De eerste onderzoeken gehad en we zijn geschrikt gevonden. Wij komen meteen in aanmerking voor ICSI (mijn vriend heeft al eerder een traject gehad.) Ondanks mijn leeftijd (38 jaar) waren het aantal eitjes (en de grote) goed. De zaadkwaliteit van mijn vriend was beter als een aantal jaar geleden, maar niet voldoende om zelf zwanger te kunnen worden. Dus mogen meteen voor ICSI gaan. Voorwaarden is wel dat ik minimaal 6kg afval. De afgelopen 2 weken al 2,5kg afgevallen dus nog 3,5 te gaan in 8 weken. Deze kilo's "moeten" eraf zijn voor 16 december aanstaande omdat we dan nog een controleafspraak hebben en als ik het dan gehaald hebt worden we meteen aangemeld en mogen we echt gaan starten. Natuurlijk hoop je meteen aan de slag te kunnen (wij wisten vanaf dat we begonnen te praten over een kinderwens dat ICSI onze enige manier is, ondanks dat hebben we het toch een 8 maanden zelf geprobeerd voordat we ons in augustus hebben aangemeld in het Radboud). Het bericht dat je eerst 6kg moet afvallen is natuurlijk niet leuk, maar aan het gewicht kunnen we zelf wat aan (proberen te) doen. Zijn er al meer mensen die weten dat ze binnenkort gaan beginnen (met ICSI)? Lijkt me prettig om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen
Ik denk dat je deze beter bij de mmm clubs kunt plaatsen. Staat 2 kopjes onder vruchtbaarheidsbehandelingen. Daar komen mensen bij elkaar om er over te praten. Dit forum is meer voor vragen. Succes!
@ Bubblez Oke dank je wel voor je reactie/tip. Ik ben niet zo thuis op forums dus moet mijn weg nog vinden.