Ik wil minimaal 10 kg afvallen Mijn voornemen is om 's avonds te wandelen (stevig doorlopen) en goed te letten op wat ik eet. Vrijdagavond of zaterdagavond wordt mijn 'snack'avond, dan mag ik iets lekkers. Op deze manier ben ik eerder flink wat kilo's kwijt geraakt, ik hoop dat me dat nu weer zal lukken. Het ging niet snel, maar de kilo's bleven wel weg en dat is het belangrijkst. De sleur is er een beetje in gekomen de laatste weken van mijn zwangerschap en de heftige periode na de geboorte van mijn dochter, ik ben een emo-eter , maar alles komt gelukkig wat in rustiger vaarwater, dus ik ga ervoor! Wie doet mee? Wellicht kunnen we elkaar motiveren, recepten/tips uitwisselen, etc?
Ik! Ben gisteren weer begonnen. Wil er 11 kilo vanaf. ook door op het eten te letten en veel te wandelen. Haat sport hahah.
Ik ben ook niet zo'n sporttypje haha! Wandelen kan lekker buiten en het kost niks We hebben morgen nog een familiefeestje, mijn 'galgenmaal' zeg maar haha en dan vrijdag voor het echie!
Ik ben net een paar dagen bezig. Ik probeer iedere dag een wandeling van 5km te maken. Of 10.000 stappen op mn stappenteller. So far so good, maar ben pas net bezig. Ik schrijf graag mee!
Ik doe mee. Hier ook pas geleden bevallen, er moet sowieso 15 kilo af om weer in mijn oude kleding te passen . Had verwacht dat er wel wat meer af zou zijn. Ik geef borstvoeding dus ik mag niet echt diëten daar baal ik wel van! Bij mij is het vaak alles of 'niks'. Ik ben vorige zwangerschap ook 13 kilo afgevallen wel door te shaken en daarna gezond te eten en te sporten. Dat shaken dat brengt me back to basic om te wennen aan het niet snoepen enzo, dit kan nu (helaas) niet.
Hier ook iemand die het ritme van sporten en gezond eten niet echt kan oppikken na een minder leuke periode. Gelukkig gisteren 6 km gewandeld dus das al een begin. Vind het ook wel gezellig om hier te komen kletsen en elkaar te steunen. Misschien dat dat helpt om er weer ritme in te krijgen.
Bij deze het eerste receptje: Twee stronken prei heel fijn gesneden 5 gekookte eitjes en een half pakje ham ( kleingesneden) dit mixen met peper zout en halvonaise. Dit recept komt van de afslank cursus van mijn moeder nog. Van heel vroeger dus. Qua calorieën niet heel veel en erg lekker
Ja hier nog iemand! Minimaal 10 maar moet eigenlijk 20 maar ik begin niet met een te groot doen. Ik doe trouwens weight watchers, 2 jaar geleden 11 kg mee kwijt in nog geen half jaar. Ik wandel sowieso met mijn dochter en probeer minimaal 2x 1 uur. Daarnaast begin ik maandag met werken, ik werk als vpk in de wijk en doe meestal alles op de fiets. Dus hoop daarmee ook wat goede beweging te krijgen. Wil zwemmen maar dat staat op een laag pitje.
Wat gezellig zoveel reacties! @Deedee91, ja op die manier krijg je sowieso extra beweging! Ik moet eigenlijk ook meer kilo's kwijt, maar goed, kleine stapjes Succes maandag, zie je het wat zitten? @Snoeki, hopelijk zit je wat in een opwaartse spiraal! Dat soort periodes kunnen je helemaal leegzuigen. Wat goed dat je de eerste 6 km er al op hebt zitten! @MamaOktober13, dat lijkt me lastig inderdaad, dat je nu even die shakes niet mag drinken. Val je ook af door de bv? Mijn dochter is ook van maart '16 @Luca75, ben ik ook benieuwd naar! @Pinguin72, goed bezig! Doe je ook nog iets speciaals qua voeding? Ik heb ook nog een tip: zelf boodschappen doen Mijn man deed boodschappen in de eerste weken na de bevalling, en toen lag de kast vol met ongezonde dingen... En ja, het is toch een feit: wat er niet is, kun je ook niet eten hihi!
@ Rijo Nee ik zit er enorm tegen op. Maar meer omdat ik onregelmatig werk, zij dus overal steeds heen moet en ik haar los moet laten maar dat is volgens mij een heel normaal gevoel En je kan beter een kleiner doel hebben dan een te grote want dat demotiveert ook enorm heb ik altijd gemerkt. Elke kilo is mooi meegenomen. Die tactiek ken ik van de boodschappen. Wat er niet is kan niet opgevreten worden Zo haalde ik laatst snoepjes in huis en dat doe ik echt amper maar was 50% korting ( stomme rede natuurlijk) en die avond was het al op.. Ik doe nu altijd boodschappen met een lijstje en dat werkt stukken beter. Toen ik hoogzwanger was liet ik het brengend door de AH, dat was nog beter want dan zag je niet alle lekkere dingen en al,leen wat je nodig had.
Ik doe ook graag mee. Ik moest er 15 kwijt en ben twee maanden geleden begonnen. Toen ben ik in 3 weken 3 kilo kwijtgeraakt. Ik zat niet lekker in mijn vel en ben toen gestopt omdat ik het even teveel vond. Nu ben ik afgelopen zaterdag juist weer begonnen voor de volgende 12 Ik heb het volgende eetpatroon nu: Ontbijt 2 boterhammen lunch 2 boterhammen Diner: gewoon met de rest mee en yoghurt met fruit 's avonds iets van max 200 kcal (afgelopen dagen een keer een plak ontbijtkoek, een keer 2 bonbons en een keer een klein zakje chips.) Dat in de avond iets van 200 kcal helpt mij om het goed vol te houden.
Ik ben al bezig, 6 down, 5 to go Eten is nog iets waar ik wat aan kan doen. Maar ik sport 3x per week, hoepel de overige dagen thuis met mijn fitness hoepel en drink veel water. Ik ben wel beperkt in mijn sporten door fybro en ME
Ik wil ook meepraten! hier heb ik me mogal laten gaan tijdens deze tweede zwangerschap en er 30 kilo bijgegeten. 10 zijn er vanzelf weggegaan maar die 20 blijven zitten! Echt heel erg, nu ik weer moet gaan werken besefte ik me dat echt al mijn nette kleren niet meer passen, verschrikkelijk! Nu dus opletten, geef ook borstvoeding dus mag niet "echt" lijnen, maar een appel ipv appeltaart e.d. moet wel kunnen . Wandelen probeer ik ook, heb een hond dus kom bijna elke dag in het bos, helaas met die 2 kleine monsters pas vaak rond half 9 en dan is het nog maar kort licht dus een.klein rondje. Wordt beter! Succes allemaal! Eerlijk toegeven, ik ben ook gestopt met roken en daardoor zullen er ook wel wat extra kilo's zitten, vind het nu ik nooit meer ga roken ook moeilijker, ben zo gewend aan mijn " dat mag ik tenminste nog snacks".... ik
Hoi dames. Ik wil ook graag mee praten. Ik moet ook minimaal 10kg kwijt. Misschien wil ik wel 13 afvallen. Ik geef op dit moment ook nog bv dus mag niet drastisch afvallen. Maar wil wel gezonder gaan eten en meer gaan sporten. Heb ook een hond dus loop ook veel. Doe ook alle boodschappen lopend. Maarja vaak in de winkel is ook meer risico op ongezonde dingen meenemen. Wat ik wel doe is de grote boodschappen laten bezorgen voor een maand en dan alleen verse producten halen. Ik ga ook op dinsdag maar de markt dat scheelt ook al veel!
Doe ook mee 2 juni diëtiste. Wil mijn etenspatroon verbeteren beter verspreiden op de dag. Zes eet momenten. Ik had al diabetes z.n vijf jaar. De afgelopen maanden is mijn bloedsuiker hoger gegaan . Nu met nacht insuline mijn suiker laten dalen en waarschijnlijk ook overdag erbij gaan prikken. Daarbij wil ik mijn suiker (helpen) geen schepje suiker meer in de koffie maar zoetje geen gewonen limonade maar raak zero ( die is ook erg smaakvol trouwens) ook lekker over kwark griekse y. Ik wil niet net zo als met roken maar moet. Wil ik toch ouder worden. Alle adviezen die er zijn copd vroeger oud worden alles is bij mij van toepassing. Ik had altijd ach ben zo sterk als een beer ben ik ook. Al vaker beschreven je zelf verwaarlozen. De waarheid haald je in. Sorry verder offtopic. Maar hoord bij mijn aanpakken levensstijl. Eens moet je wijs woorden (volwassen). Als ik kan stoppen met roken kan ik ook dit aanpakken. Zo ook voor mijn kids vaak witbrood nu haal ik volkoren mopper mopper maar is ook beter voor hun. Volkorenpannenkoeken meel rijst. Op zondag zonnige we dan wel. Afbakbroodjes wit Succes ts. Ik weet een patroon door breken is beter dan je alles ontzeggen. I love knackerbrood. Plakje kaas jammie. Kraakt net zoals chips haha vele malen beter dan chips. Nu haal ik gemixte nootjes zout loos met zout hielt ik al niet zo van nootjes. Lekkerde zonder zout.
Als ik 5 km loop zijn het tussen de 6000-7000 stappen. De rest loop ik er de rest van de dag nog bij. Liop niet heel hard nog doordat ik flinke rugpijnen heb. Hopelijk komt het wat losser door t lopen. Heb niet zo lang geleden een activity tracker aangeschaft, ik probeer mijn doel voor de dag te halen. Dan zit ik aan de 2400 kcal aan verbranding. Daar probeer ik qua voedselinname dan onder te zitten via my fitnesspal. Succes dames!
Suc6 meiden! Het gaat jullie zeker lukken en wees niet te streng voor jezelf want dan hou je het niet vol. En eet ook niet te weinig dan blijf je ''honger'' houden en dan krijg je snaaibuien. Lopen werkt voor mij ook heel goed sinds ik mijn fitbit draag (horloge met stappenteller enz) Ik loop minimaal 10.000 stappen op een dag dat is bijna 8km. Maar het is een uitdaging om meer te lopen zo was het gisteren 19.200 stappen ik ben nu 27kg kwijt in een half jaar tijd.
Ik heb ook een fitbit. Zal die eens onder het stof vandaan halen. Hihi. Vanmorgen heb ik al een broodje smeerkaas op. Heb voor tussendoor druiven. Vanmiddag nog even kijken. Denk yoghurt met muesli en fruit. Vanavond weer zelfgemaakte pompoensoep met paprika. Ik vind het heerlijk om alles vers te maken. Wil dat nog meer en vaker gaan doen.