Starten iui waarschijnlijk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kristel30, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Zooo drukke week gehad. daar ben ik weer. Ja lizet ik vind het wachten ook het ergst. Ik begin nu aan 3e iui maar heb al een dochtertje dmv iui dus toen heb ik ook al iuis gehad. Ik kan me goed voorstellen dat sommige het zwaar vinden. Ik sta er nu een stuk relaxter in want ik ben gezegend met een mooie dochter en mijn wens is al in vervulling gegaan. Dat neemt niet weg dat ik erg emotioneel kan zijn als het weer niet is gelukt voor een brusje want dat willen we zo graag maar we hebben tenminste 1kind. Mijn dochtertje vraagt vaak om een broertje. Tja hoe moet ik dat uitleggen dat we er ook op wachten hihi. Volgende week heb ik weer een meting.

2. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hey ladies!
    Pfff spannende dag morgen, eindelijk weer naar de Gyn, bijna 2wkn na de miskraam.
    Hebben jullie nog tips hoe ik het het beste aan kan kaarten?
    Ik ben zo bang dat ze me wegsturen en dat we geen IUI gaan krijgen!
    Al vanaf okt 2012 aan t wachten op een brusje, maar van de 2 zwangerschappen in de tussentijd, 2 miskramen.
    Ik heb het infoboekje gewoon goed doorgenomen wat ik in jan. kreeg en daar al mijn vragen in genoteerd.
    Ze zullen dat boekje toch ook niet zomaar meegeven?

3. lizet78

lizet78 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    werk als verzorgende in de thuiszorg
    weert
    hoi Mariska

heel veel succes vandaag

4. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Dankje lizet!
    Nou, het liep weer Es' anders....
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik val in de categorie habituele miskraam. Omdat het nu m'n 2e miskraam was (op mijn leeftijd,28 is dat ongebruikelijk), heb ik bij een volgende zwangerschap 25% kans op een miskraam en als ik nog een 3e miskraam krijg, zelfs 35% kans op een miskraam. Ze wil dus onderzoeken waarom dat gebeurt.
    Je kunt een miskraam toch niet voorkomen, maar goed....
    Zojuist wel alvast bloed laten prikken voor het chromosomen onderzoek, en over 6 weken naar de stollings- en stofwisselingsaandoeningen(schildklier etc...). Dat mag namelijk pas 2 maanden na de laatste zwangerschap. Ml moet ook het chromosomenonderzoek en sperma wordt gecheckt. Ze vond het een milde mannelijke factor en vond mij veel vruchtbaarder dan zijn ex, gezien ik wel 3x zwanger ben geraakt....
    Ben benieuwd naar de uitslagen, maar dat horen we pas over een week of 8-12!
    Hier staat alles heel duidelijk: http://www.freya.nl/web_folders/folder22.pdf

5. ninas

ninas Lid

28 nov 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas hier vanmorgen een negatieve test op nod. Nu ook symptomen van een naderende ongi. Hopelijk begint hij snel dan kunnen weer verder. Volgende week een gesprek over iui dus erg spannend!
    Mariska1985 wat vervelend dat je zolang moet wachten op de uitslagen maar ook wel fijn dat ze alles gaan onderzoeken.

6. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ninas, balen meid!!! Inderdaad hopen dat de ongi snel doorbreekt en dan vol goede moed verder.

@ Mariska: jee da's toch wel anders gegaan dan dan je had verwacht? Wel goed dat ze het e.e.a. willen nagaan toch? Hoe voel je je eronder? Misschien heb je het wel gezegd en heb ik erover heen gelezen maar mag je het wel gewoon blijven proberen ondertussen?

@annemoon: hier ook op het wachtbankje....maar ik voel me eigenlijk als iedere andere maand, zin aan chocola, rommel in mijn darmen en borsten als meloenen (voor mijn gevoel dan:D) dus ik vermoed dat de ongi snel komt. Natuurlijk blijf ik hoop houden, als er nog geen rood is gespot is het nog niet over. Hoe voel jij je??

7. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ninas, wat balen!
    Lizet, hoe gaat het bij jou?
    Mariska, ik kan me voorstellen dat het fijn is dat ze alles willen uitzoeken en uitsluiten, maar mag je nu wel zelf proberen of moeten jullie eerst alle onderzoeken doorlopen en dan weer verder?
    Roerei, het kan nog... (Zegt ze soms ook tegen zichzelf tegen beter weten in...) nog een paar dagen irritant wachten en dan weet je het, het blijft super spannend en irritant he dat wachten!
    Kirsten, al een halve week aan het genieten van jullie vakantie, ik hoop dat het helpt de tijd door te komen. Ben dit weekend heel benieuwd naar de uitkomst!
    Hier gaat het redelijk. Wachten is killing. Ik heb alle avonden iets ingepland om de tijd te doden, maar kon me overdag niet meer concentreren en begon te hyperventileren. Dus ben thuis en morgen een afspraak met de huisarts... Vanavond lekker naar een vriendin, ze is kapster en ik krijg een totale make-over. Ik wil helemaal iets anders en lekker fris opnieuw beginnen.

8. lizet78

lizet78 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    weert
    Jeetje Mariska dat is heftig zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd.

Ninas wat jammer zeg. Hoop inderdaad het gauw doorzet.

Annemoon wat leuk een make over geniet er maar van.

Ik heb me vandaag op het werk ziek gemeld. Heb vanaf maandag keelpijn en kriebels in de keel en daardoor veel hoesten en slecht slapen. Was maandag morgen wel misselijk. Dat is in de loop van de morgen wel verdwenen. Verder wel vanaf maandag de hele dag erg moe. Dus moeten nog even wachten tot zondag dan is dag 16. Ze zeiden dat als ik dan niet ong was dat ik zeker over tijd was. ;)

9. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lizet: spannende tijd, zondag dus D-day...kun je de tijd tot zondag een beetje doorkomen? Ik lees dat je ziek bent geworden, heel veel beterschap iig!

@ annemoon: dat wachten killing is dat herken ik :D. Sommige dagen denk ik er nauwelijks aan en vandaag heb ik zo'n dag dat ik bij elk wc-bezoek alles grondig bekijk en hoop heb dat het misschien toch raak is deze ronde. Jij ook veel beterschap en leuk dat je een make-over krijgt, heerlijk een nieuwe coupe en de hele avond gefriemel aan je hoofd, geniet ervan!!

10. lizet78

lizet78 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    weert
    hoi roerei

de tijd door komen lukt wel. wachten is erg maar moet zeggen het valt me nog redelijk mee. heb lieve vrienden en familie die mij steunen.
    ik heb nu gewoon een heel erge geval van hooikoorts. is lang geleden dat ik dit zo erg heb gehad.

hoe is het met jouw

11. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hoi Lizet,

Je bent nu toch in principe 13 dpo?
    Spannend hoor! Fijn dat je zoveel steun hebt aan de mensen om je heen!
    Knap dat je het volhoudt tot zondag om te testen...bij mij zou hij in mn hand branden die test :D

sterkte nog ffies!!

12. lizet78

lizet78 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    weert
    hoi Mariska,

dat klopt maar in het ziekenhuis hebben ze aangegeven 16 dagen van de 28 ste.
    Ze zeiden dat ik dan zeker over tijd was. ;)
    Dus moet nog even volhouden, maar door de hooikoorts staat je kop er niet zo naar want ben er erg lam lendig van. voelt aan als griep:(
    Maar heb bewust ook nog geen test in huis gehaald want dan zou die zeker ook in mijn handen branden.

de rest ook veel succes tijdens het wachten

13. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Hallo Dames!

Ik ben weer terug, heerlijke week vakantie gehad op de boot in Friesland! Ik moet zeggen dat het een erg fijne afleiding is en de week zo voorbij is. Helaas had ik vanmorgen weer een lage temperatuur en wordt ik weer ongesteld. Ik had ook niet anders verwacht... Ik voel me niet anders ofzo... Toch blijft het vreemd, mijn eitjes groeien goed, het zaad van mijn vriend is super, dus waarom lukt het dan niet? We gaan er nog 1 keer voor en daarna nemen we een maand pauze, ook omdat mijn vriend veel weg moet voor het werk en om even te ontstressen hiervan.

@annemoon hoe voel je je een week na de iui? Hoe was je make over?

@ninas ik had de eerste keer ook veel klachten van de pregnyl, je lichaam moet daar even aan wennen, daarna niet meer. Sterkte weer he!

@lizet ik heb afgelopen maand ook flink last gehad van hooikoorts terwijl dit voor mij toch ook al weer een tijdje geleden was, dus misschien zat het toch echt in de lucht? Hoe is het verder? Nog klachten?

@mariska jeetje heftig verhaal zeg, wel fijn dat ze verder gaan onderzoeken, maar wachten is weer niet fijn. Mag je wel verder klussen ondertussen?

@roerei Hoe is het met jou?

14. lizet78

lizet78 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    weert
    hoi kristel

Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. jammer dat je weer ongi wordt.
    Ik moet zeggen dat ik vanmorgen ook zo'n gevoel heb in mijn buik dan ik ongi ga worden.
    En die vragen die heb ik me in het afgelopen half jaar ook vaker afgevraagd.
    Dat was ook de tijd dat we het zelf moesten proberen.
    Ik had toen zo iets van als is goed en moet ik nu nog een half jaar. Waarom zou het in dat half jaar dan wel lukken. Ik keek dat half jaar echt om. momenteel heb ik zoiets er zit weer vooruitgang in. Maar dan in de vorm van iui en we zijn wel hoe het gaat. Maar moet zeggen de ene keer is makkelijk als een andere keer.
    maar gelukkig is we zijn niet de enige die dit moeten mee maken. En dat is fijn om te weten. Zo kunnen we elkaar steunen in de moeilijk moment.;)

15. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Ohh Kristel en Lizet, ik hoop zo dat jullie gevoel niet klopt en gewoon positief testen!
    Fijn dat de vakantie leuk was, een goeie afleiding is het dan zeker!

Ik voel me niets anders dan anders. De make over was heerlijk, er is tien cm af en weer een leuk model erin met mooie kleurtjes, beetje hazelnootachtig met blonde en "gouden" plukjes. Heel warm!

Gisteren alvast evaluatiegesprek gehad en een nieuw plan uitgezet. De volgende ronde (mits nodig) begin ik met gonalF om twee ipv een eitje te maken en 25-4 een fertiloscopie om te kijken of beide eileiders open zijn. Voelt als weer een stapje in de goede richting. Ik ben heel blij met m'n arts. Ze voelt duidelijk aan dat we verder willen en gunt ons ook telkens iets erbij om positief te kunnen blijven.

16. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Landgraaf
    @annemoon, dat is echt fijn. Ik ga deze keer ook goed met mijn gynaecoloog overleggen. Ze zei de vorige keer dat ze 6x in een normale cyclus iui doen en daarna 6x met hormonen en daarna pas ivf. Misschien dat ik de volgende keer ook al extra hormonen mag ofzo? Ik vind het zo lastig om positief te blijven...

17. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat niemand deze maand een positief test (tot nu toe heeft). Ik had gehoopt dat er minimaal 1 was.

Ik mag pas maandag testen, maar vandaag het toch gewaagd en was het negatief. Opzicht is dat niet raar want ik heb al sinds 3 dagen na de IUI iedere dag bloedverlies, inmiddels al 11 dagen. Toen ik met de assistente sprak vorige week maandag dacht ze dat de ongi was, maar die heeft nog steeds niet doorgezet. Iemand ervaring ermee?

Mischien toch een maandje rust nemen voor dat we het weer proberen? Of gewoon doorgaan?

18. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Landgraaf
    Ik ben nog niet ongesteld geworden.... ??? Ik vreet mezelf op!!!

19. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Jaaaa, Go Kristel Go Kristel!
    Nog even 8 maandjes weg blijven ongi en dan als mooie baby tevoorschijn komen!
    Morgen testen? Of wacht je nog voor de zekerheid?

20. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Landgraaf
    #260 Kristel30, 12 apr 2014
    Laatst bewerkt: 12 apr 2014
    Ik wacht nog met testen hoor. Ik weet niet of ik al positief kan zijn. kan nog tm dag 30 komen bij mij dus woensdag is dag 31 pas.. Spannend!
    Annemoon krijg jij ook extra onderzoeken lees ik? Wat houdt dat in? En ook extra hormonen? Dat zouden ze bij mij pas na 6x iui doen. Maar ga er toch om vragen als het nu niet is. Wanneer is jou NOD?
    Ik ga proberen nu te slapen haha. ..

Deel Deze Pagina