Starten met afvallen! Wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Das echt balen dat je in de zwangerschap zoveel aangekomen bent:(.
    Hopelijk ben je snel de kilo's weer kwijt.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Welkom welkom!!!
    Balen dat de batterij leeg was! Zul je altijd zien he...
    Lijkt me heel vervelend om zoveel aan te komen tijdens de zws. Ook al weet je dat het voor een goed doel is, maar dan nog... Ik heb de zwkilo's van mijn dochter er weer af (7), plus 1 extra. Nu nog de 5 die er nog van de zwschap van mijn zoon aan zitten. RachelleNM, ik zit op 93,5 met een lengte van 1.78m. Mijn doel is eerst 90, dan 85. Komt goed met ons hoor! :)

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    1 banaan met ongeveer 100 gr havermout (ik doe dat op gevoel). Dan er door heen wat je lekker vindt, bijvoorbeeld stukjes dadels. In de oven op 200 gr ongeveer 20 min.
    Door de banaan blijven de koekjes zacht / smeuig. Buitenkant wordt wel wat hard. Net uit de oven zijn ze het lekkerst. Bij bewaren wordt de krokante buitenkant ook zacht, dat vind ik dan minder en de kindjes ook.
    Dus hier eten we ze lekker op als ze pas uit de oven komen 😀

4. Islah

Islah Niet meer actief

Lekker, dit ga ik eens proberen!

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Deze ga ik ook eens maken. Klinkt yummie.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Klinkt heel erg lekker!!! Bedankt voor het delen van het recept!

Hoe gaat het bij iedereen? Vanmorgen gewogen: niks eraf, maar ook niks erbij :) Vanmiddag lekker met mijn dochtertje gewandeld, vanavond ga ik weer alleen.

Rachelle, je hebt me op een idee gebracht, ik ben ook begonnen met het maken van een weekmenu. Mijn man vindt het niks, maar goed, ik kook momenteel het vaakst omdat ik verlof heb, dus helaas pindakaas haha. Die van mij ziet er nu zo uit, wie heeft nog een idee voor zaterdag en zondag?

Ma: aardappelen, runderhamburger, broccoli
    Di: goed gevulde pasta pesto
    Wo: goed gevulde nasi
    Do: aardappelen, kip, spinazie
    Vr: mexicaans eenpansgerecht met ananas salade
    Za: ?
    Zo: ?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Misschien ligt het toch aan de hoeveelheid koolhydraten?

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Even een ander vraagje. Ik eet heel veel zilveruitkes tussendoor maar is dit eigenlijk wel gezond als snackje?

Weet iemand dit toevallig?

9. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij zit er altijd wel iets van suiker in, net als bij augurken. Maar mij lijkt het geen kwaad kunnen zodat je er geen potten per dag van eet...

10. Islah

Islah Niet meer actief

Dankje, ik hoop het ook! Alhoewel, zo snel hoeft het van mij ook weer niet, want dan zit het er helaas vaak weer zo bij aan. Maximaal 1 kg per week zou ik prachtig vinden. Maar dan ben ik alsnog ruim een half jaar bezig tot ik m'n streefgewicht heb bereikt natuurlijk.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    52!!! Wow.. ben je maar 1.50 lang dan??
    Vind 52 wel enorm weinig hoor ;)

Hier vandaag niet gewogen. Morgenochtend maar eens doen ;)
    Wegen jullie je trouwens na of voor de "grote boidschap" in de ochtend?

Ik de eerste 2x erna gedaan en dag 3 ervoor en toen was het verschil maar 100 gram eraf terwijl tussen dag 1 en 2 1,2 kilo zat.
    Morgen maar ff wegen na de "boodschap".

Ik weet dat het geen kilo's zullen schelen, maar elke gram minder op de weegschaal is er weer 1 :D

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook s'ochtends bij het opstaan en na het plassen ook voor het idee hihi. Maar niet elke dag een grote boodschap dus hou gewoon 1 dag per week aan.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Mijn ervaring is dat een half jaar voorbij vliegt vooral nu ik kinderen heb. Dus niet meer dan een kilo per week is inderdaad prima en dan is streefgewicht alsnog zo in zicht.

Voor de zomer slank zijn lukt ons toch niet meer ben ik bang voor.:p

Persoonlijk hoop ik met kerstmis een bepaald jurkje aan te kunnen wat ik in de kast op zolder heb hangen.

Hebben jullie ook zo'n doelen buiten het getal van de weegschaal om?

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik ook. Bleek achteraf een traag werkende schildklier te hebben. Hier kwamen we pas dik een jaar na de bevalling achter. Toen ben ik getest en zat die op het randje, paar weken later was die weer goed. Hij is blijkbaar al die tijd traag geweest en ik maar sporten en gezond eten zonder resultaat.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, fitter worden... Dat is me meer waard dan dat ene mooie jurkje, al zou het ook erg fijn zijn om weer in m'n "oude" kleding te kunnen.
    Ik heb een aantal lichamelijke klachen die mogelijk zullen verminderen wanneer ik afval. Astma heb ik sowieso en daar kom ik niet meer vanaf, maar gewicht maakt het wel erger... En daarbij carpaal tunnel syndroom (afgelopen nacht kwam die afgrijselijke pijn weer opzetten). Daarbij een iets verhoogd cholesterol, maar die is als het goed is nu normaal (ik was natuurlijk al een aantal kg afgevallen, volgens de neuroloog moest er 10 kg af en dan was het normaal, en dat klopte precies). Ook chronisch verkouden al komt dat meer door het klimaat en allergieën maar je weet maar nooit of het gewicht ook meespeelt natuurlijk. En dan heb ik nog rugklachten vanaf mijn zwangerschappen. Haha een hele lijst.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Vervelend zeg, maar gelukkig hebben ze wel een oorzaak gevonden! Mijn schildklier is ook getest, was normaal.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik heb nog een broek van voor de zwangerschap. Hoop ooit dat ik daar weer in pas. Maar dan heb ik nog een lange weg te gaan 😂
    Buiten het getal wil ik mij gewoon lekker fit voelen. Dat is ook 1 vd redenen waarom ik mij voedingstyl heb omgegooid. In de hoop dat het ook een goed effect heeft op mijn fibromyalgie. In ieder geval heeft het al een goed effect op mijn darmen. Geen verstoppingen en opgeblazen gevoel.

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Uiteraard is fitter zijn ook mijn doel.

Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik wel merk dat mijn conditie niet optimaal is maar dat ik lichaamelijk hier geen hinder van ondervind.
    Dat is bij jullie wel anders zo te lezen. Dat lijkt me erg lastig en tevens een goede drijfveer tijdens het afvallen.

Het jurkje gebruik ik vooral om het realistisch te houden. Meer zo van het is nog geen kerst dus hoef niet te snel te veel af te vallen. Tevens herrinert het me er aan dat een getal op de weegschaal niet alles zegt, maar dat je je goed moet voelen in kleding en een lichaam dat je leuk vind en je je prettig in voelt.

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Isla heb je nooit overwogen te immigreren als dat je chronische verkoudheid beter zou maken?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt, het is iets tastbaars natuurlijk.
    Een half jaar gaat inderdaad snel voorbij maar de uitdaging is om het dan vol te blijven houden natuurlijk (voor mij tenminste).
    Ik zou het ook echt geweldig vinden om m'n oude kleding weer te passen hoor! Die ligt er ook maar te liggen maar kon het voor m'n gevoel toch steeds niet wegdoen...

Deel Deze Pagina