Ben nu een maand bezig en 4,6 kilo kwijt. Vandaag nog 7 weken precies tot we op vakantie gaan. Wil er nog 6,6 kwijt maar dat gaat in dit tempo niet lukken...
Nee, dat is absoluut niet realistisch. Wat jij bent afgevallen deze maand is al op het randje van wat gezond is (het is maximaal 1 kg per week, dacht ik, wat "mag"). Het valt me trouwens op dat veel dames ineens megaveel kilo's willen kwijtraken in korte tijd vanwege vakantie... Maar zoiets wist je toch (in de meeste gevallen) van tevoren al? Ik bedoel dan is het toch veel makkelijker om bv. 10 kilo af te vallen in 3 maanden dan in 1 maand. Als je zó snel afvalt zit het er in de meeste gevallen ook weer heel snel aan.
Hier ben ik sinds kort met een activity tracker aan het meten hoe mijn slaap is en hoeveel stappen ik loop. Wel geinig. Ik hoop er in de toekomst ook mijn spinninglessen mee te loggen en meten. Maar hier moet ik eerst induiken om te kijken welke apps compatible zijn en op welke wijze.
Tuurlijk heb ik me dat eerder bedacht. Ben ook al lang bezig hoor. Ben vorig jaar 20 kilo afgevallen.
Jep, bij grip op koolhydraten werken ze met producten van de groene lijst, oranje lijst en rode lijst. Producten van de groene lijst mag je in een maaltijd onbeperkt eten (dit zijn voornamelijk eiwitbronnen en groenten en vetten zoals olie etc) je mag deze eten totdat je voldaan bent. Tijdens je koolhydraten uur eet je ook van de groene lijst maar ook je koolhydraten erbij, die kunnen bestaan uit aardappelen, pasta of rijst maar ook uit koolhydraat rijkere groenten zoals wortel, bietjes of mais etc.. producten van de rode lijst 'mag' je niet eten, dit zijn zoetstoffen zoals aspartaam, E621 (smaakversterker) en andere E nummers die schadelijk voor je gezondheid kunnen zijn. Ik vind het een handig systeem, je kijkt gewoon op de groene lijst wat je kunt eten en zo stel je je bordje samen. Soms een salade, soms gewoon vezelcrackers met vleeswaar/kaas/ei en soms een monkey platter met 'groene' dingen. We hoeven maar met mate op te letten op de kcal, omdat je vanwege het hoge vet/eiwit gehalte vaak per hoeveelheid al veel minder eet. (vet/eiwit verzadigd sneller/langer dan koolhydatenmeuk). Ik kan bij wijze van spreken 2 eieren eten met een lik mayo en hier een hele ochtend op teren terwijl ik ook met gemak 4 boterhammen eet en hier na 2 uur weer honger van krijg en een dip van hier tot tokio). Maar soms neem ik wel een tussendoortje hoor, dan is dit meestal iets van een eiwitbron zoals een plakje vleeswaren, bifi worstje, babybel kaasje me wat komkommer erbij.. Maar goed, het eten in het sterren restaurant was erg lekker! We hadden 4 gangen, 2 x vis, 1 x vlees en een toetje. Koffie met lekkers na. Ik was de bob dus maar tot 2 wijntjes beperkt. Dat is mijn valkuil Misschien nog een tip, kijk eens op oahn's kitchen voor heerlijke kh beperkte gerechten. Zij is dmv kh arm afgevallen en blijft nu met kh beperkt eten op gewicht.
Wow knap hoor al 20 kwijt goed bezig. Ik duide meer op mensen in mijn omgeving die allemaal nu aan het lijnen zijn voor hun bikini vakantie. En dan ook nog op een ongezonde manier.
Als je het zo uitlegt klinkt er wel iets van logica in. Het klinkt alleen zo weinig hahaha Het 4 sterren menu klinkt heerlijk overigens maat ben dan ook een vis liefhebber.
Haha nou ik ben een grote eter maar kom niet vaak iets te kort hoor.. Soms heb ik wel zoiets van: goh nu al op?! maar als ik dan een kwartiertje wacht dan voel ik wel dat ik verzadigd ben.. En je gaat ook vanzelf minder nemen. Als ik een losgeslagen weekend heb met veel feestjes ofzo dan merk ik echt dat ik daar de maandag en dinsdag van moet afkicken en eet ik dus ook meer (maar wel van de groene lijst)
Ik ben een halve kilo kwijt geloof ik Ik let goed op wat ik eet, dit lukt goed, ik zondig bijna niet (gisteravond wel chinees gegeten, we bleven bij mijn schoonouders hangen...). Bewegen gaat moeizaam ivm pijnklachten. Ben gisteren weer bij de gyn geweest. Geen verzakking oid gelukkig, maar blijkbaar wil en doe ik teveel en is mijn lijf daar nog niet klaar voor. Moet mezelf even in acht nemen wat het lopen betreft. Ik moet wel bewegen uiteraard, maar een flink stuk stevig wandelen kan nog even niet.
Wat goed een halve kilo kwijt. Fijn dat het geen verzakking is maar de klachten zijn er evengoed dus hopelijk weten ze snel waarvan ze komen. En meer bewegen dan je lichaam aan kan toch niet. Hier deze week 200gr minder. Maar ben ongesteld dus hoop dat het daar van komt.
En hoe gaat het hier? Afgelopen twee dagen gewerkt. Ben afgelopen week 6 ons afgevallen. Nu in totaal 5,2 kilo kwijt.