Ben ik niet met je eens... Duphaston is ook een dosis progesteron en word in de kliniek waar ik heen ga ook vaak voor geschreven. Ik heb ze beide gehad voor hetzelfde doel. Persoonlijk vind ik de duphaston fijner als de Utrogestan. Een mogelijke oorzaak van verminderde vruchtbaarheid is een verminderde aanmaak van progestageenhormoon na de eisprong. Normaal gesproken zal het achterblijvende lege eiblaasje (het zogenaamde corpus luteum of gele lichaam) voldoende progesteron aanmaken. Hierdoor kan het bevruchte ei zich goed innestelen in de baarmoederwand. Als dit lege eiblaasje onvoldoende progesteron aanmaakt, kan het helpen om een progestageenhormoon te slikken in de periode vanaf de eisprong tot aan de innesteling. Daarom schrijven artsen soms dydrogesteron voor vanaf dag 14 tot en met dag 24 van de cyclus. Ik snap je verwarring hoor, als ik niet ongesteld word en krijg ik ook duphaston. Maar het het heeft dus wel dezelfde werking al Utrogestan alleen moet je Utrogestan vaginaal in brengen. En dat zorgt voor een smeerboel tussen je benen... Duphaston is veel "gebruikers vriendelijker" gewoon slikken en geen gesmeer
Go Kristel, Go Kristel!!! Bij iui gebruiken ze maximaal 0,7 ml. Ook als een man een hele grote opbrengst heeft, dan gaat een deel weg. Dit heeft met het opwerkingstraject te maken. Dus alleen het allerbeste deel wordt gebruikt. Als het weinig is zal waarschijnlijk alles of een groot deel gebruikt worden.
Ik kan de berichten moeilijk bijhouden, het gaat zo snel. Kristel: heel veel succes vandaag! Anemoon, ik hoop dat je je beter voelt! Hier alleen gekmakend effecten van pregnyl: oneindig grote eetlust en borsten... Nog 8 dagen te gaan tot test dag.
Ik lig te wachten nu haha. Het zaad was toch goed. Prima gemiddelde. Ik ben blij! Nu weer die 2 zenuwslopende weken. ..
Hier helaas net beginnende ongi ontdekt had goede hoop deze keer. Maja helaas. Nu op naar de volgende ronde vol goede moed!
Balen meid, jezelf lekker trakteren op een lekker wijntje, biefstukje, broodje Filet... En vol goede moed naar de volgende ronde.
Goedzo Kristel, voetjes in de lucht!!! Denanja, balen meid! Op naar de volgende tonde en nog ff genieten van een lekker wijntje oid inderdaad. Net naar de Gyn geweest vanwege een rare cyclus (gister op dag 9 ineens weer veel bloed en stolsels)Misschien een klein poliepje, maar is niet heel duidelijk te zien. Uiteraard vandaag weer geen bloed te zien.... Dat zou wel het bloeden kunnen veroorzaken. Over 2,5 week had ik al afspraak staan en hoop dan gewoon zwanger te zijn!!! Nu al een eitje van 16 mm, dus alles is mooi op gang! Dat wordt klussen deze week...
@junyor O oke dat ik mij namelijk zo altijd verteld. Apart dat elke gyn andere medicijnen enzo gebruikt. Raak daar altijd best van door de war. Maar zo leer je nog eens wat hier
Sterkte love2beamom en denanja! Proberen lekker veel afleiding te zoeken, en 1 dagje huilen mag he... Doen we allemaal. Ik ben weer thuis. Nog steeds vrolijk, ik hoop het zo! Nu bank hangen en filmpjes kijken.
Ik vind het ook best vreemd dat er zoveel veel verschillende meningen zijn van artsen. Als ik kijk in de kliniek waar ik heen ga is er best wel een verschil in aanpak tussen de artsen... Wel leuk dat we elkaar hier kunnen bijpraten en bijleren
Hier denk ik vandaag of morgen positieve ovulatietest te hebben, gisteren was hij al vrij duidelijk nml. Duphaston (had ik nog nooit van gehoord) ga ik eens opzoeken hoe en wat, want ik vindt de Utrogestan ook een vieze smeerbende en als ik iets kan slikken wat zefde werking heeft zou mooi zijn. Weet alleen niet of het je LF ook verlengd, aangezien ik een LF van 9 dgn heb.
Succes kristel! Superbdie positieve instelling!! Junyor: ja ontzetten vervelend is dat he, dat al die artsen en ziekenhuizen wat anders zeggen en denken. Heb je nu wel een arts waar je een goeie klik mee hebt en bij wie jullie ideetjes op een lijn liggen?
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee, maar wil nu toch even laten weten dat ook ik vandaag mijn eerste IUI (inseminatie) heb gehad! Kristel, wij lopen dus nu gelijk op! Best spannend allemaal... Bij mij is begin dit jaar een poliep ontdekt met een doorsnede van 1 cm. Die kan nog roet in het eten gooien, door de innesteling tegen te werken of bij een prille zwangerschap een miskraam te veroorzaken. Maar we zullen het wel zien... Als ik met deze IUI niet zwanger wordt, gaan we de poliep in mei laten verwijderen, zijn we daar van af en kunnen we weer door! Maar zover is het nu nog niet. Eerst twee weken op het wachtbankje...
Thnx meiden vanavond ff lekker wijntje idd ben heel positief ingesteld dus datscheeld lukt heus wel een keer, komt goed. Dit x geen 6 gegooid. Nu weer 2 weken wachten op de iui Kristel en purple succes op t wachtbankje!
@denanja en love2beamom: Hoi meiden!!! Jammer dat het weer niet zo had mogen zijn! Dikke knuffel en veel liefs vanuit Rotterdam. Hopelijk vinden jullie de kracht en de hoop weer. Op naar de volgende kans en ronde! Ik ben vandaag op kraambezoek geweest bij mijn beste vriendin. Ik had het kindje in m'n armen en moest opeens zo ontzettend huilen. Lekker gênant met heel haar familie er bij Zal wel door de hormonen komen... Ben nu echt ongesteld geworden en heb mijn eerste afspraak gemaakt over 13 dagen. 1e keer IUI komt nu steeds dichterbij. Ik loop nu een beetje gelijk met jullie meiden (love2be/denanja) Kristel succes de komende twee weken!!! Ik hou het forum in de gaten!
Haha ja liesl dat klopt hoe lang is je cyclus normaal? Mijne 28/29 dagen dus lekker kort en die van jou love2beam? Ben nu een dag eerder ongi geworden. Waarschijnlijk over precies 2 weken weer iui. Ga in die wachtweken op vakantie een week dus dat scheeld ff lekker eruit. Daar zijn we wel aan toe!