eerst Gonal F spuiten 50 IE. Maandag 7-4 de eerste controle echo.
Veel succes Kristel en Expatje! Ik denk aan jullie en hopelijk kom ik aan het eind van de week bij jullie op het bankje..
Nou, de eerste inseminatie zit erop en ik ben erg blij dat het afgelopen is. Het heeft allea bij elkaar 5 maanden geduurt sinds de beslissibg werd genomen om aan IUI te beginnen. Dus ik ben blij. Jammer genoeg was de arts niet echt positief. Het aantal zaadjes viel haar tegen: 1 miljoen waarvan 20% bewegelijk. Is het nou echt zo slecht?
@junyor hoe was de eerste spuit? @expatje mijn eerste pregnyl was ook pijnlijk, nu voelde ik hem bijna niet meer! 1 miljoen met 20% beweeglijkheid is inderdaad niet veel, laat je man veel zaden en noten eten, paranoten is goed. Vitamine c en drie dagen onthouding voor de iui @annemoon hoe verloopt jou eitje? Issie al groot genoeg? De inseminatie vandaag was super bij ons! We hebben deze keer een echo meegekregen van het eiblaasje, we hebben het blaadje met se spermakwaliteit mee gekregen en onze eigen gynaecoloog heeft de iui gedaan! Die zat helemaal tegen de achterwand van de baarmoeder aan, dat is goed, want ik voelde het ook, niet echt pijnlijk hoor. Maar echt een topprestatie van mijn vriend. 79 miljoen en 52% beweeglijkheid voor het opwerken, 91 miljoen en 57% beweeglijkheid na het opwerken, stierensperma zei de gynaecoloog haha! Nu goed broeden!
Hahaha Kristel! Geweldig, stierensperma! Expatje, ik ga voor je duimen, zo lang gewacht, ik hoop dat jullie droom in vervulling gaat...
Wij zijn ook bezig met 1e iui. Vanavond pregnyl laten zetten, woensdag inseminatie. Vanochtend nog een echo gehad, 2 eitjes. 17,5 en 18 mm. Heel erg spannend!! Heb er heel erg veel zin in, maar vind het ontzettend spannend!
Meiden de duimen draaien hier weer overuren voor jullie! Ik heb het gevoel dat het bij één van jullie raak is deze keer.