Hoi meiden, Na 5 mislukte IUI pogingen gaan wij door met IVF. Wie staat er op dit moment ook in deze fase van de MMM? In het kort ons verhaal; oktober 2007 gestopt met de pil, in juni 2008 voor de eerste keer naar de fertiliteitsarts gegaan. Alle onderzoeken gehad, conclusie; slechte kwaliteit sperma. Mijn man heeft nog een spatader operatie ondergaan. Helaas niet met het gewenste resultaat. Zaad is in de tussentijd slechter geworden, en na aanleiding van de SOT test hebben wij IVF indicatie gekregen. Vandaar ook dat er geen 6e IUI meer komt voor ons. In het IUI topic zitten behoorlijk wat meiden, die al aan hun 5e of zelfs 6e IUI bezig zijn. Het lijkt mij leuk om op dit nieuwe topic met meiden te praten, die in hetzelfde schuitje zitten. Wellicht kunnen we hier verder kletsen over onze weg door de MMM.
Ik wil jullie heel veel succes wensen!!! Wat is SOT? Heeft dat met de beslissing IVF of ICSI te maken? Sterkte nogmaals!!!
Hoi Ieoor, ik ken je van het IUI-topic en ik wil je heel veel succes wensen! Hopelijk brengt IVF jou (en andere vrouwen hier in dezelfde situatie) het wondertje waar je al zo lang op wacht en naar verlangt.
hoi hoi jammer genoeg kan ik ook gezellig mee kletsen. Mijn 5e IUI is net mislukt en als het goed is vind volgende week al mijn 6e IUI plaats. Hierna een half jaar wachten vanwege de wachtlijst voor IVF Volgens mij is er in september een info avond waar ik heen ga. Op dit moment voel ik me er best wel rot onder.
Toch ongi geworden Talulah? Wat rot meid, sterkte! Er is nog een kans met IUI 6 en ik ga keihard voor je duimen. En anders meiden, gaan wij er gewoon voor met IVF en hopelijk kan dat ons ons zo gewenste wondertje brengen.
Hee meiden, wat leuk dat jullie mee komen kletsen. Zora en Talulah; voor jullie ga ik extra, extra hard duimen, dat het raak gaat zijn tijdens de laatste IUI poging. Ik herken het wel een beetje; een raar gevoel als de IVF dichterbij komt. Je gaat een stapje verder, en laat de IUI mogelijkheid achter je. Wij kregen het IVF nieuws in mei / juni, dus ik ben inmiddels al wel een beetje aan het idee gewend. Gister had ik zelfs echt zin om te gaan starten. Als we voor Geertgen kiezen, dan begin ik gewoon over 3 weken al met de medicatie.... Be Happy; succes alvast met je 2e IUI poging. Linda; SOT test: ik heb het even opgezocht op de Freya site: Semen Overlevings Test (SOT): Deze test vindt meestal alleen plaats bij paren die vanwege de zaadkwaliteit in aanmerking komen voor geassisteerde voortplantingstechnieken zoals IVF en ICSI. Bij een zeer slechte zaadkwaliteit kan soms nog een extra spermatest in het IVF laboratorium worden uitgevoerd om te beoordelen of de kwaliteit voldoende lijkt te zijn om een reguliere IVF procedure te starten, of dat er meteen met een ICSI behandeling geadviseerd moet worden. Voor een regulier IVF procedure moeten er voldoende bewegende zaadcellen verkregen kunnen worden om in het laboratorium de eicellen zelf te kunnen bevruchten. Bij een ICSI procedure wordt per verkregen eicel een bewegende zaadcel geselecteerd die rechtstreeks in de eicel wordt gebracht. Door deze methode kunnen met zeer weinig bewegende zaadcellen toch embryos verkregen worden. (ik vind het nu trouwens nog steeds niet helemaal duidelijk wat ze nu bekijken in het lab... haha). Wij kregen deze test, omdat bij de laatse Semen analyse, het zaad van mijn man enorm verslechterd was. Er was nog maar 2% goed beweegelijk, en de rest deed niks. Ze kijken met die test (in Jip en Janneke taal) hoe sterk de zaadjes zijn, en of ze na 10 en 20 uur nog leven etc. Die test bepaald dan of IUI nog tot de mogelijkheden behoord, of dat het direct IVF of ICSI moet gaan worden. Jij zit in de wachtweken van je 3e IVF. Ik duim voor jullie dat het deze keer raak is. 3 x is scheepsrecht!!!
hey meid balen dat je alsnog door moet voor ivf.. hopelijk gaat het jullie dmv ivf wel lukken heel veel succes meid ik ga voor je duimen!
he meis, Join the club.....we gaan er samen voor hoor. 2009 wordt ons jaar! Heb je een PB gestuurd. Liefs Maaike
Hey Ieoor, Wil je even heel veel succes wensen!!! Spannend!, tis toch weer een stap verder. Ik ga je zeker volgen!
Hoi Meiden, Ik ga me ook bij deze tropic aansluiten als dat goed is... Ik ben nog in afwachting van onze 6e IUI en weet over een week wat het zal worden..zwanger of onze eerste IVF poging..?!! Spannend hoor, ik hoop dat 2009 ons jaar gaat worden en dat we allemaal snel zwanger mogen worden en dan met elkaar zitten te kletsen over de kwaaltjes..waar we zo ontzettend lang naar verlangd hebben!!! IEdereen heel veel succes en Ieoor, ik vind het extra spanennd omdat we als IUI 6 niet lukt we eind september ook starten met IVF bij Geertgen... succes meiden!! liefs Biekie
Zal ik dan ook maar aanschuiven??? Onze IUI's zijn mislukt en wonder boven wonder mogen wij nu ook door naar IVF. Dit hadden we niet meer verwacht gezien mijn leeftijd (in juni 42 jaar geworden) en het feit dat we ervoor gepleit hebben dat we dezelfde behandeling krijgen als een hetereo-stel. De ziekenhuizen houden zich namelijk het liefste aan bepaalde richtlijnen als het over donorzaad gaat. Wij maken gebruik van een bekende donor (vriend van ons). Eerder wilde het ziekenhuis er niet aan staan maar afgelopen vrijdag ben ik door onze gyn gebeld die na overleg met behandelteam toch groen licht heeft weten te krijgen. (met dank aan SRB, ook een forumlid van hier, die haar zaak heeft laten behandelen door Commissie Gelijke Behandeling en in het gelijk is gesteld! En dat positieve resultaat heb ik bij onze gyn bekend gemaakt). Een uurtje later belde een secretaresse van die afdeling met de vraag of wij kans zagen om diezelfde middag naar de 'verplichte' informatiebijeenkomst te komen. Dus om een lang verhaal kort te maken: we zitten ineens toch in de IVF-race. Gek hoor. Vorig jaar ben ik middels zelfinseminatie zwanger geraakt maar helaas is dat geeindigd in een miskraam. Ik heb in totaal 3 IUI's (met hormonen) gehad. Groetjes! Lola2
Caruli; dank voor je lieve woorden. Maaike; inderdaad; we gaan er samen voor. 2009 mooi afsluiten zou voor ons allemaal niet gek zijn!!! Elin; dank je. Ja wat je zegt; het is echt weer een stap verder. Enerzijds spannend, maar anderzijds hopen we erop dat het nu dan toch eindelijk eens kan gaan lukken. Biekie; dat zou wel grappig zijn, als we een beetje gelijk op zouden gaan lopen bij Geertgen. Maar voor het zover is.... ga ik eerst nog voor jou duimen dat IVF niet nodig is. En dan je gewoon lekker zwanger bent nu. Lola; tjee, wat komt er veel bij kijken als je via donorzaad IVF wilt laten doen. Maar wel heel fijn dat het jullie gelukt is. Wanneer mag jij starten met de medicatie? Zora; ja, heel spannend, morgen naar Geertgen. We zijn er eigenlijk al wel voor 95% uit, dat we gaan overstappen naar Geertgen. Manlief wilde onze ZH afspraak voor woensdag nu al afbellen, maar dat durf ik dan weer niet...... Ik ben echt benieuwd wat we morgen allemaal te horen krijgen. Ik hou jullie op de hoogte. Hoe is het met jou? Ik heb een goed gevoel deze keer voor jullie! Fijne dag allemaal meiden.
Ik ben zeer benieuwd hoe het intake gesprek verloopt. Ben vandaag voor een uitgangsecho geweest voor de 6e IUI, de arts zei dat ik nog maar even moed moest houden 3 september is de voorlichtingsavond voor de IVF en daar moest ik maar heen gaan want dat is wel handig. Ach ja....we zien het allemaal wel. Ieoor: hoop dat het bevalt in het Geertgen! Helaas kan ik niet overstappen naar een ander ziekenhuis omdat er simpelweg geeneen in de buurt is. En helaas is er ook geen kliniek in de buurt. Zora: ik kom langzaam aan weer wat meer op het forum dus ik stuur je binnenkort weer even een berichtje hoor Lola2: wat fijn dat je nu toch door mag gaan!! nieuwe kansen!!
Spannend...ik begin morgen al met de decapeptyl!! Het is dan mijn 21ste cyclusdag en ik had onthouden op de voorlichtingsmiddag dat je doorgaans dan met die medicatie moet beginnen. Dus ik heb 'de stoute schoenen' aangetrokken en hen dit weekend gemaild of ik dan as. dinsdag (morgen dus) kan starten. En yes! dat kan...Dus ik ben vanochtend geweest, uitleg/info gekregen en ben met een berg medicatie terug naar huis gekeerd...dus morgen begint bij mij het allereerste begin van de 1ste IVF poging...brrrrrrr...Ik ben bekend met het spuiten van mezelf dus daar ik ben bekend mee. Dus hier gaat het als een TGV-trein..... Talulah, begrijp ik goed dat je nog 6 maanden moet wachten?? (hopelijk heb je het niet meer nodig vanwege een succesvolle IUI!) Biekie, hoe voel jij je? Succes morgen Ieoor! Wordt vervolgd. Liefs, Lola2
Lola wat spannend!! Dus decapeptyl begin je op de 21e dag mee?? waarom op deze dag?? ik zal even op zoeken wat het nou precies doet. Ja van aanmelding op de wachtlijst tot de daadwerkelijke punctie duurt het een half jaar Ik heb mezelf 4 weken geleden op de wachtlijst laten zetten, dat zou me al 8 weken schelen. En 8 weken is toch weer 8 weken Laten we maar duimen dat die wachtlijst snel opschiet... Waarschijnlijk heb ik volgende week maandag de IUI zoals het er nu voor staat.
Lieve Ieoor, Ik wil jullie heeeel erg veel succes wensen met jullie weg in de IVF/ICSI behandeling!!!! Ik zal voor jullie duimen en zal je topic in de gaten houden!! Veel succes met het gesprek vandaag!
Ieoor, hoe was het vandaag? Talulah: decapeptyl legt je hypofyse stil zodat je eierstokken uiteindelijk 'niets' doet en de hormonen die je daarna inspuit (bij mij is dat Puregon) voor de productie van de eitjes zorgt. Ziekenhuis vertelde me dat zij zodoende 'kapitein' van mijn eierstokken zijn....zoiets heb ik er van begrepen. Die decapeptyl kan zorgen voor wat overgangsklachten...zoals stemmingswisselingen, opvliegers, hoofdpijn. Lekker spulletje dus. De spuit zetten vanochtend ging prima. Donderdag hebben we nog een kort gesprekje met de fertiliteitenarts. Ik ga wel precies vragen hoe dat zit met een evt. verdoving tijdens de punctie want ik heb daar nu al wat buikpijn van....
Lola bedankt voor je antwoord! De 21 dagen zou ik in een natuurlijke cyclus niet eens redden dus ik ben benieuwd hoe ze dat straks bij mij willen gaan doen. Straks zit ik een paar maanden zonder hormonen en dat lijkt me ook wel even prettig!