Starten met afvallen! Wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AzA

AzA Niet meer actief

Het is mij wel eens overkomen.
    Op mn werk dat ik een client kwam ophalen. En mn collega van die afdeling (niet mn naaste collega en ik had haar al een tijdje niet gezien) is een slanke dame. En ze stond daar en ik zag echt een buikje gewoon. Dus ik met mn stomme hoofd floepte wr uit: oh wat leuk! Je bent zwanger!
    Die arme meid werd helemaal rood en zei dat ze niet zwanger was. Toen stond er bij mij ook wel het schaamrood op mn kaken. Echt zo awkward gewoon.
    Direct mn lesje ook weer geleerd.

Overigens kreeg ik laatst de vraag van mn schoonzusje (van 16) of ik zwanger was. Ze zei dat ik een dikke buik had. - _- eh oke. En bedankt.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Had ik ook eens met m'n buurvrouw, haha. Gelukkig konden we er beiden wel om lachen. En toen ik écht zwanger was, zei ze "nou dat kan je ook niet zien" ;)...

3. Islah

Islah Niet meer actief

Zwarte bonen heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gegeten. Hoe smaken die? Een beetje zoals bruine of kidneybonen? Ik zou het best zonde vinden als ik zo'n heel pak koop en ze niet lekker blijk te vinden... Maar waarschijnlijk wel hoor, omdat ik eigenlijk alle soorten peulvruchten wel lust.
    Vandaag weer met een salade geluncht. Lekker wat witte bonen, komkommer, tomaat, paprika, wat bieslook en dille en als 'dressing' gewoon goede olijfolie met wat hete peperpuree erdoor. Was heerlijk!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Overigens doe ik ook weer best streng nu. Nou ja, wat heet streng. Maar ik was begonnen met gezonder eten, via de diëtiste, en in de eerste maanden ging dat goed en daarna lukte het niet meer om af te vallen. Hele periode gehad dat het op en af goed/slecht ging vanwege gebrek aan motivatie. Maar ik probeer er nu weer voor te gaan. Sporten lukt me lang niet altijd vanwege een aantal lichamelijke klachten.
    Ik weet nou dus nog niet zo goed hoe ik het moet doen aangezien ik dus na een x-aantal weken/maanden niet meer afval met het dieet van de diëtiste. Misschien als dat zover is toch weer wat minderen in kcal.

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    We hebben ze nog niet gegeten misschien morgen op het menu:p.

Als we ze geproefd hebben hoor je het van me. Hier ben ik helemaal dol op sojaboontjes dus denk dat ik ze wel lust.

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Nee ik sta niet voor de klas.;) Ik werk wel met kinderen in de leeftijd 0 tot 12 jaar.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Eigenlijk geen idee hoe die smaken :) dat eet ik alleen als tofu/tempeh.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hallo! Ik doe graag mee als dat mag 😁
    Ben nu ongeveer twee weken bezig maar er wil nog niet echt schot in komen heb ik het idee. Ik ben nu 2,5 kilo kwijt. Ben deze week begonnen met weekmenu's zodat we geen slechte dingen meer gaan eten omdat dat makkelijker is...
    Hierbij:
    Dinsdag:
    Tagliatelle met gehakt en rode saus
    Woensdag:
    Schnitzel met gekookte aardappelen en broccoli
    Donderdag:
    Krieltjes en salade gerookte kip
    Vrijdag:
    Woknoodles met kip en groente
    Zaterdag:
    Cordon bleu met gekookte aardappelen en rode kool

Op zaterdag gaan we weer voor de weekboodschappen.
    'S ochtends ontbijt ik trouwens met zo'n maaltijdreep. Zitten 230 calorieën in maar kan er de ochtend en halve middag mee doen.

Ik ga morgen even alle pagina's doorlezen hoor, ik ga nu slapen!

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    2.5 kilo in 2 weken is toch best netjes hoor. Je zou in de avond wat meer de aardappel / rijst en pasta producten achterwege kunnen laten. Wat meer groente. Ik zelf beperk de koolhydraten en ben in een week 2.5 kilo afgevallen. Van het weekend weer wegen.
    Ben nu ook dikke 2 weken bezig.

Wat ik veel eet: yoghurt (griekse of roer) met fruit en noten, smooties (fruit en groente) eieren, bananen pannekoek, havermout, soep (zelf gemaakt) heel veel salades, gewokte of gegrilde groente, kip, vis en garnalen, dadels, noten.
    Ik maak zelf koekjes van havermout en banaan, de ene keer met pure chocolade stukjes, de andere keer met dadels etc, of repen met noten. Ik hou van snoepen en zo heb ik iets verantwoords te snoepen.
    Als we eens aardappelblokjes (maak ik altijd in de oven) maken, maak ik voor mijzelf zoete aardappel.
    Rijst en pasta beperk ik tot 1 x in de week en dan alleen volkoren producten.

Nu ga ik cloud bread maken. Benieuwd of dat ook bevalt 😀

10. AzA

AzA Niet meer actief

Hoe zit het met de zilvervliesrijst? Dat is toch ook altijd beter als aardappels en pasta en normale rijst?

11. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik doe ook graag mee. Ben 1.68 en 72kg🔫,wil weer 55kg wegen (als voor de drie zwangerschappen) moet dus nodig aan de slag. Ga vanaf morgen aan de slag met Maggie dieet.

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Volgens mij wel maar zeker weten doe ik het niet .

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Zilvervliesrijst is idd beter dan witte rijst. Net zoals volkoren pasta beter is dan witte pasta.
    Maar volgens mij is het niet beter dan aardappel of pasta.

14. Islah

Islah Niet meer actief

2,5 kg in 2 weken is juist heel goed hoor, eigenlijk "mag" je zelfs maar maximaal 1 kg per week afvallen!

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier de batterij van de weegschaal leeg vanmorgen :cool:. Balen was wel nieuwsgierig :p.

Morgen even nieuwe halen en dan hopelijk vrijdag ochtend wegen en wat grammetjes minder...

16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goedeavond dames!
    Bedankt voor de tips! 😁 Zou ik je recept mogen van je havermoutkoekjes?

Overigens (schrik niet) ben ik 1.73 lang en weeg ik nu 93,3 kilo 😳 15 kilo aangekomen tijdens m'n zwangerschap. Wil terug naar 75 kilo, het liefst 70. Nu eerst maar naar de 85!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik het dubbele daarvan helaas... :)

18. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Pfff balen zeg! Enig idee waardoor het komt?

19. Islah

Islah Niet meer actief

Nou, heb het wel gevraagd dus maar mijn (en jouw? :p) gynaecologe zei dat het gewoon pech was. Ik moest wel veel rust houden maar het is niet zo dat ik daarvoor ontzettend actief was qua sport of iets dergelijks. Best frustrerend, want ik probeerde juist erg gezond te eten, geen snoep enz.
    Een vriendin van me had trouwens precies hetzelfde.

Met het eraf krijgen ben ik dus helaas nog steeds bezig, pff. Maar ga er nu weer echt tegenaan. Het móet en zal me lukken.

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Mag ik meekletsen dames? Ik zat een hele tijd in een andere groep maar niemand reageert meer. Helaas :)

In januari woog ik nog 67 en ik wil voor 11 juni 57 wegen. Maar die laatste kilo gaat moeilijk! Jeetje. Vorige week woog ik 57.6 en ik zit nu weer een week rond de 58.3 ik word er moedeloos van.

In augustus wil ik graag 52 wegen dus ik moet nog even..

Hopelijk kan ik hier even een nieuwe schop onder mn kont krijgen om weer even net iets harder mn best te doen.

Deel Deze Pagina