Koolhydraat beperkt dieet !

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

:)

Na het stoppen met roken het volgende :D

Gisteren de lijsten gehad van diëtiste en gelijk begonnen ( arm) ga ik niet doen wel beperkt!

Maar pfff wat lastig een rauwkost klant ben ik niet dus moet het via een ander manier toch zien te bereiken. En nee ( sla) lust ik echt niet! Pas geleden nog geprobeerd:) en nee brrr. Grondsmaak.

Maar ja vandaag dan echt begonnen en best lastig moet ik zeggen ik mag tot ongeveer 85! Voor nu! Omdat ik ook insuline spuit, kan ik niet gelijk helemaal vol uit gaan, Koolhydraat naar beneden en insuline naar beneden als mijn bloedsuiker gaat dalen en dat is na een dag al aardig gelukt. Vanmorgen was mijn suiker nuchter 5.7 dat is voor mijn doen laag drie maanden gelden stond ik op met bloedsuiker 12+:) Nu wel aan het dalen met langwerkende insuline. Maar met dieet hoop ik ook mijn diabetisch te verbeteren;) Of het over gaat denk niet maar wel een heel stuk verbeteren. Of alleen pilletje en geen insuline meer wie weet hoop doet leven.:)

Gisteren al deels begonnen en had ontbeten met banaan en yoghurt daarna kreeg ik pas de lijsten via de mail. Maar meteen begonnen.
    Banaan kost je meteen 20 punten maar ja ook wel lekker voedzaam maar ga toch sneller denk naar de aardbeien die kosten minder punten haha.

Wat ik wil met dit topic niet veel maar dat ik dit jaar aardig aan het veranderen ben deels ( moeten) deels ook willen gezonder leven.

Stap een was stoppen met roken nu stap 2 suiker stabiliseren en stap drie buikvet ( verminderen) Het zit bij mij echt op mijn buik benen armen en zo ben ik ( slank ) nou ja slank daar zit het in elk geval niet;) O ja en borsten ben benieuwd. Er is wel vast gesteld dat ik veel melkklieren heb dus deels :(;)

Ach ja hoe een mens positief kan veranderen en voor zich zelf gaat zorgen. ;)

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Succes!

Ik vind een omelet met soepgroenten erg lekker.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dank je wel.

Ja ik ben ook van plan veel verse soep te gaan maken ook dan lekker als lunch die dag en daar mag je meer van groente scheelt weer. Rundergehakt en zo. Lekker mager en ook voedzaam.
    '
    Gisteren stond er toevallig soep op het menu dus drie keer soep gegeten vooral groenten. vermeceli had ik er net nog niet in gedaan. Kookte vroeg toevallig. Zwemdag donderdag.s

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    3 eitjes roerbakken, spinazie erdoorheen en evt wat gerookte kip. Heerlijk! Mijn collega doet er ook cherrytomaatjes door maar daar hou ik zelf niet zo van. Ik doe het soms op een lowcarbwrap, erg lekker!

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Soep is zeker lekker.

Als ik een omelet met soepgroenten maak, bak ik eerst de groenten en dan 3 geklutste eieren met een beetje melk erover

6. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Leuk dat je dit gaat doen. Ik ben nu twee weken bezig. Per week ben ik iets meer dan 2 kilo afgevallen, maar ik heb ook veel overgewicht. Ik at voorheen veel te veel, dus het is een enorme overgang. Maar ik voel me nu al zo veel beter en ik heb ook meer energie. Vanavond heb ik bijvoorbeeld nasi gemaakt en in plaats van rijst heb ik bloemkool tot kleine korreltjes gemaakt en dat er op het laatst doorheen gedaan en even mee laten sudderen. Super lekker en voedzaam en heel weinig koolhydraten! Heel veel succes!

7. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Jij bent ook goed bezig zie ik in je onderschrift! Hoe heb je het gedaan?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook goed van jouw.

Ik hou niet van bloemkool wel in de soep verwerkt:)

Ik blijk wel wat eten aardappelen rijst pasta maar alles minder dan eerst.

Maar die recepten zien er lekker uit.:D

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Goed bezig hoor! M'n moeder eet sinds se diabetes heeft ook koolhydraat beperkt. Ik weet niet hoeveel hun eten hoor maar doorgaans ontbijt en avond eten kharm en als lunch wel een zuurdesem boterham. M'n moeder is van een bloedsuiker van 16 en 3 tabletten, naar 1 tablet en een bloedsuiker van 5 nuchter gegaan. Enorm verschil dus!

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dankje! Koolhydraatbeperkter gaan eten en hardlopen. Maar plateau bereikt en nu motivatie even kwijt daardoor. Ik wil er eigenlijk nog (minimaal) 5 af.

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik heb dit ook een tijd gedaan en ben ook geen salade eter.
    Als lunch at ik wel eens stukjes geroerbakte kipfilet met champignons. Kan natuurlijk ook met andere groente. Soep idd of iets met ei. Griekse yoghurt vind ik ook lekker maar meer als tussendoortje.

Als avondeten at ik vaak gehakt of spekjes met spitskool. Zelf kruiden bij doen en oh dat vind ik heerlijk :D of met wokgroente ipv spitskool.
    Maakte ook wel eens zelf lasange maar dan met courgette ipv lasangebladen.

Deel Deze Pagina