Wens voor een tweede, weer IUI opstarten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LVtje, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Omdat ik nieuwsgierig ben hoe dat bij jullie ging maar even een topic aangemaakt.

We zijn bij onze dochter zwanger geraakt dmv IUI. Mijn man bleek slecht zaad te hebben. Eigenlijk dusdanig slecht dat we meteen door zouden kunnen voor Icsi. Maar de gyn had zoiets van, ik zou eventueel nog max 4x IUI willen proberen. Wel met de kanttekening dat we na de eerste poging alsnog stoppen en toch de icsi gaan doen.
    Zo gezegd zo gedaan, en wonder boven wonder bleek die eerste IUI dus raak te zijn.

Onze dochter is nu 8,5 maand en er zouden dolgraag voor een brusje willen gaan. Ermee rekening houdend dat de kans groter is dat we dit keer niet zoveel geluk hebben dat IUI 1 raak is, we liever (voor zoiets überhaupt valt te plannen) geen groot leeftijdsverschil willen en we (als het ons gegund is) ook liever niet al te oud willen zijn bij nummer 2.

Mocht het natuurlijk alsnog snel gaan dan is dat zeer welkom, dus ook dat hebben we in ons hoofd zitten natuurlijk.

Ben benieuwd hoe nu verder. Ga volgende week het ziekenhuis bellen om te kijken wat de vervolgstappen gaan zijn maar nieuwsgierig naar jullie verhalen. En wie weet zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten en mee willen kletsen ;)

2. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Wat een mooi wonder :)

Ik zou even overleggen met het ziekenhuis en sowieso een nieuw zaad onderzoek laten doen om te zien hoe het er momenteel voor staat. Afhankelijk daarvan zou ik beslissen (in overleg met het ziekenhuis).

Succes!

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Dank je!

Zojuist de huisarts gebeld die de verwijzing in orde gaat maken. En dan is het wachten op de oproep van het ziekenhuis.

Heel spannend weer.

Mijn idee is inderdaad dat het zaadonderzoek sowieso herhaald gaat worden, zou dat ineens spontaan veel verbeterd zijn dan kunnen we het natuurlijk ook eerst zelf proberen. Maar als het net zo slecht is dan bij de vorige onderzoeken dan heeft dat toch geen zin dus dan zou het mooi zijn als het traject opgestart kan worden.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Hi, ik heb hier zelf een tijdje geleden een topic over geopend (IUI 2e kindje beetje zenuwachtig). Er zijn nu een aantal vrouwen bij aangesloten die net als jij en ik voor een 2e kindje gaan met IUI. You're welcome to join :)

Deel Deze Pagina