Starten iui waarschijnlijk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kristel30, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi hier even een update:
    Het waren rare dagen: 7 dagen na IUI bruinverlies
    Dag 8,9 , 10 niks meer en toen begon het weer.
    Vandaag is menstruatie echt door gebroken.
    Jammer....op naar IUI nr 2..

Is er verder nog nieuws van jullie ?

2. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    Goedenavond dames,

In het begin heb ik met jullie mee geschreven en daarna heb ik meegelezen met jullie verhalen. Voornamelijk doordat ik iemand in mijn omgeving had die mij controleerde op deze site ben ik gestopt met schrijven. Maar ik heb altijd veel steun gehad door alle verhalen. En wil daarvoor iedereen bedanken.

Daarnaasr wil ik alle zwangere feliciteren en alle meiden die nog hopen op een wondertje veel succes en geluk toe wensen en geef de hoop niet op.

Ik ben 7 jaar geleden gestopt met de pil en ben 3 jaar geleden inde mmm verdaagd. Eerst doormiddel van echos en clomid geprobeerd. En ben dit jaar eindelijk begonnen met iui. Ruim 2 weken geleden had ik mijn laatste, de 6e, iui behandelingen. Ik had er geen geloof meer in. We hadden ook al gesprekken gehad over ivf zodat ik meteen verder kon gaan in het traject.

Zondag moest ik van ziekenhuis een test doen zodat ik meteen maandag kon komen wanneer mijn ongesteldheid door brak, ik ben namelijk in 7 jaar tijd maar 1 keer overtijd geweest en toen was ik ookniet zwanger, maar toen ik de test deed stond er toch een streep je op. Ik kan het nog steeds niet geloven. En ik weet dat het nog vroeg is, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en hebnu ook al zo iets van het kan in ieder geval. Klinkt misschienheel stom, maar zo voelt het wel. Ik wildedit met jullie delen ook om de niet zwangeren hoop te geven. Ik vond het namelijk altijd prettig om te lezen dat mensen toch zwanger werden ook na een lange tijd.

Geef de hoop voor een wondertje nooit op.

3. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd smurfinnetje!
    En pantertje: balen!!

Ik heb gister de ivf info avond gehad, we gaan zsm met de stimulatie beginnen!
    Ik zit al aan de pil maar moet nog laten checken of er echt geen poliep in m'n BM zit, want dit kan de oorzaak zijn van de miskramen.

4. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    gefeliciteerd smurfinnetje!
    pantertje balen op naar iui2!

mariska spannend! je gaat nu dus echt bijna beginnen met ivf.hopend at er geen poliep zit, aan de anderen kant heb je dan wel een rede voor de miskramen... dubbel...

hier verloopt alles goed, gebruikelijke symptonen maar mij hoor je niet klagen :)
    zondag lekker 19 dagen op huwelijksreis :) ben hier dan ook niet of weinig te vinden :)

5. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Balen weer pantertje, sterkte meis. Wat fijn smurfinnetje dat geeft altijd hoop. Heerlijk denanja geniet van jullie vakantie waar gaatt de reis heen???? Heb je na je vakantie echo dan??? En kristel hoe gaat het met jou? Ik zit te wachten op mn eerste menstruatie het was gisteren 4 wkn geleden dus zodra de menstruatie er is kunnen we weer verder. En ben niet zwanger heb uiteraard al getest, maar vorige keer voelde ik het meteen dat het raak was dus ben ook niet teleurgesteld wil nu gewoon verder.

6. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik reageer toch even op het verhaal over de poliep. Bij mij werd ook tijdens het IUI-traject een poliep ontdekt (vrij klein, 1 cm doorsnee), die hebben ze eerst met een hysteroscopie zonder verdoving proberen weg te halen maar dat mislukte. Toen werd een hysteroscopie onder verdoving in de OK gepland, en tot die tijd kon ik verder met IUI. Vlak voor de hysteroscopie ben ik zwanger geworden en wat blijkt? De poliep is nu op de echo's niet meer te zien (laatst met de 20-weken echo weer naar gevraagd, maar ze vond niks). Dus hier een succesverhaal dat je met poliep toch zwanger kunt raken en kunt blijven (tot nu toe :)). Hopelijk kan je snel verder Mariska, met of zonder die poliep...

Mij is overigens verteld dat een poliep de kans op een innesteling kan verkleinen of een ingenestelde embryo kan afstoten, maar dat daar nooit veel onderzoek naar gedaan is. Dus de vraag is of ze ooit kunnen achterhalen of die poliep de boosdoener is in jouw geval.

Voor alle meiden die op het wachtbankje zitten of wachten op volgende behandeling of menstruatie: veel succes. En Denanja hele fijne vakantie! Geniet ervan!

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wiess we gaan naar curacao :) en idd de dag na terugkomst eerst echo in de kliniek nog en de week erna intake bij de verloskundige.
    hopen dat die menstruatie bij jou snel komt hoor dan kan idd tenminste weer verder.

8. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    ow heerlijk zijn wij ook geweest aantal jaar terug. Nou heel heel heel veel plezier en geniet ervan. Ja dat hoop ik ook, maar we wachten (on) geduldig af ;)

9. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Fijn smurfinnetje! Zeker de moed niet opgeven! Dat zien we wel ;)
    Met mij gaat het nu best prima! Ik ben niet meer zo misselijk, neem wel af en toe nog gember capsules hoor. Wel erg moe nog en regelmatig buikpijn, moet echt opletten wat ik eet en wanneer ik eet hihi.
    Gisteren alle info gehad bij de verloskundige. Nu is het elke week druk, bloed prikken, echo, combinatietest en weer verloskundige. Maar er staan 2 echo's in het verschiet, dus we hebben er zin in! Al veel cadeaus gekregen, blijft echt onwerkelijk hoor, ik moet het nog vaak tegen mezelf zeggen dat ik zwanger ben.

Dames, ik wens jullie nog steeds veel rust, positiviteit en natuurlijk succes toe! Ik denk aan jullie! Fijne vakantie Denanja! xxx

10. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Helaas afgelopen zondag de rode heks weer tegengekomen...

Hoe is het met iedereen?

Kristel, wat top dat het zo goed gaat! En die misselijkheid neem je voor lief toch?!

11. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Hallo allemaal.zo veel geschreven weer.heb nu rustmaanden voor de ivf in jan.vandaag positieve ovulatie test (smiley) dus ad klus en hopen....
    Gefeliciteerd smurfinnnetje!
    Zo alle zwangeren, wat gaat de tijd snel! Purpelbee al 24 wk....kristel 9.... Willen jullie weten wat t gaat worden?

12. Danieck

Danieck Lid

8 apr 2014
    36
    0
    0
    1e ivf 2015: dec tp: niet zwanger, 2e ivf: mei 201
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb me eerder dit jaar geregistreerd voor het forum, maar er tot begin deze week niet echt iets mee gedaan. Kan niet precies uitleggen waarom niet, al helemaal niet nadat ik de afgelopen dagen zoveel verhalen gelezen heb. Het helpt me heel erg om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Merk dat ik me vreselijke zorgen maak als ik zie hoelang sommige van jullie al bezig zijn. Dan ben ik bang dat het bij ons nooit gaat lukken. Aan de andere kant huil ik van vreugde als ik de succesverhalen lees. Ik kan me niet indenken hoe het is als blijkt dat je toch zwanger bent. Het lijkt me zo geweldig!
    Terwijl ik dit typ, begin ik weer spontaan te huilen :( Ook wij willen het zo graag en iedereen in onze omgeving wordt maar zwanger. Dan vraag je je echt af wat je verkeerd doet, waarom het ons niet is gegund. Ook mensen die er niets om lijken te geven, die alles in het leven doen omdat ze toch iets moeten weet je wel. Dan zijn ze klaar met de studie en vraag je geïnteresseerd of ze al wat sollicitaties hebben lopen. Nee, is dan het antwoord, ik zie wel. En dan vervolgens een baan vinden met een topsalaris en dan als bijkomstigheid nog even laten weten dat ze in verwachting zijn. "Ja, het was voor ons ook een verrassing". Lijnrecht daartegenover staan wij.. Het voelt dan zo oneerlijk!
    Ik wil helemaal niet negatief zijn, maar het is zo moeilijk soms om positief te blijven denken. Het lezen van de succesverhalen helpt daarbij wel heel erg.
    Tegenover mijn man doe ik altijd opgewekt. Als dan weer blijkt dat het niet gelukt is, kus ik hem en zeg ik heel vrolijk "We gaan gewoon door, we geven niet op. Op naar de volgende keer". Intussen weet hij niet dat ik 's nachts uit bed ga om op een andere kamer te huilen omdat het weer niet is gelukt. Ik wil hem er niet mee belasten en hem niet verdrietig maken. En ik wil positief zijn en blijven, want ik hoop dat dat beloond wordt. Alleen tot nu toe is dat nog niet het geval..

13. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Danieck.het is idd super moeilijk als het niet lukt. Sommigen zit alles mee en het is allemaal heel oneerlijk. En dan.gooit er weer 1 zijn baby in een ondergrondse vuilcontainer, deze weekboodschap jet nieuws. Ook dit maakt me verdrietig en kwaad.ook ik heb gelukkig een kind al mogen krijgen met iui en zelfs spontaan een keer zwanger geweest. Ik besef dat we echt heel veel geluk hebben. Het is heel zwaar en alleen helemaal.als je naar een andere kamer gaat alleen om te huilen is ook zwaar, alles.alleen doen.probeer met je.partner alles te delen. Samen gaan jullie ervoor en samen moeten jullie dit handelen.ook hier op t forum kun je idd veel steun krijgen,vinden en misschien een fetiliteits dagboek bijhouden. Heb ik ook gedaan bij de eerste en gewoon spuien en alles opschrijven. Die dagboeken bestaan.heel veel sterkte en hopen op een kleintje

14. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Fijn om te horen kristel.
    Nou hopen dat het toch nog lukt voor je met ivf gaat starten gillian.
    Ik ben nog steeds zeer ongeduldig op mijn menstruatie aan het wachten ben het nu echt wel beu hoor :( maja we kunnen er niks aan doen om die menstruatie op gang te helpen.
    Ja Danieck ik weet hoe je je voelt soms denk je wel eens dat je iets fout heb gedaan, elke idioot kan als het ware kinderen krijgen en wij zijn er met zn alle helemaal klaar voor alles op orde en ons lukt het niet. Maar mijn advies zou toch ook wel zijn om dit met je vriend/man te delen hoor, dat geeft je echt verlichting wie weet zit je man er ook net zo erg mee en stoppen jullie het beide voor elkaar weg. Ik heb heel veel aan dit forum, die succesverhalen hier geven moed en dat hebben we nodig. Sterkte meis

15. Danieck

Danieck Lid

8 apr 2014
    36
    0
    0
    1e ivf 2015: dec tp: niet zwanger, 2e ivf: mei 201
    NULL
    Dankjewel ladies voor jullie support! Ik wil er eigenlijk ook gewoon niet om zeuren, want in vergelijking met zoveel anderen kom ik pas net kijken. Het voelt dan egoïstisch om negatief te zijn. Maar idd dan hoor je in het nieuws dat iemand een baby in een vuilcontainer heeft achtergelaten en daar kan ik met mijn verstand gewoon niet bij!

Aanstaande vrijdag of zaterdag heb ik trouwens mijn eisprong weer, maar vanwege de laparoscopie van vorige week (en de schimmelinfectie die ik als gevolg van de antibiotica heb gekregen) heb ik nog geen zin om ervoor te gaan. Het mag ook nog wel leuk blijven, ook al heb je sex op een academische manier. Met die wondjes op mijn buik en nog steeds de gevoeligheid hiervan voel ik me ook weinig aantrekkelijk en met zo'n schimmelinfectie erbij wordt het niet beter.
    Aan de andere kant voelt het als een moeten, want anders slaan we een maand over en dat is ook zonde. Je weet nooit, toch? En wie weet duurt het in het ziekenhuis ook nog lang voordat ze echt iets gaan doen.
    In ieder geval nu nog 4 weken tot aan de afspraak bij de fertiliteitsarts. Zou mooi uitkomen als we vanaf twee weken daarna aan de slag gaan, maar ik weet niet hoe de arts hierover denkt. Blijkbaar heeft hij na de operatie gezegd dat het gebruik van hormonen vrij heftig is dus dat hij mij dat niet direct zou adviseren, dus in dat geval ben ik daar niet van afhankelijk.
    Hoe werkt dat eigenlijk als je jezelf iets moet inspuiten? Moet je dat een bepaalde tijd doen voordat ze gaan insemineren? Of insemineren ze ook soms al bij de eerste eisprong?
    Heel fijn dat ze in het zkh zeggen dat je alles per dag moet bekijken. Is dat tegen jullie ook gezegd? Ik wil eigenlijk gewoon alles al weten. Dus als dit niet lukt, dan doen we dat, etc. Gelukkig leer ik hier veel jullie! Ik las bijvoorbeeld over een samenlevingstest. Die heb ik nog geen gehad en ik vraag me natuurlijk af waarom niet en of ik dat wel nog ga krijgen. Wil het niet zelf gaan opperen, omdat ze dan misschien eerst weer drie maanden zo'n test gaan doen, voordat ze met bijvoorbeeld IUI starten. Aan de andere kant is het wel handig om te weten hoe vijandig mijn baarmoeder is:p
    Gedoe, gedoe, gedoe:)

16. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Danieck, bij ons in de zh doen ze geen samenlevingstesten meer, misschiendat dat per ZH verschillend is?
    Na nu een jaar in de mmm te lopen kan ik je echt adviseren het een klein beetje maar 'te laten gebeuren', er komen zoveel dingen op je af en er moet nog zoveel gebeuren waar ook heel veel emotie bij komt kijken....
    Wel/geen hoormoon stimulatie is ook per situatie verschillend. Bij ons speelt er een mannelijke factor (slecht zaad) waardoor hormoonstimulatie wel aan te raden is. Zodoende als er een snelle zwemmer bij is, dan maak je meer kans als er meerdere eitjes zijn.
    Helaas is het zo slecht dat IUI voor ons een gepasseerd station is inmiddels en we voor ICSI mogen gaan. (Terwijl ze ons 7/8 maanden geleden nog wegstuurden dat we zelfs geen semenanalyse zouden krijgen).
    Emoties kunnen heftig zijn en het beste is om daar een uitlaatklep voor te hebben. Voor mij is dat mijn werk en het forum, vooral deze groep heb ik als zeer hecht/prettig ervaren (thanks meiden!) en een andere groep waarbij we inmiddels op Facebook zitten in een besloten clubje. Hierdoor raak ik niet gauw in de stress vanwege alle onderzoeken, ook al blijft het wel heel spannend hoor!
    Probeer je eigen weg te zoeken of stap in de zh trein en rijd maar mee ;) doe vooral waar jij je goed bij voelt, niemand kan je vertellen wat dat voor jou is...

17. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Zo meiden hoe is het hier? Ik ben eindelijk ongesteld geworden dus morgen weer starten met de menopur en op naar iui nummer 4 :) we gaan er weer vol goede moed tegenaan.

18. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Leden
    Junyor: 33 jaar, 1e kindje
    Debbi86: 27 jaar, 1e kindje
    Kristel30: 30 jaar, 1e kindje
    Annemoon: 34 jaar, 1e kindje
    Gillian2009: 33 jaar, 2e kindje
    Denanja: 27 jaar, 1e kindje
    Lyanna: 39 jaar, 3e kindje
    wiessss: 28 jaar, 1e kindje
    Lizet78: 36 jaar, 1e kindje
    Purplebee: 33 jaar, 1e kindje
    Ann30: 30 jaar, 1e kindje
    Love2beamom: 31 jaar, 1e kindje
    Amy1987: 27 jaar, 1e kindje
    Expatje: 34 jaar, 1e kindje
    Leentje1982: 32 jaar, 1e kindje
    Mariska1985: 29 jaar, 2e kindje
    Morgan: 36 jaar, 1e kindje
    Miffy: 31 jaar, 1e kindje
    Wondertjeinmaak: 26 jaar, 1e kindje

Afspraken
    Lizet: 1-10 2 de fm
    Mariska 3-10 IUI 2

Wies: iui 4: rond 12 nov

NOD
    Denanja: 14 oktober
    Mariska: 17 oktober
    Lizet: 18 oktober
    Wies: 26 nov

Zwanger
    Purplebee: 15 februari 2015
    Junyor: 4 maart 2015
    Expatje: 12 maart 2015
    Leentje1982: 23 maart 2015
    Kristel: 1 juni 2015

19. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    zo ik dacht even het lijstje bijwerken moest ver terug zoeken zeg haha

20. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Eindelijk wiessss.weet je weer waar je aan toe bent en kun je weer verder.
    Hier na pos ovu test flink geklust en wachten is weer begonnen. Hopelijk brengt sinterklaas iets moois mee hahahaha

Deel Deze Pagina