Ik ben borstvoeding aan het afbouwen en zit nu op 3 flesvoedingen (meestal nog van de 8). Ik gebruik nutrilon HA omdat ik vroeger koemelkallergie had als baby en ik eventuele problemen voor hem voor wilde zijn (oa omdat hij al beetje eczeem heeft/had). Ik merk echter een verandering in zijn ontlasting. Hiervoor was het door de borstvoeding ook dun, maar dan zaten er nog soort van pitjes in en een beetje meer smeerbaar uiterlijk. Nu is het echt als water. Heb het er ook op het aankleedkussen uit zien komen en dan ziet het er echt uit als water. Daarnaast vind ik dat het toch behoorlijk stinkt (bij de borstvoeding vond ik het totaal niet vies). Ook laat hij behoorlijke (stinkt) scheten. Dat deed hij daarvoor ook niet. We bouwen nu ongeveer 2 weken af en ben net naar de 3e flesvoeding gegaan. In begin van het afbouwen werd het al dunner, en ook de kleur is van mosterdgeel een beetje donkerder geel geworden. Mijn zoontje lijkt nu ook meer te willen drinken dan hiervoor. Ik vraag mij af of hij er dus wel tegen kan (misschien toch nog iets van koemelkallergie?). Meestal zegt men juist bij overstap dat er sprake is van obstipatie namelijk. Of is het een kwestie van wennen?
Dankjewel voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou
Typisch, leeftijd stond er niet bij. Beetje jammer van die wetgeving en erg kortzichtig...maar goed, daar kunnen jullie ook niets aan doen.