hoi hoi, Iedereen leuke paasdagen gehad? Hier de paasdagen lekker met familie doorgebracht en 2e paasdag een heerlijke relaxdag gehad. Ik mag aankomende zaterdag testen... Dus ik moet nog even geduld hebben.... Alle nieuwe dames welkom, en klets lekker mee. en dames in de de IUI ronde succes!! Ik ga heel hard voor jullie duimen!
Goeiemorgen. Hier hele fijne paasdagen gehad, alleen wel zaterdag weer ongi met een cyclus van 24 dgn en lf 9. Nou ja, als het beetje meezit nog 2x zelf proberen en dan hopelijk starten met de IUI. Junyor, spannend hoor...........duimen draaien en hoop dat je zaterdag een mooie positieve test in handen hebt.
Dag dames, hele fijne quality time dagen gehad met mijn vriend en familie. Erg fijn uit eten geweest enz enz. Nu is mijn vriend weg naar de andere kant van NL voor studie, komt vrijdag terug. Vanmorgen in het ziekenhuis geweest bij mijn gynaecoloog, potje gehuild... Verteld dat ik het er toch wel zwaar mee heb, dat is ook allemaal logisch en die emoties moeten er toch uit zei ze, dat weet ik ook wel hoor, maar toch.. Fijn dat ze zo reageerde. Alleen geschrokken van mijn fm op dag 10, geen dominant eitje te vinden! Nu zag ze er een van 8mm.... Dat is me nog niet eerder gebeurd, erg lastig en vervelend nu mijn vriend weg is en volgende week druk gepland zit met werk. We hoopte op iui zaterdag, maar dat zit er niet in. Vrijdag terug voor de volgende fm... Hmm... @junyor, sterkte nog de laatste paar dagen!
Herkenbaar Kristel fijn dat je Gyn het zo goed oppakt. Ik hoop voor je dat je ei het rustig aan heeft gedaan en dat er vrijdag een mooi groot ei is te zien!! Ik ga voor je duimen.
@ kristel duim voor je vrijdag. wel fijn dat ze naar je luisteren in het zh. hoop voor jullie dat ze de iui dan in het weekend kunnen plannen. @junyor nog even vol houden dus. spannend duim voor je ik mag morgenmiddag weer voor de echo zit dan op cd 10. ben ook erg benieuwd. heb de eerste twee rondes 50 eh moeten spuiten. en deze ronden begonnen met 75 eh. ik wens de rest ook allemaal heel veel succes
Jeej das.balen kristel. Misschien gaat ie nog heel hard groeien maar is weer een extra stress puntje. Spannend yunyor. Ik zit bijna op een week na iui. Iedereen hier is hartstikke ziek dus afleiding zat.Pff
Ik meld me weer aan hier, lang geleden voor mij. Inmiddels eerste iui gehad! En zaterdag testen.. Voelt alsof t gewoon 'n rode weekend word maar goed! Junyor spannend
@hannabella welkom terug. Spannend allemaal! Veel afleiding zoeken. @gillian, inderdaad weer extra stress, was net weer wat minder bij mij! Ik ga proberen om er meer om te gaan, net een fijne schoonheidsbehandeling gehad en ben nu relaxed! Vrijdag horen jullie het weer!
Hey Kristel wat balen meid, wel fijn dat je gynaecoloog zo begripvol reageert, het is toch ook niet mis allemaal. Heb je nu binnenkort weer een afspraak om te kijken of het eitje is gegroeid of ? @ junyor: hahahaha ik had al een paar keer gecheckt van het weekend op goed nieuws van jouw kant maar het is dus a.s. Zaterdag *lol*. Heel veel succes en hou je het een beetje uit op de wachtbank? @ anemoon: hoe ging het bij dokter V @ All, hier drukke maar gezellige dagen achter de rug. Ik ga deze ronde weer beginnen met ovu testen, heb dat een half jaar niet gebruikt omdat ik er teveel mee bezig was maar deze ronde wil ik het wel weer gebruiken want het is wil de allerlaatste ronde zelf proberen.... Spannend hoor
Dr V is ook erg aardig! Heb alleen net zitten googelen omdat ze niet veel zei, maar had op dag 4 al "iets" van 12 bij 13. Of een super vroeg ei ondanks dat ik nog niet met de GonalF begonnen was, of een overblijfsel/cyste? Het was niet zorgelijk en mocht gewoon beginnen met de GonalF, wat is dat makkelijk vergeleken met de pregnyl! Donderdag weer naar dr R en kijken of het inderdaad een ei is en we een hele snelle ronde hebben en dan vrijdag geen fertiloscopie of het is iets anders en dan kunnen ze dat vrijdag direct goed bekijken en evt weghalen. Geen ronde is hetzelfde! Nog ff duimen voor de dames die wachten en succes weer voor de rest!!
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Wij zitten nu in ronde 19. We hebben alle onderzoeken gehad. Mijn eisprong was normaal, de HSG van vorige maand liet zien dat beide eileiders open waren en het bloedonderzoek was goed. Bij mijn man was het zaadonderzoek de 1e keer niet goed (maar 9% beweeglijke zaadjes), de tweede keer was het beter (iets van 40% beweeglijk). Ze hebben een kans berekening gemaakt en we komen uit rond de 30% om nog spontaan zwanger te worden binnen het komende jaar. We mogen nu kiezen wat we willen, afwachten of starten met IUI waarbij ook hormoonstimulatie. Ik vind het erg lastig wat we het beste kunnen doen. We willen echt heel graag een kindje en ben ook wel klaar met het wachten en elke maand de teleurstelling, maar dat hele IUI verhaal dat klinkt toch ook best heftig. Hormonen spuiten, kans op een meerling, kans op rijpen van meerdere blaasje en dat dat dan een verloren ronde is, kans op hyperstimulatie, allemaal mensen die aan je gaat zitten, pfff dat vind ik nogal wat. Maar aan de andere kant, als dat uiteindelijk zorgt voor een zwangerschap heb ik het er met alle liefde voor over natuurlijk. Maar vind het best een lastige keus. Meer mensen die voor deze keus hebben gestaan? Ik hoor graag ervaringen en vind dit forum ook erg interessant om door te lezen
Hoi hoi An, Welkom hier Gooi al je vragen gewoon in de groep hier. wij zijn ook al een tijdje bezig en thuis hebben we het er regelmatig over gehad wat we wilde. En onze kinderwens is wel heel groot. ik ben 32 (word in mei 33) en mijn vriend is 33. IUI voelt voor ons het beste. De controles vind ik alleen maar fijn, je weet direct waar je aan toe bent. We hebben het ook ruim een half jaar "zelf" moeten doen. En ik ben blij dat ik weer onder controle sta. Iedereen beleeft het anders. Kan me goed voorstellen dat je het nu "eng" vind. Blijf vooral goed praten met je partner (en hier op het forum ) en volg je gevoel. succes!!
Hoi hoi, De wachtbank is deze ronde heel vreemd. Om heel eerlijk te zijn heb ik niet echt een positief gevoel over. Dit is voor ons de 1ste ronde met Gonal F en eigenlijk zou ik ook Pregnyl moet spuiten... Maar omdat we de eisprong hebben gemist is Dr O er maar vanuit gegaan dat a.s. zaterdag mijn NOD is. Ik heb niet echt het gevoel dat het deze ronde raak is.... Maar we wachten af en blijven toch hopen.........
@ Ann30: welkom! Jee als ik je verhaal lees dan lees ik mezelf gewoon terug, te herkenbaar! Mijn vriend en ik zijn sinds 1 jr in de MMM en bij ons is alles ook goed, we hebben ook ruim 30% kans om spontaan zwanger te raken maar het is nog niet gelukt. Vorige keer bij de gynaecoloog gezegd dat we het nog even zelf willen proberen maar de volgende stap bij ons is ook iui met lichte hormoonstimulatie (pregnyl). Ik vind het ook heel spannend om deze keuze te maken en vooral het idee te hebben dat het allemaal zo klinisch wordt. Maarre toen ik vorige week ongesteld werd wist ik het zeker, ik wil nu alles op alles zetten dat ik het maximale eruit haal en mijn vriend en ik hebben eind mei afspraak om iui ingang te zetten. Pfff het is spannend maar ook goed, ik ben er nu zo klaar mee en zie iui gewoon als stapje dichterbij de droom. Misschien komt bij jou ook gewoon in een keer het moment wel dat je 'voelt' dat je aan iui toe bent. Deze topic vind ik heel prettig, hier lees ik veel over de ervaringen en kan ik mijn vragen goed kwijt. Succes iig! @ Junyor; de wachtbank is killing he, ik heb dat ook altijd. Maar dat je geen symptomen hebt wil niet zeggen dat er ook niets is he, ik ga heel hard voor je duimen! @ annemoon: dr v zegt idd niet veel nee maar ik voel me wel op mijn gemak bij haar en ze laat de keuze ook vrij, willen we starten dan kan dat zo niet dan kunnen we wachten. Dit bevalt me erg goed. Ik hoop op een goed ei voor jou op donderdag! En anders vrijdag de fertiliscopie? Zie je daar tegenop of denk je er nog niet aan?
Hey meiden, wat hebben jullie veel getypt! ben benieuwd naar de zw. test zaterdag Junyor... blijf toch meelezen met jullie! Hier netjes 27 dgn na de MK weer ongi geworden, ondertussen alweer dag 3 van de cyclus. ML heeft gisteren bloed geprikt voor de chromosomen test voor ons onderzoek naar de miskramen. 19 mei dan weer terug naar de gyn voor het onderzoek naar m'n stollingswaarden en evt. stofwisselingsziekten, zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. Ik baal wel dat we nu niet de IUI in mogen. Volgens de gyn kan het nu best weer een jaar duren voor ik weer zwanger ben, is heel normaal...grrrr.... Wel jammer dat ze nu geen semenonderzoek doen omdat het (6 jaar geleden) weer wat opliep toen ML verder in de IUI kwam met zijn ex-partner. Het kan toch na 6 jaar weer minder geworden zijn? Baal ervan omdat ik reuma heb en niet aan de medicijnen kan zolang ik nog een kinderwens heb. Ben ook bang voor de effecten als ik langer zonder ontstekingsremmers blijf doorgaan. Hoop gewoon snel weer zwanger te zijn en 19-5 een posi test in handen te hebben... *zeurmodus uit*
@ Roerei: Misschien gekke vraag, maar pregnyl is voor de eisprong toch? Wat spuit je dan nog meer voor het rijpen van de eicellen?
@ ann30 welkom, ik spuit puregon voor het rijpen maar er zijn meer producten die dat doen. veel succes Ik ben vandaag geweest voor eerst echo op cd 10. grootste eitje 1,2 dus moet vrijdag terug voor nog een echo en bs was 6 mm.
Hier op 17 april iui gehad. Daarna giga zere boobs, krijg je toch hoop van moet ik zeggen. Maar sinds gisteren ineens heel veel minder. En toen zakte alle hoop weer weg . Nog een week wachten.....maar weet al bijna zeker dat ik ongesteld ga worden :'(