Hoi dames, Ben ik weer even met een vraag. Binnenkort gaan we onze dochter I van 5,5 maand voor het eerst een prakje peer geven, zo spannend!!!!!!! Maar daar heb ik wel een vraag over: als ze 6 maanden is, en ze eet 's ochtends een beetje peer en 's avonds misschien - als het allemaal goed gaat - een beetje groenten; welke melk geef je dan bij? Het lijkt me dat ze van die peer en paar happpen groenten niet enorm veel binnenkrijgt, dus moet je dan gewoon Nutrilon Nr 1 blijven geven in de hoeveelheid die we nu geven (5 x 180/6) of moeten we per se met 6 maanden overgaan naar die opvolgmelk waar ze dacht ik veel minder van mag? Alvast bedankt weer voor reacties! groetjes Rus05
Hoi, Ik zou gewoon nog nr 1 geven. En misschien beginnen met 1 flesje 2 te geven. En zo op te bouwen! (ben ik zelf van plan) Voor die tijd ga je ook nog naar het cb, die hebben vast ook nog tips hoe en wat. Want je mag vanaf 6 maanden ineens zoveel! Veel plezier met het peertje!
Hier inderdaad dezelfde vraag. Wanneer ga je nou over naar de opvolgmelk? Helaas dus geen antwoord voor je. (maar wel even een abbo voor mij)
Ik was al eerder gestart met bijvoeding maar ik ben toen mijn zoon 6 maanden was gewoon gelijk begonnen met nr2, niet opgebouwd. En dat ging helemaal goed. Het is een hongerig kindje maar ookal krijgt ie nu minder is het totaal geen probleem!
Ik ben ook gewoon met 6 maanden over gegaan op nr. 2. Eigenlijk ging dat vanzelf en ze vond nr. 2 ook gewoon prima. Ik heb eerst dezelfde hoeveelheden aangehouden volgens mij (het is een half jaar geleden en ik kan 't me nu al niet zo goed meer herinneren...) en als ze straks meer bijvoeding krijgen dan kun je weer een fles laten vallen.
Ik zou nog even lekker op 1 blijven. Je mag een fles vervangen als ze een volledige fruithap of groentehap eet. Dus bij het wennen geef je alsnog de melk. Als ze die goed eet ga je dus naar 4 flessen en op dat moment zou ik over stappen naar nr 2. Want dan is dat de max hoeveelheid als ik het me goed herinner. Als ze allebei goed eet en meestal komt daar later ook een boterham bij kijken kan je naar 3 flessen.
je mag nu over naar 2 maar dat hoeft niet! Ik heb het ook moeten ontdekken, want ik was ook braaf naar 2 overgegaan. Maar mijn manneke krijgt nog zo weinig bijvoeding dat hij echt nog over de max van 800ml (van nr 2) krijgt. Dus wij moeten nu weer terug naar 1! Pas als je kindje echt een volledige fruit- en groentehap krijgt, én 's middags brood, kun je volgens mij een fles laten vallen. Zo lang jullie niet over de 800 ml gaan (dus 4x180/6) kun je rustig naar 2 over volgens mij!
En hoe doe je dat met bv? Zolang ik blijf geven op verzoek zal ze niet snel wat meer bijvoeding vragen. En ik wil haar toch wat meer laten eten.
Het is zo'n puzzelwerkje soms, en elk kind verschilt.. Je mag nr1 blijven geven, als je over die 800cc zit. Maar misschien kan ze ook wel toe met 5 flessen a 150/5. Dan heeft ze maar 1 schepje teveel, dat is niet erg voor even, en misschien kan ze snel naar 4 flessen? Hier zaten we de laatste weken op 4x210/7 of 5x180/6 (hij dronk dan de hele dag de flessen niet op, dus een extra fles in de avond). Vandaag de 1e dag echt bijvoeden (tot gister weigerde hij, vandaag precies half jaar). Nu hadden we vandaag, op zijn verzoek de flessen: 7.30 - 180/6 nr2 11.30 - hapje wortel (10 gram ofzo) 12.00 - 210/7 nr1 16.00 - 180/6 nr2 18.30 - hapje wortel (30 gram, oefenen!) 20.00 - 210/7 nr1+rijstebloem. Overmorgen wil ik die 2e fles ook nr2 maken, en nr 1 maak ik dan wel op in de avond. Als die op is, dan wordt dat ook 180/6.. @Agter, ik doe de FV op verzoek, dus hij vraagt om die flessen. De hapjes heb ik gedaan op momenten dat hij rustig vrolijk wakker was (dus vandaag 2 keer uit zijn slaapje zonder dat hij direct hongerig was)
Meiden, bedankt! Even een update: Vandaag heeft ons meisje voor het eerst een peer gegeten! En dan bedoel ik niet een paar hapjes, nee die hele gepureerde peer is er in gegaan ze vond het helemaal fantastisch en wilde ook eigenlijk zelf de lepel vasthouden. Ze is pas 5,5 maand, gaat me veel te hard Ze heeft nu al 2 flessen nr. 1 op (5 x 180/6) dus wat moet ik nu verder doen? Sommigen van jullie zeggen doorgaan met nr. 1, anderen dat ik moet overgaan naar nr. 2. Ik twijfel erg nu ze de hele peer in 1x heeft opgegeten: wat zouden jullie doen? En nog een vraag: is een hele peer teveel eigenlijk?
Niemand tips verder? Ik weet niet zo goed wat ik nu verder vandaag moet doen omdat ze dus een hele peer op heeft
Ik zou dan zelf voorlopig 5x180 nr 1 aanhouden en kijken of ze langzaamaan zelf wat minder melk wil. En daarna over gaan op nr 2 (4x180). Is het een optie om een fles te laten vervallen? Wij hebben bijv met een maand of 4 de 5e fles van 23.00 laten vervallen en sindsdien slaapt hij heerlijk vanaf een uur of 8. Maar weet natuurlijk niet of dit voor jullie een optie is. Wij hebben een hele tijd op 4x210 gezeten met nr 1 en iets later 3x210 en 1x180 toen we met bijvoeding begonnen, en zijn nu sinds een week over op nr 2. Nu krijgt hij dus wel wat minder melk (maximale hoeveelheid nr 2), maar met de bijvoeding gaat dit helemaal super. Overigens had ik laatst een banaan en een perzik gepureerd en hij heeft daar een vol schaaltje van leeggeten (=1/2 banaan,1/2 perzik), alhoewel het voor een allereerste fruithapje dan misschien wel wat aan de vele kant is, als ze het heerlijk vindt en geen last van heeft, prima toch?