HSG en daarna zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Femmelepem, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik hoorde van mijn gyn dat 80% van de vrouwen die een HSG heeft laten doen direct daarna zwanger werd. Nu heb ik net een HSG laten doen en ben benieuwd naar de verhalen. Iemand ervaringen mee?

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Volgens mij is 80% wel erg rooskleurig hoor! Kijk eens met de zoekfunctie, want over dit onderwerp zijn al veel topics geweest! Succes; ik hoop dat t bij jou iig wel werkt! (viel t mee??)
    Groetjes,
    Hypo

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Niet dezelfde ronde, maar de ronde erna! :)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vind het erg rooskleurig voorgespiegeld. Volgens mijn gyn zijn er wel aanwijzingen, maar nog steeds geen harde bewijzen dat het de vruchtbaarheid bevordert.
    Maar als je een hoopgevende reactie wilt: ik was gelijk de eerste ronde na de HSG zwanger! (helaas miskraam)

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik ben niet zwanger geraakt na de hsg, dus ik behoor blijkbaar tot die overige 20% :D:(. Maar ik denk dat 80% wel een beetje te rooskleurig is. Mijn gyn gaf aan dat je een iets verhoogde kans hebt na een hsg.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    80% lijkt mij inderdaad ook een beetje veel. Het niet zwanger worden komt niet altijd door dichte eileiders, het kan met zoveel factoren te maken hebben.

Hier na het HSG-onderzoek niet meteen zwanger geworden, helaas.

7. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Mij is het zo uitgelegd: Na een HSG heb je 15% meer kans op een zwangerschap. Dus de kans in per maand 20% en na HSG dus 35%

De slagingskans met iui is 15% dus in combinatie met een HSG 30%

Ik heb 19 juli een HSG gehad en 27 juli de 1e iui-d en zie banner.

Hopelijk brengt het bij jouw ook zoveel geluk!

XXX Liefs

8. Tienie73

Tienie73 Lid

31 aug 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Don't get your hopes too high. Het schijnt wel dat er een verhoogde kans is omdat de boel wordt doorgespoten. Ik heb de HSG in juni gehad (terwijl heel Nederland de eerste wedstrijd van het WK voor NL aan het kijken was) en nog steeds niets. Maar bij mij bleek ook een van beide eileiders niet door te lopen en nu mag ik morgen alsnog voor een laparascopie.

Deel Deze Pagina