Aaaah meiden. De tranen sprongen in mijn ogen. Als je nieuw bent en je krijgt zulke lieve reacties....echt super! Ik ben vandaag 13 dagen over tijd. Verlies nu heel klein beetje bloed. Wel enorm veel buikkrampen. Ga echt kapot van de pijn. Lig echt op de bank met een warme kruik. Heb het ziekenhuis gebeld en uitgelegd dat ik er niet veel meer van begrijp en ik dit maar zie als dag 1. Heb nu een afspraak staan op dag 13. Dat betekent dat ik maandag 12 mei mijn echo heb. Ben wel een beetje bang dat als mijn ongesteldheid uit blijft ik misschien mijn volgende eisprong mis. Het is heel gek als je al 3 jaar op vaste tijden menstrueert en ik eindelijk ga beginnen met IUI mijn ongesteldheid weg blijft...... Hopelijk zet het door. Klinkt natuurlijk heel onnatuurlijk maar kan er zo geen touw meer aan vast knopen!
@ denanja, junyor en lovetobeamom bedankt voor jullie lieve woorden. Voel me door jullie allemaal erg welkom hier! Ook de rest natuurlijk heel veel succes! Kristel jij helemaal morgen!! Heb je morgen de daadwerkelijke IUI behandeling?! Ik verbaas me er over dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet. Weet totaal nog niet wat ik kan verwachten. Ik heb begrepen dat ik op dag 13 een echo krijg en ze via die gegevens bepalen wanneer je eisprong is en dan de daadwerkelijke behandeling krijgt. Is dat te makkelijk gedacht?
Liesl wij moesten op dag 10 en daarna meestal nog op dag 12 of 13 en ik had dag 14 dan iui. Maar volgende keren (als k nu niet zwanger ben) doen we het zelf regelen via ovulatietesten en dan moeten we bellen als die positief is en dan de dag erna iui. Maar wij moeten 50min rijden naar de kliniek dusja om dat 3x per week te doen vergt veel energie, vrije dagen en geld . Dus het is geloof k per ziekenhuis ook anders
Ik ben nu erg vaak geweest op controle. De eerste 2 keer iui 1x en dan 5 dagen erna iui. Ze kunnen dat wel goed inschatten je eitje groeit ongeveer 2mm per dag dus... Nu ben ik erg laat voor mijn doen.. Ik heb gevraagd om een extra controle de vorige keer. Ik woon 20min van het ziekenhuis en ben nog in de ziektewet dus het valt wel te regelen. Morgen 8.30u zaad inleveren en om 10.30u iui, ik neem mijn boekje mee!
@ Kristel: Dat scheelt inderdaad. Lekker dichtbij het ziekenhuis ook! ik sta zelf fulltime voor de klas. Ik denk dat ik binnenkort toch het team moet inlichten. Wil gewoon naar het ziekenhuis kunnen gaan zonder dat ik me in bochten moet gaan wringen. Toch vind ik het niet fijn om dit met collega.s te delen. Heb geen zin in vragen en blikken elke maand. Ook al is het goed bedoeld. Alleen mensen die in dezelfde situatie zitten weten hoe dit voelt en wat voor verdriet het met zich mee brengt elke maand.
@ denanja Ja ik denk dat ik het de eerste keer maar even over me heen laat komen en de volgende pogingen ook via de ovulatietesten afspraken in ga plannen.
Hier ga ik vaak als ik ongesteld ben geworden, daarna ongeveer op dag 10of 13, ligt een beetje aan hoe het weekend valt. En daarna aan de hand van wanneer ze denkt dat het eotje grooot genoeg is. Dan dus weer controle of dat daadwerkelijk zo is. En dan als ie groot genoeg is, die avond pregnyl spuiten en 36 uur later iui.
Best vaak dus. 3 of 4 keer per cyclus. Ligt een beetje aan de dagen en hoe snel et gaat, maar ik vind het juist heel prettig.
Noh nog 1 dag wachten. Nog steeds geen tekenen van ongi. Maja zul je zien dat ie zich zo ineens laat zien terwijl die zich normaal aankondigd. Word een slopende en hopende dag haha en dan morgen nog maar eens een testje er tegen aan gooien. Vanacht wel ff 5 min. Krampen gehad maar kunnen ook mn darmen geweest zijn, althans ik dacht dat t mn darmen waren. Ook geen slijm verlies, niks. Nog steeds goede hoop dus Mensen die vandaag een spannende dag hebben succes!! Kristel jij iui toch? Iig succes iedereen vandaag!
Succes vandaag kristel! Spannend denanja. Hoop het voor je. Hier net voor de zekerheid nog een testje gedaan. WIT! Stop dus per direct met de utrogestan. Des te sneller breekt goed mijn menstruatie door.
wat doet utrogestan als ik vragen mag? wel balen dat ie wit was ik heb me in kunnen houden vandaag haha morgenvroeg niet meer als ik dan nog niet ongi ben ben zooo benieuwd haha
Utrogestan in Progesteron in capsule vorm die je vaginaal moet inbrengen. Progesteron is het hormoon dat de baarmoeder geschikt maakt voor het innestelen van een bevruchte eicel. Progesteron verandert het baarmoederslijmvlies zodat een eicel zich er goed in kan nestelen.
Ik heb net het zaad van mijn vriend ingeleverd voor onze iui. Ik ben me aan het opvreten! Het was niet zo veel Mijn vriend is erg moe. Ik hoop maar dat het voldoende is voor de iui dadelijk, anders zouden ze bellen. Dus nu ben ik nog zenuwachtiger! Nog een uurtje flink poetsen en dan weer naar het ziekenhuis... Bedankt voor alle lieve succes wensen!
kristel t hoeft maar 0.5 miljoen goede zaadjes te hebben. 0.4 cc. krijgen wij altijd ingespoten. wij hebben nu iui gehad met 0.8 miljoen en 0.7 miljoen. ook niet veel dus maja blijkbaar wel genoeg anders doen ze het echt niet hoor.
Kristel: hoeveelheid zegt niks, gaat om de inhoud. Junyor: klopt wat je zegt over utrogestan. Maar ik heb het omdat mijn bms na de eisprong al afbreekt, dus een bevrucht eicel heeft dan nooit de kans in te nestelen. Maar goed de bloeding begint nu niet na de eisprong maar een week later dus ja echt helpen doet het me niet. En duphaston is totaal wat anders. Dat is om ongesteld te worden. Heeft dus een tegenovergestelde werking. Utrogestan en duphaston hebben beide een ander doel. Niet te vergelijken met elkaar.