Vraagje.. Mijn zoontje krijgt Pepti voeding ivm KMA. Nu willen we gaan starten met bijvoeden vanaf ong 6 maanden.. Omdat hij nu niets anders krijgt dan de Pepti, vraag ik me af hoe ik het best kan starten met de bijvoeding straks.. Hij krijgt nu 4 flessen van 180 +6 , we zijn aan t aankijken of dit eventueel verhoogd moet worden.. Maar goed, omdat ik pas met 6 maanden start, is het er in het begin toch ook als 'bij' zeg maar (net als dat je start met 4 maanden)? Of moeten er flessen vervallen/vervangen worden door groente/fruit?
hoi, ikzelf heb geen ervaring met KMA, maar ik ben met 4 maanden voorzichtig begonnen met wat fruit, elke dag een beetje, paar lepeltjes. Al snel vondt dominique het fruit heerlijk en heb het dus langzaamaan opgevoerd. Met ongeveer vijf maanden ben ik begonnen met een klein beetje groente. Nu zit ze dus op 1 potje fruit en 1 potje groente per dag. Ik heb haar ontlasting goed in de gaten gehouden, en met de groente ook wel eens een dag overgeslagen. Je moet gewoon goed op je kindje letten of er veranderingen ontstaan, maar nogmaals ik weet niet of KMA ook gevolgen heeft voor bijvoeding! Succes! Henriette
Een hele goede leidraad voor kindjes met een allergische aanleg, is het boek van Borst tot Boterham van Stefan Kleintjes, dit boek is voor alle kindjes ( zowel borst als kunstvoeding, allergie of niet). Dezelfde tips vind je op het bijvoedingsforum van de site borstvoeding.com. Hier staat stap voor stap een voedsel introductie vanaf 6 maanden.
Als je begint met bijvoeden hoef je nog geen fles te vervangen. Bij mij gaven ze aan dat dat pas is als ie een heel potje eet (een grote) dus ong 200 gram. Wat ze ook zeiden is: geef de fles na en dan regelt ie zelf hoeveel ie er nog bijdrinkt. Dan valt de fles vanzelf af als ie genoeg groente etc binnen krijgt.