Starten met afvallen! Wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door rijo, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Melaniie, er bestaan ook speciale weegschalen die je gewoon kan kopen die je vetpercentage meten als het goed is.

Rijo, misschien moet je ongesteld worden? Dat ben ik nu ook en was ook een kg zwaarder dan voorheen.

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Luca dat gaat rap zeg goed bezig.

Melanie een weegschaal met vetpercentage meter is niet duur hier ook zo een. Daarvoor zou ik niet van sportschool wisselen. Kies gewoon een sportschool waar jij je goed en op je gemak voelt zou ik zeggen.

Islah: we hebben de zwarte boontjes gegeten. Ze smaken tussen sojaboontje en bruine bonen in. Wat donker van smaak maar een echte peulvrucht smaak. Anders weet ik het niet te benoemen.

We hebben nog een deel over en die gebruiken we dinsdag in de wokschotel. Geslaagde groente dus.

Deze week wordt een met gemengde gevoelens. Ik heb weinig tijd om te sporten. Drie avonden verplichtingen waar ik niet onderuit kan. Maar we gaan ook starten met het week menu samengesteld door een voedingsdeskundige en we moeten meer gaan eten dan we nu doen. Vooral aan tussendoortjes.

Ben heel benieuwd. We gaan het een week proberen en vanuit daar beslissen of we het programma met bijbehorende begeleiding willen volgen. Het is een maandelijks opzegbaar abonnement bij een voedingsdeskundige. Mijn man is enthousiast net als ik maar we willen de proefweek eerst eens doorlopen om het te ervaren.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Klinkt lekker, die zwarte bonen! Ga het zelf binnenkort ook proberen.

Wat betreft die voedingsdeskundige, als het je een houvast geeft zou ik het zeker doen. Vorig jaar ben ik een aantal keer bij de diëtiste geweest, en ondanks dat ik wel wist hoe en wat ik moest eten vond ik het toch erg fijn.

Vandaag heel mijn kledingkast uitgemest en schoongemaakt. Sjonge wat heb ik toch veel kleding die ik niet pas... :( Was wel even erg confronterend. Maargoed, ik heb alle kleding gerangschikt naar maat, dus wat ik nu pas boven, net daaronder wat ik binnenkort hopelijk ga passen, enz.

4. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Die voedingsdeskundige is meer om mee te kijken naar de juiste verhouding kve per dag. Ze coachen je echt bij een gezonde levenstijl predikteren ze. Dat het maandelijks opzegbaar is is wel fijn en een pre voor ons. Als het dan niet bevalt dan is dat geen ramp.

Wel slim zo alles op maat gesorteerd maar inderdaad wel confronterend.
    Hier van de zomer alles weggegeven via de weggeefhoek. Alles wat te klein was op een paar stukken na.
    Heb me voorgenomen als ik afval dan ga ik wel shoppen. Er zaten veel dingen bij waar ik me nu te oud voor voel dus gelukkig iemand anders er blij mee kunnen maken.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, ik heb juist een ontieglijke hekel aan winkelen, en dan helemaal als ik zeg maar speciaal voor kleding moet gaan... Daarbij vind ik het best zonde, sommige dingen bijna niet gedragen, of zelfs met het prijskaartje er nog aan zitten haha. Dus laat het maar lekker liggen. Hopelijk kan ik over een tijdje wat van de te grote kleding weggeven!
    Ik denk dat wanneer te grote kleding weg is het je ook wel een fijn gevoel geeft van: dit ga ik nooit meer dragen, dus heb het ook nergens meer voor nodig. En daarbij een hoop ruimte erbij in de kledingkast natuurlijk, nu ligt het nogal vol (want mijn mans kleding is er natuurlijk ook nog bij, wel gewoon alles in 1 maat hoor).

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ja hier ook een hekel aan winkelen waar het was echt geen age apropriate kleding meer anders was het wel de zolder opgegaan haha. Colbertjes, en basic jeans heb ik nog wel bewaard.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb ook nog best wat kleding van toen ik 16 was :) (ben nu 29). Maar toch zitten er nog wel wat leuke dingen bij. Kennelijk had ik toen al smaak haha

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Haha :p in elk geval meer smaak dan mij hihi. Ik had er zelfs gothic tussen :$ en lange wijde hippi broeken:cool::)

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Misschien wat weinig Luca ik zou omvallen maar als het voor jou werkt is t goed toch?

Islah en snoekie ik heb idd zo'n weegschaal thuis staan maar vraag me af hoe betrouwbaar die is. Ik ben al zo'n 9 kilo afgevallen en mijn vet percentage is nog ongeveer gelijk als voorheen. Scheelt misschien 1%. Niet erg motiverend. Verder wil ik gewoon goede begeleiding ik zit nu bij basic fit en vroeg laatst of die vrouw me een apparaat wou uitleggen maar ze wist het zelf niet. Ik moest maar iemand vragen die aan t sporten was die wist dat wel. Niet erg professioneel 😅

Snoeki klinkt wel goed zo'n voeding deskundige. Helemaal om eerst een week uit te proberen normaal zit je erg lang aan zoiets vast!

Islah ik heb mijn kleding ook gesorteerd. Heb nog hele mooie broeken liggen van de middelbare haha.:) hoop die eind van de zomer toch wel aan te kunnen.:) maar confronterend is het wel ja. Ik heb iets van 30 broeken en pas er nu 6?😮

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook haha, maar dat is nog steeds wel een beetje mijn smaak (al heb ik een heel brede smaak hoor), alleen niet meer zo extreem.

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Zo de voorbereidingen voor morgen het dagmenu en de tussendoortje staan weer klaar voor morgen mee te nemen naar het werk:)

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wat heb je gemaakt Snoeki?

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit is het menu voor vandaag.:)

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hoe gaat het hier dames? Vandaag de laatste drukke dag van de week dus morgen proberen lekker te sporten S'avonds.

Vanmorgen weegmomentje en 1,1 kilo kwijt deze week. Dat geeft wel een goed gevoel.:)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb me thuis wel gewogen maar ben zonder kleren in de ochtend veel lichter dan bij de fitness in de avond dus ik wil me vanavond daar wegen om het verschil te zien. Aan mijn broek te voelen moet er wel wat verschil zijn....

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat is het menu?

Vanavond vervang ik de mie in de bami door bloemkoolrijst en voor de kids wel mie. Was vorige week erg lekker!

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Bloemkoolrijst is zeker lekker!

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit was het menu is gelijk voor een halve week

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Das wel eens goed om te proberen bloemkoolrijst ipv gewone rijst. Ga eens een recept zoeken hiervoor :).

Wel fijn dat je broeken wijder voelen frannie:) dat is een goed teken.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ziet er goed uit Snoeki. Lijkt wel een beetje op wat de diëtiste als voorbeeldmenu aan mij voorschreef.
    Ik heb nu een paar keer in de middag m'n lunch vervangen voor iets koolhydraatarms. Nooit eerder gedaan maar ik dacht dat het misschien zou helpen omdat ik een tijd zo lang heb stilgestaan. Het kan sowieso geen kwaad lijkt me, is maar 1 van de drie maaltijden. Maar tot m'n verbazing zó lang geen honger gehad! Tussendoortje in de namiddag ging ik eten omdat ik moet, en ik zat eigenlijk nog vol.
    Omdat het dus vanmiddag salade met vis erdoor was, nu alleen rijst met groenten.

Deel Deze Pagina