Vanmorgen zijn we naar de gyn geweest. Vanaf donderdag was ik met hormonen aan het spuiten (puregon 50E per keer). Vandaag hadden we een echo om te kijken hoe ik er op zou reageren. Nou bleken er in mijn rechtereierstok 3 grote eitjes te zitten en 1 kleine, mijn linkereistok kreeg ze niet goed in beeld doordat mijn baarmoeder iets gekanteld ligt. Nadat de gyn er even over na had gedacht wilde ze toch niet verder gaan met de behandeling. Ze vond het risico op een meerling te groot. Ze heeft ook geen vergelijking omdat dit onze eerste IUI zou zijn. Het positieve is dus wel dat de hormonen aan slaan. Maar wel een domper dat de behandeling niet verder kan. Nou hebben mijn vriend en ik gisteravond wel gevreeƫn (wat niet erg was zei de gyn, en gewoon mocht) dus zou er wel een kans zijn dat er toch een eitje bevrucht word. Mijn eisprong zou vandaag of morgen zijn want 1 van de eitjes zou al bijna springen...... Nu 2 tot 2,5 week afwachten wat het ons brengt. Anders weer een nieuwe poging IUI met minder hormonen. Komt dit iemand bekend voor, hoe gingen jullie ermee om. Ik merk dat ik erg emotioneel ben, en toch een beetje teleurgesteld......
Ik kan me je teleurstelling goed indenken. Ik heb het een keer gehad met ivf. Hopelijk springt er een eitje en word hij spontaan bevrucht. Heel veel succes!
mij werd in dezelfde situatie afgeraden om geslachtsgemeenschap te hebben om zo een meerling uit te sluiten. als kanttekening moet ik wel aangeven dat ik jullie achtergrond niet ken.
@ Caruli, ja zou mooi zijn. @ Kissi, wij hadden voordat we de behandeling begonnen gevraagd of we geslachtsgemeenschap mochten hebben. Dat mocht. Wij zijn al twee jaar bezig om zwanger te raken. Na verschillende onderzoeken en een kijkoperatie bij mij is er geen oorzaak gevonden. Mijn cyclus is zo regelmatig dat er gen twijfel is of ik een eisprong heb. Elke maand is het ongeveer op dezelfde dag. Dat maakt het zo lastig! Is het bij jullie wel gelukt?
beste ik86, de laatste 2 iui's heb ik 50 eh puregon gespoten. er is mij door gyneacoloog verteld om te streven naar 2 eitjes. mochten er 3 of meer eitjes worden gecreerd dan zou de iui ook niet doorgaan,om een meerling te voorkomen. wij zouden dan ook een een sexverbod ( om het zo maar te zeggen) krijgen. ik reageerde met 2 eitjes. beide iui's zijn toen wel doorgegaan. helaas zonder resultaat. overigens heb ik ook een keurige cyclus. mijn mannetje heeft verminderd zaad. ik wens je wel heel veel succes.
@kissi, ik weet dat het inderdaad bij iemand die ik ken ook zo is. Bij mij is het tot max 3 eitjes. Wat vervelend dat het bij jullie niet gelukt is bij de 2 iui's. Jullie ook veel succes.