Starten iui waarschijnlijk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kristel30, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    @purplebee fijn om dit samen te delen. Leuk dat we gelijk lopen! Sterkte meid.

@denanja fijne vakantie, scheelt wel dat je op vakantie gaat, dat helpt wel met afleiding tot je nod.

@liesl27 ik snap je helemaal hoor! Ik was gisteren een animatie film aan het kijken en toen ze gingen zingen, was ik helemaal in tranen, gedurende bijna de hele film! Ook tijdens het geven van de fles aan mijn petekind hoor, dus dat is 'normaal' hihi. Sterkte weer!

2. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    Goedemiddag,

kristel en purplebee ik zal voor jullie duimen.

Helaas dat sommige weer die vervelende rode vloed hebben gekregen. Eerlijk gezegd ben ik nog nooit over me toeren geraakt wanneer het weer kwam. Wel voel ik me down. Dan koop maar ik een lekker flut romannetje en lees ik die met een lekker glas wijn. Dat doet mij altijd goed.

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Ik had drie folikels. Gelukkig was er 1 gestopt met groeien, anders werd de iui afgeblazen. Heb nu twee mooie van 21 mm. De gynaecoloog noemde het tweelingeitjes. Nou dat hoop ik maar. Zou geweldig wezen. Ik moet nu vanavond om 23.00 zelf de prygnol spuit zetten. Daar zie ik wel tegenop. Maar gelukkig heb ik een lieve schoonzus die hem wel wil zetten als ik toch niet durf. Ik mag vrijdag middag terug komen voor mijn 1e iui.

Groetjes smurfinnetje

3. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Spannend smurfinnentje, ik duim voor je.

4. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Mijn lichaam neemt echt een loopje met me. Kennen jullie dat?
    Ongi begint redelijk door te breken. Had zelfs al bloed in mijn ondergoed en menstruatiepijn.
    Maar gisterenavond was ik toch weeig en misselijk. Voelde me echt niet lekker. Dus toen maar vroeg mijn nest in te gaan.
    En jullie raden er al. Nu ben ik het dus weer? Niet leuk hoor. Waarschijnlijk is het gewoon de stress hoor, maar dit is niet leuk. Het geeft je valse hoop. Echt niet leuk!

Zo even mijn hart gelucht. Hopelijk kan ik het nu gewoon van me af zetten.

5. Lelie28

Lelie28 Actief lid

19 apr 2008
    228
    0
    0
    Kristel heel veel succes weer deze ronde en de andere meiden natuurlijk ook. Ik lees nog steeds mee, want ik hoop zo dat één van jullie ook eens goed nieuws krijgt. Ik weet zo goed hoe jullie je voelen namelijk. De duimen draaien hier nog steeds voor jullie allemaal. dikke kus!

6. Liesl27

Liesl27 Lid

28 apr 2014
    8
    0
    1
    Omgeving rotterdam
    Ik had precies hetzelfde meid! Zo vervelend. Je lichaam raakt helemaal van slag en neemt soms een loopje met je! je bent niet de enige. Kleine troost misschien ;)

7. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Veel succes smurfinnetje!

Gisteren heeft mijn man gelukkig de Pregnyl gezet, want ik vind dat toch ook wel spannend. Twee tips: laat de vloeistof eerst op kamertemperatuur komen en spuit de vloeistof heel langzaam in. Dan voelt het minder vervelend.

8. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    Purplebee bedankt voor het advies. Ik durfde het toch niet zelf te doen. Dus mijn schoonzuster heeft het gedaan. Maar wat een vervelende prik zeg. Het brande echt dat toen de loeistog ingespoten werd. Maar we doen het voor een goed doel.

Hebben jullie ook klachten van de spuit? Ik ben al sinds vanochtend niet lekker. Weet niet of dat het door de spuit komt.

groetjes smurfinnetje

9. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    #469 Kristel30, 1 mei 2014
    Laatst bewerkt: 1 mei 2014
    Je moet de pregnyl even een paar keer gezet hebben.bij mij ging het vanaf de derde keer beter en deed het bijna geen pijn meer, let erop dat je echt langzaam de vloeistof erin spuit!
    De eerste keer dat je pregnyl spuit moet je lichaam daaraan wennen he. Dus je zal veel zwangerschapsklachten krijgen, succes dames!

Verder heb ik gisteren echt lekker rustig aan gedaan, heerlijk! Vandaag ook hoor, ik probeer elke dag een warme kersenpittenzak op mijn onderbuik te leggen, misschien helpt dat met de innesteling?
    Ik voel wel weer wat onderin, beetje krampjes, maar dat heb ik elke keer, ff afwachten he...

10. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Hallo,
    Ik ben nieuw hier, dus heb nog niet al jullie verhalen precies goed gelezen. Wij proberen al 3 jaar zwanger te worden op de normale manier en ik heb vorige maand aan de clomyd en pregnyl gezeten maar toen werd de iui 30 minuten van te voren afgeblazen omdat de zaadopbrengst te laag was. En nu afgelopen maandag de eerste iui gehad. Nu let je natuurlijk op elk gevoel in je lichaam maar hebben jullie last van klachten zo dagen na de iui??

11. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Kristel, ik heb weleens gehoord dat granaatappelsap kan helpen de innesteling te bevorderen. Weet zo niet meer welk merk, maar wordt alleen bij AH verkocht en staat bij de verse sappen. heel toevallig had ik in feb wel een positieve test nadat ik dit foefje uittestte...maar je weet maar nooit of het bij jou ook kan helpen?! zoek maar eens hier op het forum, daar heb ik het ook vandaan...

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    granaatappelsap drink ik idd ook na de iui heb ook gehoord dat het schijnt te helpen maar je hebt het ook gewoon bij de jumbo hoor in de koeling bij de verse sappen. ik drink meestal 1 pak in de loop van de week, denk dat ik volgende keer maar 2 haal om het een week te drinken tot de innesteling.

verder heb ik geen last van de pregnyl gehad gelukkig. deed ook geen pijn niks, maar dan heb ik ook wel een verpleegkundige als vriendinnetje :) dus die zette hem. was ook meteen de eerste en laatste keer dat ik het hoefde te zetten want we doen het komende rondes niet meer via echos maar had er dus geen problemen mee.

dames op het wachtbankje goed broeden!!!

13. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Ik eet rond mijn eisprong en de week erna vaak ook granaatappel.
    Gooi het ook door je yoghurt en vla... Ik vind ze super lekker:D
    Maar helaas nog geen effect gehad...

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Granaatappelsap/pitjes helpen alleen iets als je verder geen vitaminen binnenkrijgt. Zelfde geldt voor tarwekiemolie.

:) Gewoon gezond eten is genoeg.

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ja gezond eten doe k zoiezo :) en neem ook vitaal zwanger pillen van de kruitvat.

16. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Goeie tip dames van granaatappelsap.

Een tip voor de dames die pregnyl moetrn spuiten.
    Je ademt rustig uit en tijdens het rustig en langzaam uitademen prik je de naald en spuit je het spul.
    Dan doet het minder zeer. Je ontspant dan goed. Werkt bij mij enorm goed.
    Maar heb verder noet echt moeite met prikken zetten enzo. Mss dat het daar aan ligt. In dat geval sorry als het niet werkt. Maar proberen waard toch? :)
    Wilde het toch even met jullie delen.

Hier weer groen licht gekregen voot een nieuwe ronde. Morgen gaan we weer fostimon prikken.

17. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    Ik had nog nooit van granaatappels gehoord. Zal het zeker gaan proberen.

De prik zelf deed niet zeer. Ben wel gewend aan prikken. Maar het vloeistof zelf deed wel pijn. Maar het is ook zo weer over. Ik maakte me er zo zenuwachtig om, omdat de arts ook zei het doet erg zeer. Achter af viel dat wel weer mee.

18. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik had van de Pregnyl weinig last, geen misselijkheid of hoofdpijn (dat laatste had ik bij Gonal-F wel). En ik denk dat mijn man er wel 15 of 20 seconden over deed om de vloeistof helemaal in te spuiten, dus ik denk dat dat wel heeft geholpen.

@Kristel vandaag voelde ik ook wat krampen in m'n baarmoeder, waarschijnlijk doordat er vloeistof zit dat er niet hoort ;). En af en toe belletjes/plopjes, hier op het forum heb ik daar vaker over gelezen. Wel grappig om dat soort kleine dingen te voelen.

@lovetobeamom veel succes met deze nieuwe ronde! altijd weer spannend...

Ondertussen probeer ik me niet teveel te focussen op alles wat er in m'n lijf gebeurt. Ook al is het voor ons de eerste keer, de afgelopen periode hadden we wat teleurstellingen te verwerken en daardoor zat ik even niet lekker in m'n vel. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik me wat meer wil focussen op de langere termijn. Dan valt een mislukte IUI-poging niet zo zwaar (hoop ik). Het doel is om over een paar jaar in ieder geval moeder te zijn. Dan kan ik een kleine tegenvaller hopelijk beter accepteren...

19. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Ik vind prikken ook niet vervelend. Maar lan me wel voorstellen dt mensen dat vinden. Vandaar de tip.
    Het inspuiten vind ik ook wel meevallen.

20. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Maar kan me rcht wel voorstellen dat mensen dat vinden.
    We moeten er wat voor over hebben he lieve dames. We doen het met elkaar :)

Deel Deze Pagina