hoi meiden mijn zoontje is nu bijna 3,5 en die heb ik toen ik de laatst bv eraf haalde savonds een papfles gegeven van Bambix pyama papje basis 8 granen ( zelf melk toevoegen ) ging prima! nu wil ik bij mijn andere zoontje ook beginnen, maar zie overal andere pakjes staan en niet meer die die ik paar jaar terug gebruikte!! Nu is het allemaal met water toevoegen lees ik, en ik wil het eigenlijk met gewone melk doen. Jullie ervaringen ? of tips wat jullie gebruikten . gebruiken? Iemand dezeldfde als ik gebruikt toevallig? liefs! ps. 1 drogist kon het misschien nog bestellen dat hoor ik nog, maar is het dan gelijk ook 'fout' om die te gebruiken ivm nergens meer te zien ? ( zegt mn gevoel nl )
Hoe oud is je kindje nu? bv is namelijk heel licht verteerbaar en kv + pap juist totaal niet. dus zal wel een flinke verandering zijn... Wat is de reden dat je over wilt gaan op pap? kv of alleen melk is niet voldoende?
word over 2 weken 1 jaar.... bij mijn eerste zoontje ook gevoed tot een jaar, ik wil dit gaan beginnen omdat naar mijn idee hij niet meer genoeg heeft aan mijn melk voor het slapen gaan en omdat ik minder productie heb... jij zou dit dus nog niet doen? wat heb jij begonnnen toen je stopte met bv? en daarom wil ik dit papje zeg maar omdat dat geen kv is.. dit doe ik met gewoone melk endat wat van die granen erbij... wat nu in de winkels ligt is allemaal met opvolgmelk of de echte kv... fijn zo n snelle reactie!! gbedankt!
Hier gaf de kinderarts aan dat ze kv/opvolgmelk tot 2 jaar nog zeker nodig hebben.. omdat hier net even wat meer in zit dan gewone melk. Dus is geen reclametruc Ik ben na de bv overgegaan op opvolgmelk. Dit drinkt ze nog steeds (soms ook nog een laatste fles rond 22.30) en ze heeft geen overgewicht dus ik denk dat ze het dan nog nodig heeft.
Je hebt van Bambix blauwe pakken en gele pakken, de gele moet je zelf melk bij doen en de blauwe water. De gele worden inderdaad minder verkocht dus zijn bij veel winkels uit het assortiment gehaald. De pap die jij bedoelt, heet tegenwoordig zonnige ontbijtpap licht volkoren. Misschien eerst een fles gewone melk proberen? Pap kun je altijd nog erbij doen
Je kan prima over op gewone melk. Pap zou ik altijd als ontbijt doen (en dan heb je Bambix voor 6, 8 en 12 maanden) en voor het slapengaan gewoon een flesje melk geven zonder iets. Pap geeft heel veel energie.
Is totaal niet nodig als een kind verder gevarieerd en goed eet. O.a. Voedingscentrum geeft dat ook aan (blz 3), maar onze kinderarts heeft dit bijv ook altijd aangegeven: http://webshop.voedingscentrum.nl/pdf/D752-4.pdf
We eten zeker gevarieerd en ze krijgt zowel een potje als met de pot mee eten (dochter heeft enorme honger ) maar toch is het een "kleintje"dus ik laat het maar even zo. Ik geef trouwens als ontbijt wel gewone melk met Brinta 7 granen maar daarnaast dus nog 1 of twee flessen opvolgmelk. Wellicht moet ts er ook rekening mee houden of het een flink kindje is of niet. Misschien adviseerde de kinderarts het hier omdat ze op de -1 lijn zit en die extra voedingsstoffen dus wel nodig heeft.
In Vlaanderen wordt dit ook geadviseerd hoor. Meer vitaminen en mineralen en (vooral!) minder eiwitten.
ok... dus sommigen zeggen wel opvolgmelk en sommigen zeggen gewone melk... ik twijfel nu heel erg....... hij is geen minnie.. maar ook niet te dik... mn eerste zoontje deed het er goed op.. maar wil hem ook geen teveel aan eiwitten doen ofzo.. lastig dit hoor.. hij krijgt wel volle yoghurt tussen de middag... toch maar die met water en dan dus de opvolgmelk (die zit erin ) ?? sorry maar lees hier nog geen duidelijk iets uit dus ben nog niet veel verder..
Nou het is niet zo dat een van beide slecht is hoor Het cb geeft ook altijd tegenstrijdige adviezen dus ja wat is goed.. Ik volg graag het advies op van een kinderarts maar als jij denkt dat die vit en min op een andere manier binnen krijgt dan is het ook goed. Denk dat je gewoon moet doen wat jij denkt dat goed is. ( sorry als dit niet het antwoord is wat je wil horen )
Hier ook Tot 1 jaar bv gegeven. En ivm nieuwe zwangerschap is de avond voeding eigenlijk natuurlijk terug gelopen en gestopt. Vanaf 1 jaar bij de boterham in de ochtend en lunch halfvolle melk gaan geven en yoghurt na de avond maaltijd.
Voedingscentrum zegt dit: Geef je kind vanaf 1 jaar bij voorkeur half- volle of magere melk. Vanaf die leeftijd heeft je kind geen opvolgmelk meer nodig. Dit geldt ook voor groeimelk, dreumesmelk en peutermelk. Deze bevatten toegevoegde vitamines en mineralen, maar vaak ook meer calorieën in vergelijking met halfvolle en magere melk. Dreumesen en peuters die gezond eten hebben die extra vitamines en mineralen niet nodig.
Misschien zal het om de "meer caloriën" gaan waardoor wij het advies hebben gekregen. Ik heb maar een kleintje