ik ben op zoek naar ideen voor groente hapjes... heb nu worteltjes gegeven (favoriet) bloemkool(blleeeggggg ) en heb brocoli in de vriezer liggen Maar wat mag je nog meer geven? alle ideeen zijn welkom
courgette, aubergine, sperziebonen, bloemkool met brocolli is erg lekker. Er zijn zoveel groenten. Als je lekkere receptjes wil is het opperdepop boek van ah heel leuk, ik heb er erg veel uitgehaald.
Sperziebonen, courgette (geroerbakt) en rode bieten lust ze hier ook graag. Champignons heeft ze deze week voor het eerst gehad, volgens mij vonde ze de structuur een beetje raar maar verder wel lekker. Broccoli vond ze hier eerst niet lekker met 6 maanden en nu weer gegeven en nu was het prima. Misschien dat het bij jou kleine met bloemkool wel net zo is. Overigens eet ze hier gewoon zelf vanuit het handje. Alleen de rode bieten krijgt ze door een aardappel geprakt.
hier zijn pompoen en brocoli erg favoriet, eerst sloofde ik me ook helemaal uit maar eigenlijk gewoon simpel aardappeltje met groente vinden ze het lekkerst. de aardappel deed ik er vanaf 6 mnd. doorheen daarvoor alleen puur groente maar met aardappel vinden ze nu wel lekkerder lijkt wel. maar pompoen zou ik zeker proberen. pompoen had ik zelf nog nooit gemaakt, gewoon bij de groenteman gehaald, het lijkt op wortel, nog iets milder zelfs vond ik vandaag heb ik voor het eerst wat rundvlees gestoomd, ze zijn nu 7 mnd. en dat erdoor gedaan
witlof met appel bruine bonen met appel (potje van olvarit) erwtjes spercibonen worteltjes met aardappel
rode bietjes met aardappel tip... laat je kind niet niezen met een mond voor rode biet m'n hele trui was roze/rood
Ik ben ook fan van het boek Opperdepop, staan echt hele lekkere dingen in (en ook voor het hele gezin )
bedankt voor jullie reacties! maare Zucht..... alleen worteljes schijnen lekker te zijn... broccolli, bloemkool en boontjes krijg ik er echt niet in.... (vers) Misschien toch maar een potje proberen? of kan ik het mengen met een appeltje ofzow? iemand tips?
ik koop rode bietjes, gekookt en geschild in pakje bij de lidl, daar een paar van plus wat gekookte aardappel in de blender! maar kreeg net een tip dat bietjes nitraatrijk zijn? dus niet te vaak geven... maar is wel lekker zoet
in het begin at timo alleen maar verse worteltjes en de bruine bonen van olvarit, sinds ik er vanaf 6 mnd aardappel doorheen doe vind hij meer groenten lekker. volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor op die jonge leeftijd.
Leuke, handige website met veel tips voor zelf te maken hapjes. Leuke combinaties ook. Via "recepten" kan je op groentesoort zoeken, erg handig! Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter
die site heb ik de bietjes dus ook af is inderdaad superleuke site! en staan veel lekkere dingen op die (met wat kruiden en extra ingredienten) voor volwassenen ook heerlijk zijn!
de site ga ik opslaan tnx! Vandaag sperciboontjes van olvarit gegeven, en het ging op als zoete koek... :S zit je dan met je goede "verse" potjes....
Volhouden hij gaat het vanzelf waarderen... heeft hier een maandje geduurd! En nu nog eet hij soms maar een paar happen. Ik geef er soms nog wat verse perenmoes bij (of appelmoes net wat er over is van zijn verse fruitpapje). En elke smaak een paar dagen achter elkaar even helpt ook.