Pcos en menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Negentien88, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Negentien88

    27 feb 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Hoe zit het met jullie menstruatie? Hoe vaak menstrueren jullie in een jaar?
    Ik ben na 66 dagen en met behulp van Provera ongesteld geworden. Maar ook gelijk volop 4 dagen en ik bloed veel. Maar dat werd ik ook altijd voor dat ik mijn spiraal kreeg.
     
  2. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    10 jaar geleden menstrueerde ik eens 13 maanden niet.
    Daarvoor en daarna ongeveer 3 x per jaar.
    Na mijn bevalling in 2011 werd het vaker. Precies weet ik het niet meer.
    Na mijn tweede bevalling werd mijn cyclus ineens extreem kort. 21 dagen.
    Toen implanon laten plaatsen, maagverkleining gedaan en veel afgevallen. Implanon er weer uit. Toen werd mijn cyclus redelijk regelmatig rond de 32 dagen.
    En toen ik zwanger wilde worden van de derde was het binnen 1 maand raak.
    Heel ander verhaal dan hoe de andere zwangerschappen tot stand kwamen.
     
  3. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Na het stoppen met de pil werd ik eens per kwartaal/half jaar ongesteld, 3a4 dagen een beetje bruin bloedverlies.
    Daarna de medische molen in gegaan dus geen eigen cyclus. Na mijn eerste zwangerschap was mijn cyclus 4 keer rond de 29 dagen. Na tweede zwangerschap heb ik een spiraal laten zetten,een hele maand bloedverlies gehad, daarna om het half jaar; de ene keer krampen en normaal bloedverlies, laatste keer 3 dagen beetje bruine afscheiding.. heel wisselend bij mij.
     
  4. Negentien88

    27 feb 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Hmmz tot nu toe wel ongeveer het zelfde bij mij. Hebben jullie dmv ovulatie testen, tempraturen en bijv homeopathische medicijnen gebruikt?
     
  5. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bij mijn oudste heb ik hormonen gespoten. Clomid werkte niet en later de gonal-f ook niet. Uiteindelijk gebruikte ik fostimon icm dexamethason en dat deed het trucje 2 x (1e vroege miskraam).

    De tweede kwam spontaan na 2 jaar in een heel onregelmatige menstruatie cyclus. Niks gebruikt ook qua voedingssupplementen oid.

    Nummer 3 is op komst dankzij 45 kilo afvallen, teunisbloemolie en ovulatie testen. Welke van deze 3 de meeste invloed heeft gehad? Ik denk zelf het afvallen en de ovulatie testen.
     
  6. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ik heb geen ovulatie testen/temperaturen/homeopathische medicatie gebruikt.
    Mijn huisarts nam mijn “klachten” meteen serieus en we zijn snel de mmm in gegaan. Clomid sloeg niet aan, 8 kg afgevallen en leo operatie hielp niet, uiteindelijk hielp gonal-f 150 ie.
    Na de eerste zwangerschap zaten er nog wat kilo’s aan. Maar ik raakte snel en spontaan zwanger, ze schelen wel 13,5 maanden.
     
  7. Marleen1432

    24 jul 2016
    70
    24
    8
    NULL
    NULL
    Vanaf mijn eerste menstruatie toen ik 13 was, heb ik altijd een lange onregelmatige cyclus gehad. Gemiddeld 5 keer per jaar. Ik vond het eigenlijk wel makkelijk. Ik heb nooit de pil geslikt. Op mn 23ste had ik een kinderwens. Toen naar de gyn geweest en die constateerde PCOS. Ik ben tot mijn 20ste slank geweest maar had wel veel acne en een beetje overbeharing. Van mijn 20ste tot mijn 22ste woog ik wat zwaarder, maar nog net geen overgewicht. In die tijd menstrueerde ik nog minder, maar 3 keer per jaar. Toen tien kilo afgevallen en toen menstrueerde ik ongeveer 6 keer per jaar. Daarna zwanger geworden na de eerste Clomid kuur. Na de zwangerschap en borstvoeding kreeg ik 6 cycli van ongeveer 38 dagen. Voor mij super kort en regelmatig, bij wat ik gewend was. Maar daarna werd het steeds langer weer, zat uiteindelijk op 50 dagen. De wens voor een 2de kind speelde toen op. Ben toen wat meer gaan lezen over PCOS en insulineresistentie. Hoewel ik slank ben, ben ik wel een zoetekauw en dol op snoep, chocola etc. Ik ben toen koolhydraatarm gaan eten, gewoon om te proberen of het effect had, was wel een beetje sceptisch.. Maar mijn cyclus ging van 50 dagen naar 44 naar 34 dagen! Merkte vooral dat mijn acne verminderde en mijn cyclus dus korter. Ben nu wel weer begonnen met provera en volgende week clomid. We hadden ons al aangemeld bij de gyn (lange wachttijd) toen ik nog in de langere cyclus zat van 50 dagen. We gaan wel gewoon met clomid beginnen, maakt de kansen toch wat groter. Maar tot nu lijkt het minderen met suiker en koolhydraten ete helpen voor een kortere cyclus. Mijn menstruaties duren altijd 7 dagen ongeveer.
     
  8. Negentien88

    27 feb 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    Ik mag nog geen clomid gebruiken moet eerst wat afvallen. Was is al mee bezig.
     
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij de eerste keer stoppen pil werd ik gewoon niet ongesteld. Gewoon niet. Moest afvallen. Lukte niet. Uiteindelijk clomid gaan slikken. Na 4 ronden zwanger van mijn zoon.

    Daarna spiraal geplaatst. Totaal 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden.

    Nu in december spiraal verwijderd onder het mom van: het zal wel weer een eeuw duren. Niey ongesteld geworden. En ik was ineens zwamger. Wilde eigenlijk de gynaecoloog bellen dat ik weer niet ongesteld werd. Maar voor de zekerheid een test gedaan en die was positief. Echt te bizar voor woorden.

    Maar goed. Om terug te komen op je vraag. Werd gewoon niet ongesteld.
     
  10. Negentien88

    27 feb 2019
    16
    2
    3
    Vrouw
    @Imona jeetje wat een verhaal! Wel fijn dat het gelukt is.

    Ik ben nu 2 dagen klaar met mijn menstruatie. Maar toch nog kwaaltjes lage rug pijn, duizeligheid, veel plassen, warm en koud. Heel vreemd
     

Deel Deze Pagina