Vandaag is het precies 2 weken geleden van mijn eerste iui, dus testdag...Ben nog niet ongesteld geworden maar durf ook niet goed testen. Bang dat t negatief is. Pfff zo zenuwslopend! Wie zat er ook 2 weken na iui en geen menstruatie krampen of zwangerschapsverschijnselen?
Wat spannend om jullie verhalen te lezen! Ik heb vanmorgen van de Gyn de folder over IUI meegekregen. We hebben een zoon (juni 2012), een spontane zwangerschap na 3 mnd proberen. In oktober 2012 bewust gekozen voor een volgende zwangerschap kort daarop zodat ze qua leeftijd dicht bij elkaar zitten en ook vanwege dat ik toen te horen kreeg dat ik de ziekte van Bechterew heb. In januari bleek ik zwanger, ook weer spontaan in de 3e cyclus maar helaas werd het een MA en met 11 wkn curettage gehad. Ondertussen dus alweer een jaar verder bijna en vanwege pijnklachten heb ik een verwijzing gevraagd naar de Gyn om te checken of alles wel 'goed' is na die curettage. Ik was bang voor littekenvorming. Alles blijkt goed te zijn, hormoonwaarden perfect! Ze heeft geopperd om dan met IUI te beginnen, waar ik wel even van schrok! Nooit gedacht na die 2 snelle spontane zwangerschappen om dan toch in de molen te belanden! Zojuist de folder eens goed doorgelezen en ik vind het wel heftig hoor! Is het risico op een meerlingzwangerschap werkelijk zo groot? En hoe gaan jullie mannen om met de spanning? En de 'productie' op het moment suprème, het is allemaal zo klinisch....en doen jullie bepaalde dingen wel/niet na de IUI? Gaan jullie gewoon werken ofzo bijvoorbeeld? Ik zou volgens mij het liefst die dag met m'n benen omhoog liggen Hoe lang zat er bij jullie tussen de 1e keer dat erover gesproken werd en de 1e IUI? Heel veel succes allemaal!
Hoi Mariska, Erg frustrerend lijkt me dat, na spontane zwangerschappen toch in de mmm moeten belanden. Er bestaat bij IUI inderdaad een groter risico op meerlingen, normaal maak je natuurlijk maar 1 follikel aan (sommige geluksvogels 2) en bij gestimuleerde IUI, streven ze er naar om 2 of 3 follikels te krijgen, meer kans op een zwangerschap, maar ook op een meerling. Ik was bij mijn vorige IUI zwanger van een 1-ling bij 3 follikels, helaas is dit een miskraam geworden. Mijn man gaat goed om met de spanning, het is inderdaad allemaal erg klinisch, maar toch presteert hij elke keer . En hij is er minder mee bezig... wat dat betreft heeft de vrouw het maar zwaar, maar als we dit aan de mannen zouden over moeten laten, waren er waarschijnlijk heel wat afgehaakt . Als ik thuis kom na de IUI, ga ik meestal even een uurtje op de bank hangen en daarna weer naar mijn werk. Het loopt er echt niet zomaar uit en de zaadjes zwemmen wel door. Tussen onze eerste afspraak bij de gyn en de daadwerkelijke 1e IUI zat geloof ik iets van 3 maanden, maar dit kwam ook door vakantieperiode en voorafgaande aan de IUI heb ik een ovulatie-inductie gehad, samenlevingstest, bloedwaarden gecontroleerd etc. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met het traject en zijn er vragen... gewoon stellen!
He Kristel, mag jij al beginnen met 13 maanden? ik ben benieuwd wat mijn gynaecoloog gaat voorstellen. In maart zijn wij een jaar bezig en dan heb ik weer een afspraak staan. Ik ben er op zich wel klaar voor om een medisch traject in te gaan, maar ik ben zo bang dat mijn gynaecoloog het tegenhoudt. We hebben nog geen samenlevingstest gehad. Geen idee, waarom niet. Daar ga ik dus ook om vragen. Heb jij nog tips voor mij?
En Bieke85??????? Al getest? Hier vandaag ook 14 dagen na IUI. Heb al een week lichte krampjes in bm. Nog geen test gedaan. Morgen bloedonderzoek.. Ook spannend dus
Hoi Lelie, inderdaad heel raar om dan nu ineens het stempeltje te krijgen voor de mmm We hebben er gisteren goed over gepraat en ook na het lezen van de vele verhalen op het forum wil ik nog even wachten om de emotionele druk niet nog verder op te voeren. De 2 weken na elke ovulatie vind ik nu al spannend, laat staan hoe dat na iedere IUI zou zijn! Wat als het dan nog niet lukt, dan zou ik denk ik nog meer balen dan nu al iedere periode, moet er nog even de moed voor verzamelen denk ik! Ik doe nu iedere dag als ik uit mn werk kom een ovu test van cb, gisteren helaas nog geen smiley, maar wel voor de zekerheid een feestje gebouwd gister ei zal vandaag of morgen wel komen denk ik... ML wil wel zijn ... weer eens laten testen, dat kan nooit kwaad om weer eens te weten hoe de kwaliteit nu is. De laatste controle daarvan was in 2006/2007 ergens. Vanavond dus weer testen, ik hoop op een smiley!!!!! Swagartist, wij zijn nu in ronde 13 bezig, ik heb mn cyclus nog niet zo lang bijgehouden, pas de laatste aantal maanden. De gynaecologe zei gisteren dat je vanaf een jaar zelf proberen in aanmerking komt om verder te gaan onderzoeken, dus waarschijnlijk zul je er gewoon om mogen vragen. Ik heb er niet eerder bij stil gestaan dat het bij ons niet zou lukken omdat het de 2 keer eerder wel gewoon gelukt is (en vlug ook!). Mijn arts was dus verrast dat ik er niet zelf op aanstuurde. Heel veel succes allemaal, ik blijf jullie verhalen met veel interesse volgen!!
Ik begin in mijn volgende cyclus met IUI, dus over een maand ongeveer. In de VU begin je meestal in natuurlijke cyclus zonder hormonen. Vind het heel spannend. We proberen veel leuke dingen te doen om te ontstressen maar het blijft natuurlijk zwaar. Ik hoop hier snel al positieve verhalen te lezen!
Hey dames, ik kan het nog bijna niet geloven, maar dinsdag na bloedprikken toch echt goed nieuws gehad. Ik ben zwanger! Ik duim hard dat jullie binnenkort ook fijn nieuws krijgen
We hebben vandaag de uitslagen gekregen van de derde zaadtest en de kwaliteit is nog iets slechter als bij de tweede keer. De arts wil 2-3 keer iui in eigen cyclus proberen om de tijd totdat we starten met icsi op te vullen. Aangezien ik vandaag op dag 12 zit en al een mooi groeiend follikel heb, kan het zijn dat ik aan het eind van de week al de eerste iui heb!!! Het gaat ineens heel snel in plaats van geen kans hebben (y)
Hopelijk gaat het gewoon met IUI lukken! De eerste keer dat ik zwanger werd, hadden wij een IUI met 1,2 miljoen zaadjes... dus het kan echt! Veel succes met je 1e IUI! Ik ga voor je duimen.
Lief dank je! Score deze keer was 0,65 miljoen, te weinig voor ivf dus ik ben benieuwd! Mijn man denkt wel dat iui voldoende is, dus daar vertrouw ik op!
Met een normale bevruchting komen er maar een paar honderd zaadjes op de plek van bestemming... met IUI heb je sowieso dan meer kans lijkt me, omdat het al rechtstreeks bovenin de baarmoeder ingespoten wordt. Gewoon positief blijven inderdaad, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Zeker heeft mijn partner hier ook spanningen van, afleiding zoeken, weg gaan van huis, veel praten dat lost het een beetje op. Ik ben zelf ook erg gestressd op dit moment, werk nog maar een paar uurtjes. Zeker is het klinisch, ze zeggen wel dat je op de dag van de inseminatie gewoon moet vrijen 's avonds! Dan lijkt het toch nog echt Bij mij werd er gesproken over IUI en meteen de maand erna IUI. Succes!
Hoi Hoi! Ik ben nu dik 14 maanden geleden gestopt met de pil. In eerste instantie wil je graag dat de gynaecoloog je verder helpt als het niet lukt. Maar als je dan eenmaal in dit traject zit is het lastig hoor, ik heb er wel moeite mee. Het blijft toch heftig allemaal. Het is zo kunstmatig. Daarom wel afleiding zoeken. We hebben 3x een samenlevingstest gehad, aangezien deze 3x negatief was gaan ze meteen insemineren... Ik ben benieuwd. Jij ook veel sterkte! We zijn er voor elkaar!