@lizet O wat een geluk zeg! Ik mag in december juist niks omdat ze niks doen ivm de feestdagen. Wat een geluk. Ik hoop dat het voor jou daarom extra geluk brengt die maand.
Hallo dames, Ik zou me graag kort even voorstellen. Ik ben 28 (bijna 29) jaar en heb PCOS. Die diagnose kreeg ik na een jaar proberen zwanger worden, zonder medische hulp. Ik heb ook al een HSG-onderzoek laten doen en mijn man heeft 2 keer een sperma-analyse gehad. De beweeglijkheid en het aantal is goed, maar wat ons zorgen maakt is de morfologie: slechts 4% van de zaadcellen heeft een normale morfologie. Wij hebben in juli ook al 1 IUI gehad (omdat mijn man zijn zaadjes nog eens wilde laten testen). De gyn wilde toen die zaadjes niet verloren laten gaan. Omdat we het gevoel hebben dat de gyn gewoon een lijstje aan't afwerken is en we dus tijd verliezen, hebben we 28 nov (vrijdag) een afspraak bij een echte fertiliteitsarts, voor een tweede opninie wat betreft het spermastaal. (Volgens mijn gyn is dat prima in orde...?) Zelf denk ik dat de morfologie helemaal niet prima in orde is en dat ze in Hasselt gaan voorstellen om met IUI (of IVF) te starten. Ik hoop IUI, maar dat weten we dus vrijdag pas. Wij hebben ook geen samenlevingstest gehad, dus misschien heb ik ook vijandig slijm waardoor de zaadjes die wel goed zijn, het toch niet overleven. Als we toch met IUI zouden beginnen, heeft het wellicht geen zin meer om nog een samenlevingstest te laten doen denk ik. Heeft iemand van jullie een idee of 20 miljoen zaadcellen, 60% beweeglijkheid en 96% abnormale morfologie voldoende is voor IUI? Alvast bedankt! Liefs, Lena
Hoi lena, 20 miljoen is echt een geweldig aantal en 60% beweeglijkheid ook! Dus dat is super. Maar idd wat jij ook zegt 96% abnormale morfologie geeft mij ook twijfels al weet ik er ook niet zo heel veel vanaf. Goed dat je de stap hebt gezet naar een fert arts. Ben heel benieuwd.
Volgens mij moet minimaal 15% de juiste vorm hebben. En dat heb je dus niet. Ik denk dus dat iui niet kan. Dan word het ivf of misschien zelfs icsi. Maar ik ben geen arts natuurlijk. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Hallo, Bedankt voor je antwoord. En 15% van welk aantal zaadcellen moet een normale morfologie hebben? 15% van 20 miljoen. (Het is 20 miljoen na bewerking voor IUI) Voor bewerking had mijn mijn 60 miljoen zaadcellen die keer dat hij liet testen en dat ze IUI hebben gedaan. De keer ervoor had hij 200 miljoen zaadcellen. Het verschilt dus ernorm! Ik ben ook opgelucht dat we vrijdag meer weten. Mijn gyn zou nu beginnen met 6 IUI's, maar ik wil eerst van een fertiliteitsarts weten of IUI wel kans heeft op slagen bij ons... Geen zin om met iets te starten dat te weinig kans op succes heeft. Heb wel schrik voor IVF. Vooral de spuitjes zelf zetten, dat durf ik niet... Ben zelfs angstig als een arts een spuitje zet. (Pregnylspuit bijvoorbeeld) Bloed laten prikken is ook al een ramp. Dan val ik bijna flauw...
Hi dames. Ik bloed nog steeds... morgenvroeg echo om te kijkem of ik bijna schoon ben zeg maar. T was echt een hel de donderdagavond pfff wat een pijn. Toen wel meteen t vruchtje ook verloren en vanaf toen gewoon beetje bloedverlies. Dus ben benieuwd morgenvroeg. We willen zosnel mogelijk door dus hoop over 2 weken weer iui te hebben. love2bemom wat vervelend die bloedingen tussendoor. En dat ze niet door delen, snsp dat je slecht slaapt enz. Hoop dat t raak is hoor. Lizet wat fij dat je in dec. Al kan beginnen!
Wat fijn lizet zo snel al succes meis. Spannend love2bmom ik hoop het voor je. Mag jij al weer zo snel beginnen denanja? Kunnen jullke een beetje met de situatie dealen? Welkom lenamil. Hier trouwens sinds zaterdag ongesteld vandaag weer begonnen met spuiten.
@ denanja Mag je zo snel door? Hoop het wel voor je. Juist nu wil je heel graag door. En die helse pijn toen je het vruchtje verloor, zijn toch een soort van weeen he. Vervelend! Hopelijk morgen een mooie echo en mag je snel weer door.
Wies en love2bemom Jaah als t goed is mogen we meteen door ja. Vind dat wel fijn hoor, weet nu hoe t voelt om zwanger te zijn en wil dat heel graag heel snel nog een keer meemaken! Ahh wies jammer dat je weer ongi geworden bent zeg. l2b voel jij al iets anders denk je? en pff die pijn ja ze zegge dat t een mini bevalling is nou dan weet ik nu al dat ik een ruggeprik wil, en echt ik ben zeker niet kleinzerig! Heb tattoos op pjjnljjke plekken en dat boeit me niet. Met hockey meestal de schietschijf maar deze pijnen pffff echt niet grappig was dat. En nog last van mini krampen.
@denanja Ik voel me alsof ik ongi ga worden. Buikpijn, bloederig en heb saggy boobs. Dus ik denk dat het eraan komt Ja dat snap ik hoor van die ruggeprik! Lijkt me ook wel heel pijnlijk.
ik had dat ook hoor denanja wilde alleen maar verder, maar het mocht helaas niet van mijn gyn . Maar hoop dat je snel door mag meis. Ow hopelijk blijft het bloed weg love2bemom.
Bloeding word al wat meer. Heb elke keer een rood sliertje door mijn slijm bij afvegen Hoe was het vandaag denanja? En mag je verder?
Jaaaah ben zo goed als schoon, nog klein beetje bloed maar klopt ook wel want k bloed nog steeds eenbeetje. Enja als k m eisprong kan opsporen mag k gewoon door. l2bm wat balen zeg!!!!! Pfff
Weet iemand van jullie hoeveel IUI's er terugbetaald worden in België? Ik dacht 6, maar veel dames onder jullie zitten blijkbaar al over de 6 IUI's. Komen jullie allemaal uit Nederland? Of zijn er ook dames uit België die mijn vraagje kunnen beantwoorden? @denanja: Wat erg wat je meegemaakt hebt! Jij bent precies een sterke dame, die niet snel de hoop opgeeft! Super! Veel succes met je verdere behandelingen!
Ik kom uit nederland ja en hier zit iui in de basis verzekering dus ik mag zoveel iui doen als ik wil. dankje jij ook super veel succes met je behandelingen. Gun iedereen een positieve test!!
Denanja, sterke meid!! dikke knuffel voor jou! Fijn dat je wel gelijk weer door mag zodra je een eitje gevonden hebt. het kan soms wel ff duren voor de hcg uit je lichaam is en je met een ovu weer kunt zoeken. Hopelijk is het snel raak voor jullie! love2beamom, hoe is het nu met het bloeden? Zet het toch nog meer door? Had je nou ook utrogestan?
Ja ik heb utrogestan. Bloeding blijft hetzelfde maar is er wel duidelijk. Denk dat de utro het nog tegenhoud. Zit er ook over te denken om te stoppen.