Ik maak 'm af of gaan we voor de top 20? Top 10 Wat je niet moet zeggen tegen stellen met vruchtbaarheidsproblemen 1. Je moet er niet teveel aan denken, dan komt het echt wel... (amy) 2. Je bent nog zo jong, je hebt nog alle tijd meid! (amy) 3. Geniet nog maar lekker van je leven zonder kinderen, je hebt nu nog alle vrijheid. (amy) 4. Tegen de mannen zeggen dat ze beter hun best moeten doen (lizet) 5. Dat mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden dat ze snel zwanger zijn. Hadden nog wel even willen oefen (Lizet) 6. Ga lekker op vakantie, ontspan, dan komt het vanzelf (Purplebee) 7. Hoe zwaar het is om zwanger te zijn ("ik ben er ZOOO klaar mee") (Purplebee) 8. Je kunt altijd nog adopteren (Purplebee) 9. Je hebt geluk dat je al een gezonde zoon hebt, misschien heb je nog een keer geluk...(Mariska) 10. "Misschien zijn jullie niet voorbestemd om ouders te worden"(Leentje1982)
Hallo meiden, even gauw in mijn pauze een berichtje! Vreselijk he, die opmerkingen allemaal! Goed initiatief Junyor, het opzetten van deze top 10! Het klopt wat je zegt: alle begrip voor zwangere en bevallen dames, maar wij? Ho maar! Woooohh Lizet, wat spannend, ik ga zeker duimen!!
@Amy ik heb niet zelf deze opmerking gehad over adoptie, maar wel de vraag of we daar al eens aan gedacht hebben... Beginnen over adoptie als mensen bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen is gewoon not done vind ik. En dat het vanzelf wel goed komt, als je maar relaxt blijft of op vakantie gaat... Tss Wat spannend voor jou Lizet! Ik ga voor je duimen dat het een mooi ei wordt dat zich openstelt voor een zaadje en zich onderweg kan vastpakken aan de wand
Leden Junyor: 33 jaar, 1e kindje Debbi86: 27 jaar, 1e kindje Kristel30: 30 jaar, 1e kindje Annemoon: 34 jaar, 1e kindje Gillian2009: 33 jaar, 2e kindje Denanja: 27 jaar, 1e kindje Lyanna: 39 jaar, 3e kindje wiessss: 28 jaar, 1e kindje Lizet78: 36 jaar, 1e kindje Purplebee: 33 jaar, 1e kindje Ann30: 30 jaar, 1e kindje Love2beamom: 31 jaar, 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Expatje: 34 jaar, 1e kindje Leentje1982: 32 jaar, 1e kindje Afspraken Wiessss: 10 juni IUI 2 Amy1987: 11 juni IUI 2 Lyanna: 14 juni CD 9 2e echo (cyclus volgen) Ann30: 17 juni 1e FM Kristel30: 18 juni 2e FM Leentje1982: 18 juni Lizet78: 18 juni 2de FM NOD Annemoon: 20 juni Amy 1987: 24 juni Denanja: 26 juni Wiessss: 27 juni Junyor: 27 juni Lyanna: 29 juni Kristel30: 2 juli Lizet78: 4 juli Ann30: 8 juli Leentje1982: 12 juli ZWANGER Purplebee! Uitgerekend: 15 februari 2015[/QUOTE]
Vandaag gebeld om Door te geven dat we deze maand aan iui 5 willen beginnen en ging echt vol goede moed zeggen dat ik graag een hsg wil... En waar ik al bang voor wad ze zeiden gewoon nee omdat het nergens voor nodig is, nou uitgepraat dus weer. Ze zeiden wel dat het misschien handig is om na iui 5 een evaluatie gesprek te houden, HALLO serieus! Ik heb hierna nog 1 iui baanden en dan is dit traject afgelopen en gaan er het volgende in. Wat maakt die ene keer dan nog uit! Wad best boos en dan krijg ik van me vriend een app met ' het komt wel goed' mannen p ff! Sorry moest het even kwijt... Groetjes cheyenne
@cheyenne, wat erg dat ze het niet willen doen! Hoe kunnen ze nou aan de buitenkant zien dat het wel of niet goed is! Niet dus inderdaad... Hopen dat IUI 5 raak is!!
Ja dit is echt belachelijk, ik heb ook aangedrongen, terwijl het eigenlijk niet nodig was. Ik heb gezegd dat ik gewoon alles wil uitsluiten, je bent toch in het ziekenhuis bezig, soms moeten ze echt even aan de gevoelens van jou denken! Succes! En nogmaals aangeven, het is mij ook bij de 2e keer gelukt.
Top 10 Wat je niet moet zeggen tegen stellen met vruchtbaarheidsproblemen 1. Je moet er niet teveel aan denken, dan komt het echt wel... (amy) 2. Je bent nog zo jong, je hebt nog alle tijd meid! (amy) 3. Geniet nog maar lekker van je leven zonder kinderen, je hebt nu nog alle vrijheid. (amy) 4. Tegen de mannen zeggen dat ze beter hun best moeten doen (lizet) 5. Dat mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden dat ze snel zwanger zijn. Hadden nog wel even willen oefen (Lizet) 6. Ga lekker op vakantie, ontspan, dan komt het vanzelf (Purplebee) 7. Hoe zwaar het is om zwanger te zijn ("ik ben er ZOOO klaar mee") (Purplebee) 8. Je kunt altijd nog adopteren (Purplebee) 9. Je hebt geluk dat je al een gezonde zoon hebt, misschien heb je nog een keer geluk...(Mariska) 10. "Misschien zijn jullie niet voorbestemd om ouders te worden"(Leentje1982) 11. Goedbedoelde adviezen zoals: Zijn je eileiders wel doorgankelijk? IS je bms wel dik genoeg? Waarom lukt het DAN niet? (Kristel)
@ann30 ik had in het begin ook moeite met het spuiten. Ik werk ook zelf in de zorg. Maar na 3 of 4x went het wel. Succes! En vlak voor het spuiten je huid even prikkelen met je nagel, wordt deze iets minder gevoelig. De gynaecoloog heeft wel goed geluisterd naar mijn gevoelens. Ik heb er weer eens zitten huilen. Ze gaf wel aan dat je moet proberen om je gedachte te zetten op dat je de komende maanden bezig bent met zwanger worden. En tegen je omgeving zeggen dat je geen 'goedbedoelde' adviezen of vragen wilt hebben. Als je het erover wilt hebben moet het vanuit jou komen en niet vanuit de ander. Dit is wel duidelijk en ik ga dit ook zeker proberen, kijken of ik dan minder stress heb hieromheen en misschien mijn gedachte iets meer kan verzetten. Wat vinden jullie? Ik hoop echt dat ik morgen 2 eitjes heb!!!! Denk vrijdag IUI 5, samen met Lizet! Gezellig
Top 10 Wat je niet moet zeggen tegen stellen met vruchtbaarheidsproblemen 1. Je moet er niet teveel aan denken, dan komt het echt wel... (amy) 2. Je bent nog zo jong, je hebt nog alle tijd meid! (amy) 3. Geniet nog maar lekker van je leven zonder kinderen, je hebt nu nog alle vrijheid. (amy) 4. Tegen de mannen zeggen dat ze beter hun best moeten doen (lizet) 5. Dat mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden dat ze snel zwanger zijn. Hadden nog wel even willen oefen (Lizet) 6. Ga lekker op vakantie, ontspan, dan komt het vanzelf (Purplebee) 7. Hoe zwaar het is om zwanger te zijn ("ik ben er ZOOO klaar mee") (Purplebee) 8. Je kunt altijd nog adopteren (Purplebee) 9. Je hebt geluk dat je al een gezonde zoon hebt, misschien heb je nog een keer geluk...(Mariska) 10. "Misschien zijn jullie niet voorbestemd om ouders te worden"(Leentje1982) 11. Goedbedoelde adviezen zoals: Zijn je eileiders wel doorgankelijk? IS je bms wel dik genoeg? Waarom lukt het DAN niet? (Kristel) 12. Zonder kinderen moet je samen ook gelukkig zijn (junyor)
Op vaderdag tegen je zeggen, ach jij kan lekker uitslapen. Nou ik had maar wat graag twee springende aapjes op het bed gehad, maakt niet uit op welk tijdstip!
Ontopic Zo om 10.00 ga ik de assistente bellen. Ik bloed sinds gister flink en zondag een beetje (7 dpo) het kan toch nog geen ongi zijn? En innesteling ook niet want we moesten veilig en dan nog dat mag geen twee dagen duren. Irritant!
Top 10 Wat je niet moet zeggen tegen stellen met vruchtbaarheidsproblemen 1. Je moet er niet teveel aan denken, dan komt het echt wel... (amy) 2. Je bent nog zo jong, je hebt nog alle tijd meid! (amy) 3. Geniet nog maar lekker van je leven zonder kinderen, je hebt nu nog alle vrijheid. (amy) 4. Tegen de mannen zeggen dat ze beter hun best moeten doen (lizet) 5. Dat mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden dat ze snel zwanger zijn. Hadden nog wel even willen oefen (Lizet) 6. Ga lekker op vakantie, ontspan, dan komt het vanzelf (Purplebee) 7. Hoe zwaar het is om zwanger te zijn ("ik ben er ZOOO klaar mee") (Purplebee) 8. Je kunt altijd nog adopteren (Purplebee) 9. Je hebt geluk dat je al een gezonde zoon hebt, misschien heb je nog een keer geluk...(Mariska) 10. "Misschien zijn jullie niet voorbestemd om ouders te worden"(Leentje1982) 11. Goedbedoelde adviezen zoals: Zijn je eileiders wel doorgankelijk? IS je bms wel dik genoeg? Waarom lukt het DAN niet? (Kristel) 12. Zonder kinderen moet je samen ook gelukkig zijn (junyor) 13. Op moederdag of vaderdag word er tegen je gezegt: Jullie kunnen lekker uitslapen (annemoon)
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met prikken. Ik heb et gisteravond weer zelf gedaan. Pfff zweet stond op mijn voorhoofd maar uiteindelijk wel gedaan. Maar deed weer veel te langzaam de naald erin waardoor het veel pijnlijker is. Vanavond steekt mijn man de naald erin en spuit ik de vloeistof, want ik vind het minder pijnlijk als ik dat zelf doe. Vandaag eerste fm, twee eitjes van 15 mm. Jeetje had ik echt niet verwacht, ik heb pas 5x menopur gespoten en het is pas cyclusdag 8. Gaat ineens snel. Alleen was mijn bms nog wel erg dun 4 mm. Morgen opnieuw een echo... We zouden eigenlijk vrijdag een dagje weg. Mijn vriend heeft een opdracht in België en ik zou gezellig mee. Maar misschien moeten we dat maar afzeggen. Als we morgen al pregnyl mogen spuiten, dan zullen we vrijdag wel voor de iui moeten komen denk ik...
Klinkt goed Ann! En het spuiten komt wel. Ik vind rustig juist fijner dan darten. Moet eerlijk bekennen dat ik giga naaldenangst had, maar dat ik laatst met bloedprikken voor het eerst zat mee te kijken en geïnteresseerd was. Dus na een paar maandjes spuiten wordt al het andere makkelijk :-D
Cheyenne, wat ontzettend naar dat het ziekenhuis geen HSG wil doen. Hoe zijn ze zo zeker dat alles in orde is?? En kom op zeg, als patiënt heb je daar toch zeker recht op! Kristel, inderdaad zijn die adviezen en vragen misschien goedbedoeld, maar misschien heb je ook niet altijd zin om daar naar te luisteren of antwoord op te geven. Het is al moeilijk genoeg. Spannend morgen, ik duim voor twee mooie eitjes voor jou! Annemoon, ik ben benieuwd wat de assistente zegt. 7dpo, zo heb je wel een heel korte LF. Ann30, vervelend dat je weer zo'n pijn bij het zetten van de spuit gehad hebt. Hoop dat het vanavond beter gaat! Ik heb dat zelf ook dat het minder pijn doet als mijn man 'm zet, soms vraag ik of hij het wil doen. Wat goed, twee eitjes!! Op naar een goeie IUI vrijdag als het doorgaat dan!
Morgen echo om te kijken of het echt m'n ongi is. Als het klopt dan 's avonds weer beginnen met een aangepaste GonalF of afwachten tot de echte ongi doorzet. Volgens mij is dit een goedmaker voor de vorige ronde van 40 dagen!