Heeee Shaddixxx, Wat lees ik nu, je hebt al een datum voor de punctie!!! Super joh, dat gaat hartstikke goed bij jou volgens mij. Ik ga heeeel hard voor je duimen donderdag Groetjes, Sarah2010
Hey meiden, Goed nieuws voor ons uit het ziekenhuis, ik ben goed in de overgang en vanavond zijn we gestart met de gonal F in combinatie met de decapeptyl. Ze konden ook zien hoeveel eitje er klaar liggen deze maand dat waren er in het totaal 17 (rechts 8, links 9). Het is natuurlijk nog maar de vraag hoeveel er gaan groeien. Volgende week dinsdag staat de 1e fm gepland...ben benieuwd.... @ sarah2010 : Ik duim voor je! hoeveel langen er bij jou klaar voordat je met de gonal F begon? @ shaddixxx : Wat goed meis dat jullie op nul uit zijn gekomen! Mag ik vragen hoe oud je bent? en hoeveel hadden hun dan op gehoopt? Heel veel succes donderdag!
Ha Gylaine, Wat goed dat je ook bent begonnen met de gonalF vandaag! En met 17 (!) follikels in aanleg . Heerlijk lijkt me dat. Bij mij zijn er meestal maar 2 of 3 aan elke kant te zien, tenminste dat kan ik me van eerdere IUI's herinneren, ze hebben het deze keer bij de IVF uitgangecho niet zo precies gemeten/bekeken. Ze keken alleen of er geen grote cystes zaten en hoe dik m'n baarmoederslijmvlies was. Succes met de hormonen komende week!!!! Sarah2010.
Ik ben pas 21! Niet dat ik me zo voel, dat komt natuurlijk voornamelijk doordat ik al een zoon heb gekregen toen ik 18 was, af en toe vergéét ik zelfs hoe oud ik ben. Maar goed, in de kliniek ben ik de allerjongste die er onder behandeling is, en de dokters wilden graag voorzichtig zijn omdat ik makkelijk overstimulatie zou kunnen krijgen. Achteraf zijn ze dus té voorzichtig geweest en daar baal ik echt van. Ik weet eigenlijk niet wat echt een normaal aantal zou zijn geweest, maar volgens mij was de arts er toch wel vanuit gegaan dat alle kleine eitjes op de eerste echo ook wel mee zouden groeien met een hogere dosering.. Als dat gebeurd was had ik er in totaal 12 gehad. Nu dus maar de helft Ben benieuwd hoe jij gaat reageren op Gonal-F Gylain! Mij verandert het echt in een monster! Ik heb in de afgelopen 2 weken zó ontzettend veel meer ruzie gehad dan ik normaal gesproken heb Komt vooral omdat ik nu eigenlijk alles zeg wat ik denk. Als iemand iets doet wat in mijn ogen niet kan, dan zeg ik dat meteen. Laatst waren er 2 jongetjes buiten, en de oudste (een jaar of 7) liet de fietsband van de jongste (jaar of 3) leeglopen.. Kleine jongetje moest zó huilen, en ik vond het zó waanzinnig gemeen van dat grote kind. Echt, bah, ik kan daar níét tegen! Normaal gesproken had ik misschien nog kunnen denken dat het 'kinderen waren en dat ik vroeger ook niet altijd even lief was tegen m'n zusje', maar nu, oh, ik tripte helemaal! Heb dat kind gevraagd of dat nou nodig was en gezegd dat ik het echt een kutstreek vond (waarop hij overigens begon te schreeuwen dat ik m'n bek moest houden e.d.. Lekkere opvoeding heeft ie gehad.. Dat maakte dan weer dat ik echt in staat was om naar z'n ouders te gaan ). Zulke dingen, weet je, en ook in winkels bijvoorbeeld. Als iemand zegt dat ik ongelijk heb, terwijl ik zeker weet dat ik wel gelijk heb, nou, verstop je dan maar, want dan heb je het monster in mij wakker gemaakt hoor Gisteren was ik in de Kruidvat om hotelbonnen te halen. Eerlijk is eerlijk; In het boekje staat dat de aanbiedingen op dinsdag ingaan, maar ze hadden al een enorm bord buiten staan met die aanbieding, waar verder níét op stond wanneer het in zou gaan. Het is dat ik weg moest omdat we anders te laat zouden komen bij de kliniek, maar ik was in staat om die cassiere over de kassa heen te trekken toen ze me die bonnen nog niet wilde verkopen.. M'n vriend krijgt het de laatste tijd ook behoorlijk over zich heen.. Niets is goed, als er ook maar dít fout gaat ben ik meteen rázend.. Dan zeg ik achteraf wel sorry natuurlijk, maar echt gezellig is het niet.. Ik ben blij dat ik vandaag mijn (voorlopig) laatste Decapeptyl en Gonal-F spuit.. Misschien word ik dan weer een beetje meer mezelf!
Hallo allemaal, Vandaag de laatste echo gehad voor de punctie. Er zitten 5 grote eitjes (20mm, 19mm, 18mm en 2x 15mm) en een stuk of 10 kleintjes. Helaas doen die kleintjes niet meer mee, die zijn te laat 'wakker' geworden en kunnen de inhaalslag niet op tijd maken Vanavond m'n laatste injecties, ik moet nog een keer decapeptyl spuiten en dan om 22.00 uur de Ovitrelle. Morgen lekker rustig, even een dagje geen injecties of ziekenhuisbezoek. Vrijdagochtend is de punctie... Shaddixxx, heel veel succes morgen met jouw punctie, ik zal voor je duimen, laat je weten hoe het gaat????! Je bent 1 dagje eerder dan ik. Fijn dat we nog steeds ongeveer gelijk lopen qua ivf-schema. Gylaine, gaat het een beetje met je Gonal-F erbij?! Groetjes, Sarah2010.
We lopen inderdaad precies gelijk, leuk! Ook toevallig dat we allebei zo'n teleurstellend aantal eitjes hebben Hadden we liever anders gezien natuurlijk! Ben jij ook zo vreselijk zenuwachtig? Ik kan de hele dag wel janken. Weet niet waar ik het zoeken moet, kan me nergens op concentreren.. Probeer mezelf de hele tijd rustig te houden, maar man, wat ben ik bang
Ha Shaddixxx, Spannend he. Ik kan juist niet wachten op die punctie, laat maar komen. Gek is dat he. Ik ben zo blij dat ze deze maand eindelijk eens echt serieus aan de slag gaan met ons probleem dat het me verder niks uit maakt wat er allemaal voor nodig is. Daar kom ik wel doorheen Ik zal aan je denken morgen en ik duim voor je!!!!!! Groetjes, Sarah2010.
Ha Shaddixxx, Ik moet vrijdag om 9.45 uur in het ziekenhuis zijn en dan is om 10.00 de punctie Succes morgen!!!!!!!!!!!!!!! Sarah2010
Hey Meiden, Vandaag een berichtje vanuit mijn bed, vannacht ben ik wakker geworden met enorme hoofdpijn & buikpijn. Ik ben zo eigenwijs als ik ben alsnog naar mijn werk gegaan maar op mijn werk zagen ze dat het echt niet ging. Ik ben nog bij 1 client geweest waarna ik snel weer mijn bedje in ben gegaan. Mijn man heeft van de week de hele week avond dienst maar gelukkig heb ik een lieve buurvrouw die vpk is die mijn wel wil prikken om 19.00 elke avond. Ik ben heel benieuwd naar Dinsdag..... @ Sarah2010 : ik wist ook niet dat ze konden zien hoeveel eitjes er klaar lagen maar het blijft natuurlijk de vraag hoeveel er gaan groeien op de gonal F (ik hoop veel!). Succes met je laatste injectie vanavond & ik ga voor je duimen vrijdag! Heel veel SUCCES! @ Shaddixxx : Ik moet je eerlijk zeggen dat ik al erg was toen ik aan de decapeptyl zat er hoefde maar iets te gebeuren en ik zat op de hoogste kast. Mijn man heeft al heel wat met mij te stellen gehad maar gelukkig weet hij waarvan het komt. Hij noemt ze demonen hihi. Ze denken dat mijn punctie op 1 of 2 oktober gaat plaatsvinden dus ik heb nog wel wat spuiten te gaan, mijn man gaat denk nog wel wat te stellen krijgen met me maar hij blijft echt een schat als is het natuurlijk ook niet makkelijk voor hem. Heel veel succes morgen, je kan het!!! Hoelaat staat de punctie gepland?
Ha Gylaine, Goed dat je lekker in bed ligt nu, doe maar rustig aan. Hopelijk gaat het snel over die hoofdpijn+buikpijn. Sterkte met je spuiten deze week! Sarah2010
Ah wat klote joh Gylain.. Dat kan je er nu ff niet bij hebben! Je lichaam ondergaat ook zoveel door al die klotehormonen.. Durf jij niet zelf te spuiten?
Ik heb nog nooit een migraine aanval gehad maar sinds vandaag weet ik donders goed hoe mijn broer & vader zich voelen bij zo'n aanval! Nee ik ben een zuster die zich zelf niet durft te prikken gelukkig vind mijn man het helemaal niet erg om mij te prikken en heb ik een buurvrouw die het ook helemaal niet erg vind.
Ach geeft toch niks joh? Als er anderen zijn die het voor je willen doen, waarom niet? Ik vond het ook doodeng, maar had in mezelf toch net een beetje meer vertrouwen dan in een ander die er niet voor geleerd heeft, haha!
hallo allemaal, Nou, wij hebben de punctie erop zitten inmiddels. Zoals verwacht zijn er gisteren 4 eitjes gevonden en we hebben vanochtend bericht gekregen dat er daarvan 3 goed bevrucht zijn. Nu maar hopen dat ze goed blijven delen. Pffff, spannend. We moeten maandagochtend terugkomen voor de terugplaatsing. Wel flinke buikpijn sinds gisteren na de punctie, in de auto terug met alle hobbels was pijnlijk. Vannacht ook niet fijn geslapen, wist niet hoe ik moest liggen. Voelt allemaal ook erg opgezwollen aan en heb af en toe nog wat druppels bloedverlies. Hopelijk gaat het snel over. Ik ben inmiddels ook met die utrogestan bolletjes begonnen. Shaddixxx, hoe is het met jou?!? En hoe is het gegaan?! Groetjes, Sarah2010.
Oei, Shaddixxx, ik lees in je handtekening en je blog dat je 9 mooie eitjes had maar dat er geen enkele goeie bevruchting is geweest?! Wat vreselijk en wat ontzettend balen. Heel veel sterkte, hopelijk kun je snel met de arts overleggen en een nieuw plan maken. Bij ons kan ook nog van alles misgaan. Wat is het toch balen dat we allemaal geen 'garantie' op succes hebben bij dit soort dingen. We doen er allemaal zoveel moeite voor. Dat is voor mij echt het moeilijkst aan dit hele gedoe. Liefs, Sarah2010
Hey meiden, De afgelopen 2 dagen heb ik aan jullie gedacht! Hier gelukkig weer hersteld van de hoofdpijn en weer aan het werk. Ik ben heel benieuwd a.s dinsdag wat ze gaan zien op de 1ste fm tijdens het gebruik van de gonal f. Mijn buik is opgezet en doet een beetje pijn als je 'm indrukt, hebben jullie dat ook gehad? @ Sarah2010 : Hey meis, hoe is je punctie gegaan?? Heb jij verdovings prikken gehad of ook een roesje? 4 eitjes & 3 goed bevrucht wat goed, ik ga mijn vingers gekruist houden dat ze goed blijven delen en terug geplaatst kunnen worden! @ shaddixxx : Dikke knuffel meis, ik heb je blog gelezen en had echt kippevel! Ik begrijp niet dat de punctie hebben gedaan zonder verdoving!! Was het de bevoeling dat je via het infuus de dormicum kreeg en lekker ging slapen? Hoe voel je je nu? Wanneer hoor je wat het plan gaat worden komende tijd? Ik zie ook enorm op tegen de punctie volgende week maandag en wat je zegt sarah er zijn garanties.