Annemoon, wat fijn dat je zo'n fantastische reiservaring gehad hebt! Wauw! Dat neemt niemand je meer af, ondanks dat je ook graag met babykamer e.d. bezig wil zijn, kan het heel goed begrijpen! Maar zo'n reis is ook een once in a lifetime experience en die heb jij mooi in da pocket! Wel zuur dat je in vliegtuig ongesteld geworden bent Thanks voor je felicitaties! Inderdaad in ronde 5 en weet niet of je alles bijgelezen hebt, gelukt met maar 1 miljoen zaadjes en het was ook nog eens een ronde waar werkelijk alles tegen leek te zitten. Dus Annemoon en ook Amy, zet 'm op samen met jullie mannen en ik strooi gelijk wat hcg hier voor iedereen Zo'n uitgangsecho, jep, ook ik vond het behoorlijk gênant. Op dag 3 vloeide ik namelijk vaak nog behoorlijk en als je dan die staaf ziet naderhand, vol bloed, iiiieeehhh haha, ik schaamde me echt. Maar hun boeit dat inderdaad niet, ze zijn heel wat gewend 26 augustus mag ik weer voor m'n volgende echo en men! Wat duurt dat nog lang! Wil zo graag weten of het nog goed zit daar binnen! Ik heb enorm last van mijn stuitje en rug ook, loop inmiddels al bij de fysiotherapeut ervoor. Lopen, vooral aardige stukjes lopen en ook traplopen, doet pijn. Maar hey, voor een heel goed doel! Ook ik krijg overdag niet veel binnen Purplebee, 's ochtends heb ik gigantische honger en als ik dan een boterham of crackers eet...komt het een tijdje later er weer uit Dus ik eet overdag maar hele kleine beetjes. Soms blijft het binnen, soms niet. 's Avonds kan ik wel gewoon eten gelukkig. Maar dat gaat heel langzaam echt in etappes. Futloos ben ik ook, totaal geen energie en inderdaad is douchen vaak al teveel. Momenteel werk ik ook even niet, want ik trek het gewoon niet. Ook na een rondje boodschappen doen moet ik echt bijkomen. Hopelijk krijgen we gauw onze energie weer terug!
Amy ik heb altijd maar 1 eitje, doe idd nog iui in mn eigen cyclus maar ik krijg ook geen echos van te voren dus ga ervan uit dat k maar 1 ei heb zouden er ook 2 kunnen zijn. Wij gebruiken ovulatietesten en tot nu toe ging dat goed . purplebee en leentje wat balen dat jullie je zo zwak voelen zeg. Hoop dat dat snel over is en t snel beter gaat.
@ Denja bedankt! Zal mezelf er wel even op zetten. @ Annemoon Dat klinkt als een fantastische vakantie!! Kan me voorstellen dat je liever iets anders had willen doen. Dat heb ik ook! @ uitgangsecho, ik ben dan gelukkig al van mijn ongi af. Hier maar 1,5 dag ongi. Ben der wel blij mee en de artsen zeggen dat het geen kwaad kan. @ purlebee zo zou ik het ook doen, tampon van te voren uithalen dat is het wel te redden. Gelukkig heb ik dat probleem niet. Hier moeten we alles kunnen delen toch ook zulke verhalen. Balen dat je nog steeds erg misselijk bent en smorgens niet goed kunt eten. Gelukkig groeit ukje goed! @ kristel succes met de wachtweken! Spannend weer! @ Amy spannend waarschijnlijk iui maandag. Fijn dat je utrogestan mag gebruiken. @ Leentje nog gefeliciteerd! HIer nog weinig te vertellen, dag 4 van het spuiten. Dinsdag 1e fm.
Leden Junyor: 33 jaar, 1e kindje Debbi86: 27 jaar, 1e kindje Kristel30: 30 jaar, 1e kindje Annemoon: 34 jaar, 1e kindje Gillian2009: 33 jaar, 2e kindje Denanja: 27 jaar, 1e kindje Lyanna: 39 jaar, 3e kindje wiessss: 28 jaar, 1e kindje Lizet78: 36 jaar, 1e kindje Purplebee: 33 jaar, 1e kindje Ann30: 30 jaar, 1e kindje Love2beamom: 31 jaar, 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Expatje: 34 jaar, 1e kindje Leentje1982: 32 jaar, 1e kindje Mariska1985: 29 jaar, 2e kindje Morgan: 36 jaar, 1e kindje Miffy: 31 jaar, 1e kindje Wondertjeinmaak: 26 jaar, 1e kindje Afspraken Amy1987: 14/15 aug FM 1 # 11 sept. vervolgafspraak gyn. Mariska: 15-8 1e IUI Annemoon: 15-8 uitgangsecho Miffy: 18-8 eerste afspraak starten IUI Wondertjeinmaak: 19-08 1e fm Wiessss: 20-08 naar stichting kinderwens voor second opninion Lizet: 28-8 afspraak arts verdere traject NOD Morgan: 15/ 16 augustus Wiessss: 15/ 16 augustus Lyanna: 18 augustus Miffy: 20 augustus Denanja: 22 augustus Lizet: 24 augustus Kristel: 27 augustus Mariska: 29 augustus Amy 1987: 31 augustus Annemoon: 8 september Wondertjeinmaak: ?? september Zwanger Purplebee: 15 februari 2015 Junyor: 4 maart 2015 Expatje: 12 maart 2015 Leentje1982: 21 maart 2015
Uitgangsecho doen ze bij mij vooral vanwege de bijwerkingen van de hormonen. Kans op cystes is groter en inderdaad al twee keer gehad. Dan mag ik in die ronde iui zonder hormonen doen en anders met. Nu twee rondes geen hormonen gespoten dus ga er vanuit dat we vanmiddag goed nieuws krijgen en ik weer mag spuiten. Natuurlijk is het gênant en voel ik me er niet prettig bij, maar hou hetzelfde als jullie voor ogen: de artsen zien het dagelijks meerdere keren en vinden het de normaalste zaak van de wereld.
Kristel wat fijn dat je met hormonen verder mocht! En een snelle ronde zeg! Ik hoop dat het veel geluk brengt!!
Pffff....1e IUI gehad, er zit een bocht in m'n baarmoeder en ze moest die met een tangetje rechttrekken, au!!!! Uitslag semen zeer zeer slecht. Eigenlijk hadden we nu geen IUI gehad als de vorige uitslag zo was, dan gelijk IVF met ICSI gedaan Moet nu voor binnen 2 weken een afspraak maken om dit door te spreken, maar waarschijnlijk is dat de route. Voel me een beetje depri nu, ik hoop dat mijn vruchtbaarheid zo goed is dat die rakkers als hongerige wolven op m'n ei duiken, maar bah bah bah! En nu baal ik nog meer dat ze nooit eerder onderzoek hebben willen doen, dan was dit bekend geweest. Pffff...zo een zak chips leegvreten!!!
Och meissie toch! Dat is schrikken!! Ik ga duimen voor je dat het lukt deze ronde! En anders gaan we hopelijk allebei snel over op IVF, want ik ben zelf wel klaar met IUI... Hoe was je gesprek over je nieuwe baan?
Leden Junyor: 33 jaar, 1e kindje Debbi86: 27 jaar, 1e kindje Kristel30: 30 jaar, 1e kindje Annemoon: 34 jaar, 1e kindje Gillian2009: 33 jaar, 2e kindje Denanja: 27 jaar, 1e kindje Lyanna: 39 jaar, 3e kindje wiessss: 28 jaar, 1e kindje Lizet78: 36 jaar, 1e kindje Purplebee: 33 jaar, 1e kindje Ann30: 30 jaar, 1e kindje Love2beamom: 31 jaar, 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Expatje: 34 jaar, 1e kindje Leentje1982: 32 jaar, 1e kindje Mariska1985: 29 jaar, 2e kindje Morgan: 36 jaar, 1e kindje Miffy: 31 jaar, 1e kindje Wondertjeinmaak: 26 jaar, 1e kindje Afspraken Mariska: 15-8 1e IUI Annemoon: 15-8 uitgangsecho Amy1987: 16 aug FM 2 Miffy: 18-8 eerste afspraak starten IUI Amy1987: 18 aug IUI #5 (onder voorbehoud van 2e FM) Wondertjeinmaak: 19-08 1e fm Wiessss: 20-08 naar stichting kinderwens voor second opninion Lizet: 28-8 afspraak arts verdere traject Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?) NOD Morgan: 15/ 16 augustus Wiessss: 15/ 16 augustus Lyanna: 18 augustus Miffy: 20 augustus Denanja: 22 augustus Lizet: 24 augustus Kristel: 27 augustus Mariska: 29 augustus Amy 1987: 31 augustus Annemoon: 8 september Wondertjeinmaak: ?? september Zwanger Purplebee: 15 februari 2015 Junyor: 4 maart 2015 Expatje: 12 maart 2015 Leentje1982: 21 maart 2015
Leden Junyor: 33 jaar, 1e kindje Debbi86: 27 jaar, 1e kindje Kristel30: 30 jaar, 1e kindje Annemoon: 34 jaar, 1e kindje Gillian2009: 33 jaar, 2e kindje Denanja: 27 jaar, 1e kindje Lyanna: 39 jaar, 3e kindje wiessss: 28 jaar, 1e kindje Lizet78: 36 jaar, 1e kindje Purplebee: 33 jaar, 1e kindje Ann30: 30 jaar, 1e kindje Love2beamom: 31 jaar, 1e kindje Amy1987: 27 jaar, 1e kindje Expatje: 34 jaar, 1e kindje Leentje1982: 32 jaar, 1e kindje Mariska1985: 29 jaar, 2e kindje Morgan: 36 jaar, 1e kindje Miffy: 31 jaar, 1e kindje Wondertjeinmaak: 26 jaar, 1e kindje Afspraken Annemoon: 15-8 uitgangsecho Amy1987: 16 aug FM 2 Miffy: 18-8 eerste afspraak starten IUI Amy1987: 18 aug IUI #5 (onder voorbehoud van 2e FM) Wondertjeinmaak: 19-08 1e fm Wiessss: 20-08 naar stichting kinderwens voor second opninion Mariska: 25-8 gesprek Gyn over IVF met ICSI Lizet: 28-8 afspraak arts verdere traject Amy1987: 11 sept. vervolgafspraak gynaecoloog (overstappen op IVF?) NOD Morgan: 15/ 16 augustus Wiessss: 15/ 16 augustus Lyanna: 18 augustus Miffy: 20 augustus Denanja: 22 augustus Lizet: 24 augustus Kristel: 27 augustus Mariska: 29 augustus Amy 1987: 31 augustus Annemoon: 8 september Wondertjeinmaak: ?? september Zwanger Purplebee: 15 februari 2015 Junyor: 4 maart 2015 Expatje: 12 maart 2015 Leentje1982: 21 maart 2015
Nogal ja, ik had dit echt niet verwacht. 6 jaar geleden was de kwaliteit veel beter bij hem Ik hoor volgende week of ik op soll mag komen bij dat bedrijf, dus nog ff spannend!
Heeft hij al een kindje? En was die bocht in je baarmoeder geen belemmering? IVF geeft wel meer kans. Ik zie het positiever in dat IVF als IUI... Maar goed, wij hebben nog een gynaecoloog te overtuigen... Heel spannend!! Dubbel duimen voor je!
Ja, al een zoontje van 6,5 uit de 12e IUI. En ik ben een aantal keer spontaan zwanger geweest wat me doet geloven dat het dus wel kan! Nu nog blijven plakken... Vanwege die bocht moest ze m'n BM met een tangetje pakken en recht trekken, dat was niet fijn, 'probeer het nog even te ontspannen' ahuh....makkelijk gezegd.... Zou je Gyn er bij jullie niet in mee gaan dan denk je? Is het bij jullie een mannelijke factor? Ik hoop dat de komende ronde voor jullie raak is, die punctie voor eitjes lijkt me gruwelijk!
Ohh gedsie! Volgens mij heb ik dat gehad toen ik mijn spiraaltje ooit liet plaatsen... Dat deed best wel ff zeer ja!! Geen idee... Protocol is 4x of 6x IUI. Nu stond er voor ons 4x op de planning, toen had ik een vervolgafspraak bij de gyn en hij vond dat ik echt voor die 6x moest gaan, maar ik heb er spijt van... Ik ben er klaar mee... Ik wil voor de grotere kansen gaan... Nope, mannelijk prima! Bij mij ook alles goed... Dus geen idee waarom het niet wil lukken... Tsja, moet dat maar... Heb het er voor over inmiddels! Morfine pompje helpt ook wel heb ik gehoord. Hebben jullie wel eens gehoord van Assisted Hachting? Dat wordt in België en Duitsland toegepast tijdens IVF. Een klein sneetje in de eicel, zodat de innesteling beter kan plaatsvinden... Waarom doen ze dat hier allemaal niet hé? Snap je toch niets van!
Nog nooit gehoord Amy, ga ik dan wel navragen, zijn daar zulke goede resultaten mee? Ik moet ml nog overtuigen heb ik net gemerkt....die wil dat niet doen vanwege medicijnen voor mij en kans op meerling (maar denk dat die bij IUI groter is toch?) aangezien bij ICSI een eicel bevrucht wordt met 1 spermacel toch niet meer kans op een meerling?
Blijkbaar... ik las het ook vandaag voor het eerst... Ja, dat lijkt mij wel, want met IVF plaatsen ze maar een bevruchte embryo terug, terwijl er met IUI meerdere eitjes bevrucht kunnen worden... Misschien heb je een mini-kans op een meerling als de eicel gaat delen, maar dat zou wel heel bijzonder zijn! Maar bedoel je dat hij het IVF traject niet in wil gaan?
Hi Mariska, een keertje een slechte resultaat kan gebeuren. Onze eerste poging was het semen ook heel slecht, maar mochten we nog een poging doen. Toevallig kreeg mijn man een extra semen onderzoek vier dagen later en die was veel beter. Dus hebben we een paar extra IUI pogingen gemaakt met strict 3 dagen onthouding van tevoren.
meiden ff jullie advies. ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden. nu moet ik woensdag naar de nieuwe kliniek maar een behandeling voor de vakantie gaat niet meer lukken. nu zit ik te twijfelen om morgen mn oude zkh te bellen voor hormonen om alsnog 1 iui daar te doen Wat vinden jullie? ? Kan ik dat maken?
Hi Wiessss, je moet doen wat je gevoel je ingeeft!! Als jij dat heel graag wilt, dan moet je dat zeker doen! Succes meis!!
Wiessss weten ze dat je naar de nieuwe kliniek gaat? Anders gewoon die hormonen vragen...het vervolg kan wellicht gewoon bij de nieuwe kliniek?