Starten iui waarschijnlijk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kristel30, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann30

Ann30 Lid

22 jan 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Leentje, ik weet hoe het voelt. Tuurlijk gun je het anderen, maar je wilt het zelf ook zo graag. Het voelt soms zo oneerlijk... ik begrijp het helemaal. Maar we moeten hoop houden. Uiteindelijk zal het hopelijk bij ons allemaal ook lukken! Straks zijn we hier allemaal zwanger en gaan we klagen over de gebroken nachten die onze baby's ons geven :p Ik hoop het in elk geval heel erg...

2. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Leentje, heel erg moeilijke berichten zijn dat inderdaad! Ik had het afgelopen maandag met een hele goede vriendin. Aan de ene kant blij voor haar, aan de andere kant moeilijk voor ons. Maar ik denk maar zo, positief blijven en het gaat echt lukken! Maar thuis lekker huilen lucht zeker op! En weet je, straks komen alle lieve leuke babykleertjes onze kanten op waaien, want dan zijn hun baby's eruit en gunnen ze het ons! Hihi...

@Kristel, hoe is het gegaan vandaag? Hoeveel eitjes had je? Ik gun het je zo!!!

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oooww dank jullie wel lieverds! Jullie woorden doen me goed, echt waar! Ik hoop zo dat we straks allemaal een positieve test in handen mogen hebben! Hoe gaat het met jullie momenteel?

Kristel, ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is vandaag!

4. Ann30

Ann30 Lid

22 jan 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit op het wachtbankje. Afgelopen donderdag de IUI gehad en gisterochtend enorme buikpijn links, dus dat was vast de eisprong :p Pfff wel spannend hoor dat wachten. Ik probeer geen hoop te hebben, omdat ik bang ben voor de teleurstelling, maar ja toch kan je dat niet helemaal voorkomen. Ik heb pijnlijke borsten, maar dat is vast door de pregnyl.

Ik wou dat ik zelf nog iets kon doen om de kans te vergroten dat het nu lukt....

5. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Ann dat heb ik nou ook, dat ik maar iets kon doen om de kans te vergroten. Hier nog 5 dagen tot testen, donderdag, zo spannend. Voel me al vanaf donderdag anders maja ook niet de hele dag enz. Heb goede hoop stiekem maar durf niet te hopen. Bang om teleurgesteld teworden.

hier krijgen we niet zoveel zwanger berichten. Ja mn beste vriendin is zwanger maar daar ben k niet heel jaloerz op want ze zit in een rot situatie (geen partner,afgekeurd, woont weer bij ouders) en mn nicht is zwanger, net nog geweest, t is haar 3de dus niet meer nieuw zegmaar en vind t super leuk weer een baby in de familie, hoop een meisje want zeheeftal 2 jongens.

Hoop echt dat wij ook allemaal snel positieve test hebben en in 2015 uitgerekend zijn :)

6. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Was zoooo druk maar vandaag Iui 5 gehad. Ging weer allemaal goed. Eergisteren pregnyl gespoten bij 18 mm ei. Nu wachten. Kristel, we lopen deze maand gelijk! Hoe is het gegaan?

7. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Mariska hi, ik loop heel erg achter met lezen(not. 10 blz te gaan voor dat ik up to date ben, sorry als ik belangrijk nieuws heb gemist) en ik ben van plan om een update te schrijven maar in het kort: ik was al meer dan 2 jaar bezig voor dat ik zwanger was (okt 2011 tot jan 2014) dus de artsen vonden dat ik sowieso verminderd vruchtbaar ben. Daarom mocht ik toch beginnen met IUI. En, zoals jij, wou ik eindelijk iets DOEN.

Nu, na 5 IUI cycli (waarvan maar 3 "tellen" en waarvan maar 2 echt goed waren (timing, en zaadcellen), heb ik me bedacht. IUI vergroot mischien de kansen, maar alleeën als het ziekenhuis het goed doet (en niet bv een IUI niet door laat gaan omdat ze geen plek hebben!). Ook brengt het mmm enorme spanningen (ik werk met veel passie fulltime en het is gewoon veel te lastig om alles te combineren). Ten slote, is het toch een enorme klap op mijn lichaam.

Dus, na deze cyclus (IUI op donderdag gehad - eindelijk) hebben we besloten om de natuur weer zijn gangetje te laten gaan. Ik ben 2x spontaan zwanger geweest (alhoewel na 2 jaar pas), dus het kan wel. Onze ziekenhuis doet de hele zomer geen behandelingen, en na de zomer heb ik het heeeeel erg druk op mijn werk, een mooi moment om even weer op adem te komen. Als het nog niet lukt gaan we in november weer verder met een ander ziekenhuis omdat ik toch niet meer de jongste ben , en als we ooit 2 kinderen willen zal ik toch die eerste binnenkort moeten krijgen.

Beste Mariska en mede-collega's in deze mmm, na meer dan een jaar mmm, ben ik tot de conclusie gekomen dat als je redelijk vruchtbaar ben (dus 1x zwanger per jaar), IUI je kansen niet vergroot. De kansen zijn nog steeds 20-30% per cyclus, en 80% na een jaar. IUI is not a miracle cure. Ik dacht dat ook in het begin.

Na 5 jaar (obsessief) aan de pil dacht ik dat ik in een keer zwanger zou zijn.
    Na 2 jaar proberen dacht ik dat zodra ik zwanger zou zijn, het allemaal goed zou komen.
    Na 2 jaar proberen dacht ik echt dat de eerste IUI gelijk raak zou zijn.
    Na 2 1/2 jaar proberen dacht ik dat ik nu echt aan de beurt ben.

Maar nu weet ik dat het een kans berekening is. Iedere maand heb ik hetzelfde x% kans. Dat ik al 31 keer al heb gespeeld, vergroot mijn kansen niet. Met IUI heb ik 20% kans (als het ziekenhuis z'n best doet), zonder IUI heb ik <5% kans (we zijn tenslotte bewezen verminderd vruchtbaar). Dus het is een kwestie van geduld. Het kan nog heel lang duren, dus in de tussentijd ga ik me (ook) op andere dingen richten (helpt ook met de stress).

Ik wens jullie allemaal het allerbeste, ik blijf af en toe meelezen, en voor al jullie zwangerschappen meejuichen, maar ik ga me bewust minder bezig houden met het proces. Grooste knuffels aan jullie allemaal.

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Expatje fijn dat je de juisye keuze voor jezelf hebt kunnen maken.

Pff moet ff klagen hoor lig nu op bed en voel me verschrikkelijk l. T begon donderdag al. Last van zuur druk op mn buik vlagen van misselijkheid.
    Of k ga dus ziek worden of zwanger. Donderdag kan k testen. Heb me lang niet zo sslecht gevoeld zeg.
    De rest t weekend overleefd?

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Expatje, ook voor jou het allerbeste meis, en het is goed dat jullie deze beslissing hebben kunnen maken!

Denanja, laten we hopen dat het komt doordat je zwanger bent!! *duim duim*

Wij zijn onderweg naar het ziekenhuis, 8.15 1e FM meting, zijn zo benieuwd!! Ik laat jullie wat weten!

10. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Expatje, wat een dapper besluit! Ik vind het heel knap hoe je er instaat en kan alleen maar bewondering hebben voor jullie beslissing. Ik wens jou het allerbeste!

Denanja, als deze klachten worden veroorzaakt door HCG ivm zwangerschap, dan zou je nu al positief moeten testen lijkt me... Ik had de eerste vlagen van misselijkheid een paar dagen na NOD. Maar tegelijkertijd ben ik niet zo'n voorstander van vroeg testen, daarmee maak je jezelf alleen maar gek. Heel veel sterkte ermee en hopelijk zien we hier binnenkort goed nieuws!

11. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Veel succes zometeen Leentje! Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat...

12. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Thanks Purplebee, zojuist de meting gehad. BMS 6,1. Rechts zat een van 13,7 mm en links...Een aantal kleintjes, maar geen ervan was groot genoeg om nog mee te gaan doen. Helaas wederom geen twee, we gaan wel door met deze. Woensdag wederom FM-meting.

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Leden
    Junyor: 33 jaar, 1e kindje
    Debbi86: 27 jaar, 1e kindje
    Kristel30: 30 jaar, 1e kindje
    Annemoon: 34 jaar, 1e kindje
    Gillian2009: 33 jaar, 2e kindje
    Denanja: 27 jaar, 1e kindje
    Lyanna: 39 jaar, 3e kindje
    wiessss: 28 jaar, 1e kindje
    Lizet78: 36 jaar, 1e kindje
    Purplebee: 33 jaar, 1e kindje
    Ann30: 30 jaar, 1e kindje
    Love2beamom: 31 jaar, 1e kindje
    Amy1987: 27 jaar, 1e kindje
    Expatje: 34 jaar, 1e kindje
    Leentje1982: 32 jaar, 1e kindje

Afspraken

Wiessss: 10 juni IUI 2
    Amy1987: 11 juni IUI 2
    Lyanna: 14 juni CD 9 2e echo (cyclus volgen)
    Ann30: 17 juni 1e FM
    Kristel30 21-6-2014 IUI 5
    Leentje1982: 25 juni 2e FM

NOD

Annemoon: 20 juni
    Amy 1987: 24 juni
    Denanja: 26 juni
    Wiessss: 27 juni
    Junyor: 27 juni
    Lyanna: 29 juni
    Kristel30: 2 juli
    Lizet78: 2 juli
    Ann30: 8 juli
    Leentje1982: 12 juli

ZWANGER
    Purplebee! Uitgerekend: 15 februari 2015

14. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijne is denk ik mislukt... Had al een streepje bloed aan m'n wc papiertje :(

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Ahh balen amy!!!
    Leentje hopen dat ie goed doorgroeid!!!

Purplebee wij zijn ook geen voorstander van vroeger testen. Maar mogen van de kliniek pas zaterdag testen. Maar donderdag is t 2 weken terug dus dan kan t denk k wel. Maar ken mn vriendin dus denk morgen testen.

16. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Balen amy, op naar de volgende ronde.
    De komende week jezelf maar trakteren op een lekker biefstukje of broodje Filet:)

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Wies en junyor hoe voelen jullie je?

18. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Twente
    Ik heb vooral last van spierpijn:D gister de 1ste les Aerial Yoga gehad. Echt super leuk, maar een flinke aanslag op je spieren.

Verder voel ik me goed. Gevoelige borsten en tepels, maar dat heb ik sinds ik de Gonal F en Pregnyl spuit dus daar trek ik geen conclusie uit. Nog geen bloed gespot....
    Als ik niet zwanger ben dan verwacht ik morgen wel de eerste roze veeg....

Het enige kwaaltje wat ik heb zijn hele lichte krampen sinds vorig week donderdag. Vrijdag mag ik testen... Mocht ik niet zwanger zijn dan hoop ik dat ik voor vrijdag ongi word. Liever voor de test ongi dan een hagel witte test....

Gister belde mijn beste vriendin dat ze zwanger is van nr 3. Ze heeft ook PCO en is voor mij groot voorbeeld. We hebben heel veel steun aan elkaar en ik kan haar alles vragen. Heel stiekem hopen we dat we samen zwanger zijn.

VL en ik hebben de wens voor 2 kindjes... Ik hoop dat die wens uitgaat komen... Maar merk wel dat ik het gevoel heb dat onze tijd bijna op is... Ben nu 33 en hoop echt voor mijn 34ste mama te zijn...

19. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Twente
    Ik duim heeeeel hard voor je:D

20. Kristel30

Kristel30 Actief lid

7 jan 2014
    270
    2
    18
    Vrouw
    Kraamverzorgende en coach
    Landgraaf
    Snap het helemaal! Ik heb hetzelfde... Sjit he, en ik heb gewoon gehuild terwijl ik haar aan de telefoon had.. Kan je ook niks aan doen! Sterkte...

Deel Deze Pagina