Wat balen dat je stilstaat man. Hier vanavond een moeilijk momentje. Beetje aan het piekeren over iets. Dat zijn momenten voor mij om te gaan snoepen. in plaats van dat te doen maar bij kopje mama en gezin hier op het forum het topic wat hebben jullie kinderen in de trommel vandaag helemaal gelezen Als je niet mag snoepen dan maar lezen over eten ook een goede afleiding blijkt
Ik wil ongeveer 15 kilo kwijt, het liefst in 2 maanden, want ga dan op vakantie. Op dit moment val ik snel weer terug in slechte eetgewoonten. Misschien helpt het volgen van dit topic. Ik wil het volgende eetschema aanhouden en minstens 5 x per week een half uur lang joggen. O: sesamcracker met koffie T: fruit L: 3 x brood met 30 + kaas, tonijn en/of ei T: bakje mager yoghurt met fruit en een handje rozijnen of walnoten À: wat de pot schaft (wel zo licht mogelijk) Tot nu toe heb ik alleen ongezonde diëten gevolgd en heb nu ijzertekort en vitamine d tekort. Dat nooit meer dus. Wat vinden jullie van mijn eetschema? Denken jullie dat afvallen met dit schema in combinatie met joggen lukt?
Ik denk dat je een realistisch doel moet gaan stellen. 7,5 kg per maand afvallen... Dat gaat alleen als je je mond dichtplakt Je eetschema bevat iedere maaltijd koolhydraten, dat is naar mijn idee niet noodzakelijk. Dan gaat iedere keer je bloedsuikerspiegel omhoog. Probeer rauwkost toe te voegen. Succes
Inderdaad probeer meer groenten en rauwkost toe te voegen. Af en toe wat noten of doe het fruit eens door de yoghurt. Variatie is goed.
Nou. Eigenlijk niet Ik heb het al zo vaak geprobeerd, meestal zonder succes. Ik ga het proberen weer op de manier te doen zoals ik bijna 3 jaar geleden deed. Toen verloor ik maarliefst 20 kilo in 2 maanden tijd door (heel cliché: simpelweg) minder te eten, snoep en slechte dingen te laten staan en de koolhydraten in de avond te schrappen.
Wat eten jullie als ontbijt/lunch/tussendoortje? Ik ben een echte koolhydraatfan, lust graag een sneetje brood (ontbijt 2, lunch 2), crackers etc. Vind het lastig om daar een goede, en vooral goed vullende vervanger voor te vinden. Bij de lunch eet ik er rauwkost bij, maar ik raak daar niet zo verzadigd van? Ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts, ivm vage buikklachten na de ks en het feit dat ik vaak duizelig/licht in mijn hoofd ben. Ik denk dat ik even bloed moet laten prikken, zal dan meteen vragen of ze naar de waardes van mijn schildklier willen kijken.
Precies dit. 15 kilo in 2 maanden is niet realistisch. Als je daadwerkelijk 5 dagen wil gaan joggen dan, denk ik, dat je met dit menu veel te laag in calorieën zit. Tevens zou ik minder koolhydraten doen.
Hier wat voorbeeldjes. Ontbijt meestal havermoutpap met fruit, of griekse yoghurt met fruit en noten. Lunch: omelet met groentes. Salades met tonijn of zalm of ei. Bananen pannekoek, soep. Tussendoor: noten met dadels, havermoutkoekjes, cloud bread met stukje kalkoenfilet, gekookt eitje. Daarnaast heb ik wat site's waar ik gezonde tussen doortjes vanaf haal. Zo wil ik een dezer dagen bananenbrood maken. Ook staan er lekker "ijs" recepten op. Nog niet uitgeprobeerd, want heb de glazen kom van mijn blender laten vallen. Normaal maak ik ook smoothies met meestal avocado. Moet dus snel een nieuwe blender halen.
Wat sites; Livingthegreenlive.nl tevens facebookpagina: beautyblends Inlovewithhealth.nl Thegreenhappenis.nl
Ik weet dat ik brood beter kan vervangen, maar brood is juist zo belangrijk voor me. Ander voel ik me niet verzadigd en zo slap en futloos. Brood wil ik niet uit mijn menu schrappen. Wat ik wel ga doen is met diner meer groente en geen of weinig aardappelen en rijst.
Een banaan en een ei. Banaan helemaal fijn prakken, ei er doorheen en bakken. Eventueel nog wat kaneel er doorheen en garneren met fruit. De kinderen zijn er dol op. Hun doen er dan nog wat stroop op.
Whaa zo simpel, dat lukt mij ook nog wel Dank je wel! Weet iemand hoe de gedroogde cranberries smaken?
Ik heb juist het tegenovergestelde van brood en koolhydraten. Krijg dan meer last van mijn darmen, opgeblazen gevoel. Een salade met alleen rauwkost vult bij mij ook niet. Daar moeten echt veel eiwitten bijzitten zoals tonijn, zalm etc. Soms eet ik ook wel eens een boterham of broodje (ben dol op broodjes) en ook wel eens rijst etc. Maar zo min mogelijk. En of dit de juiste manier om af te vallen is??? Dat moet zich nog blijken. Qua gezondheid heeft deze manier van eten, bij mij, wel effect. Ik voel mij ook fitter dan eerst. Maar dat zal de suikers zijn denk ik.
Hier tussendoor ook vaker een handje noten, 150 gr magere kwark of yoghurt met fruit. Deze week ook een notenreep van de zonnature gehaald die vult goed. Zelf naken had ik een zin in en inderdaad een gekookt eitje bij de boterham
Iedereen is anders en elke darmen werken en reageren ook weet anders. Als jij je fitter en gezonder voelt zonder veel brood is dat toch prima. Hier vandaag weegdag en weer een halve kilo kwijt en dat terwijl we maandag op mijn man zijn verjaardag zijn gaan uit eten. Dit had ik niet verwacht.
Ja dat heb ik dus ook. Ik kan rustig een grote salade eten met rauwkost, ei, vlees/vis, noten en noem maar op maar een uur later heb ik weer trek/honger. Eet ik nu een kleinere salade met rauwkost en wat eiwitten en een boterham met beleg erbij dat red ik het veel langer. Daarom schrap ik de koolhydraten in de avond meestal. Of ik moet weten dat we zeker weten iets met koolhydraten eten in de avond (zoals bv vanavond dan eten we broodje hete kip) dan eet ik overdag's wat minder koolhydraten maar wel veel meer snackjes (noten, fruit, groente) tussendoor om de honger en trek te stillen.
Broodje hete klinkt wel lekker. 😋😋 Hier het gewoonlijke vandaag. Schoonmoeder kookt op donderdag altijd. En echt 9 van de 10 keer zijn het witte bonen in tomatensaus en krieltjes. 7van de 10 keer zit er beenham bij en soms ander vlees