Mannetje heeft koorts, net voor ICSI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Saskia1984, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    :(
    Snik...

Sinds ik mijn man ken is hij nog nooit echt ziek geweest, hooguit een verkoudheidje. Maar nu heeft hij koorts.
    Ik baal ontzettend!!! En ben echt verdrietig :(
    Ik moet volgende week maandag met de decapeptyl gaan beginnen en we verwachten begin januari de punctie. Ik ben zo bang dat we nu weer 3 maanden moeten wachten. Het voelt zo oneerlijk! Hij laat alles om zijn zaad te verbeteren. Geen alcohol, geen halve marathons meer, geen baden. En dan wel koorts!! Het slechtste voor het zaad en het enige waar je geen invloed op hebt.
    Morgen het ziekenhuis maar bellen voor een tussentijdse analyse en ik hoop ontzettend dat het zaad niet veel geleden heeft.
    De laatste keer had hij maar 10.000 goede zaadjes, dus we hebben al niet veel :(

2. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    GVD Sas,

Wat is dat balen. Je zou je bijna een paar avonden gaan bezatten.Laat je alles krijg je dit. Ik kan alleen maar hopen voor je dat het snel over is. Moest wel meteen denken aan dat stel van Babyboom, daar had een stel ook hetzelfde, en daar had het niet veel effect.
    Dikke knuffel!
    Vriesje

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Thanks Vriesje. Ik moet zeggen dat ik ook heel even heb gedacht om een fles wijn open te trekken en um helemaal leeg te drinken!
    Maar ik heb me ingehouden ;)

Ik ga mijn mannetje een thermometer in zijn mond stoppen en daarna nog maar een paracetamol, of 2 ;)

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Gelukkig, de koorts is weg. Zo het ziekenhuis even bellen voor een zaadanalyse. Ik knijp um wel hoor :( Stel je voor dat er niks meer leeft door de koorts, 3 maanden uitstel... pffff!
    Gelukkig heeft hij maar even koorts gehad. Gister eerst hele lichte verhoging en daarna 38,3. Is ook niet ontzettend hoog. Toen ik gister naar bed ging was het 37,8 en vanmorgen 37,4. Nu is het 36,9 dus helemaal goed.
    Dus al met al heeft hij geen hoge koorts gehad en maar even echt verhoging. In het ziekenhuis ga ik zeggen dat hij 38,5 heeft gehad de hele avond en nacht want ik wil nu wel voor de zekerheid een analyse. Een leugentje om bestwil mag best toch...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Groot gelijk Sas!!

Ik ga alles hier in de fik steken voor een goede zaadtest!!

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Hier is de koorts gelukkig onder controle nu. Rust en paracetamol hebben hun best gedaan. Ik heb het ziekenhuis gebeld en omdat de koorts niet heel hoog is geweest en het niet lang heeft geduurd, hoeven we geen nieuwe analyse. Het zou niet tot nauwelijks effect op het zaad hebben. Helemaal gerust ben ik er niet op. Koorts is gewoon ontzettend slecht, maar ik vertrouw maar gewoon op het ziekenhuis en hoop dat we niet heel erg teleurgesteld gaan worden na de punctie.
    Koorts (en andere negatieve invloeden) hebben trouwens vrijwel direct effect op het zaad en na 3 maanden is hier niks meer van te merken.
    Ik heb Sasman vandaag thuis gehouden van het werk, verplicht! Normaal ben ik niet zo streng hoor!
    Het was waarschijnlijk een reactie op oververmoeidheid. Hij heeft veel te veel hooi op zijn vork genomen van het weekend door vrienden te helpen met hun dak en heeft nu zo intense spierpijn en is zo moe, dat zijn lichaam het er even niet mee eens is.
    Hij moet vandaag nog paracetamol in blijven nemen en regelmatig temperaturen, maar net was zijn temperatuur 36,6 dus dat is erg netjes!

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wij hebben dat ook eens gehad, in het ziekenhuis zeiden ze toen dat hij minimaal 3 dagen boven de 38,5 moet hebben, wil alles ermee ophouden. Hopelijk geldt dat voor jullie ook!

Sterkte ermee

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Thanks Maria, toch weer iets meer gerustgesteld...

9. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Hoi Saskia,
    Bij ons bleek vaak dat als we goed zaad verwachtten het relatief slecht was en andersom. Na koorts en af en toe een biertje is het wel eens (achteraf) relatief goed geweest en na pauzes bij lange autoritten, XL boxers, vitaminepillen a E 2,- per stuk, nul alcohol holde het achteruit... Zou dus zomaar mee kunnen vallen, niet meer stressen hoor!
    xxx

10. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Gelukkig is het niet erger geworden en viel het mee volgens ziekenhuis. Zou ik maar op vertrouwen hoor. Ze gaan jou straks niet volstoppen met hormonen om daarna alles af te moeten breken vanwege slecht zaad.
    Maar wel goed dat je hem thuis gehouden.
    groetjes vriesje

11. he meid..

ik wil je even laten weten dat wij hier het zelfde hebben gehad..
    en idd 3 dagen boven de 38,5 word het spannender.
    hier was wel de kwaliteit wat minder maar wel genoeg voor icsi..

dus meid heel veel suc6..

liefs yippie

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Thanks Yippieajee, toevallig kwam ik jou verhaal tegen tijdens het googelen ;)

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas heeft een kort griepje ook effect op het zaad. Maar voor icsi hebben ze niet zoveel zwemmers nodig.

Zeker omdat ze per eitje maar 1 zaadje nodig hebben. En het duurt nog even voordat jullie moeten. Dus zal je niet teveel zorgen maken.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Het scheelt dat het geen griepje was, maar een hele flinke hoofdpijn in combinatie met flinke spierpijn door een achteraf te zware klus en vermoeidheid.
    Ik ga er gewoon vanuit dat het zaad ok is voor icsi. Zeker omdat temp niet boven de 38,3 is geweest en ook maar een paar uurtjes duurde.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Nou... hoeveel pech!!!
    Manlief heeft vandaag weer een (korte) koortsaanval gehad. Het begon met 38 en een uurtje later 39. Meteen 2 paracetamol er in en 2,5 uur later 37,3! Dit was dus echt heel kort. Ik hoop dat het hierbij blijft. We zitten namelijk maximaal een weekje voor de punctie!
    Morgen in het ziekenhuis weer overleggen.

Maar het is toch vaag?? Alweer koorts!!!

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Kan toeval zijn, gezien half nederland ziek is.

Misschien ergens een virus in het lichaam. Heb toevallig het eerder gehoord dat iemand koortspieken heeft. En dan zit er ergens in het lichaam een virus of bacterie. En soms wordt er niks gevonden.

Maar is wel balen.

Succes

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Hij is ontzettend verkouden en heeft vrijdag en gisteren ook nog lichte verhoging gehad. Ook net was de temperatuur weer omhoog richting de 38 graden. Gelukkig is het de afgelopen dagen niet hoger geweest dan 38,2 dus hopelijk is de schade beperkt. Het ziekenhuis zegt doorgaan en gaat ervan uit dat er niks aan het handje is. Ikzelf ben natuurlijk helemaal ongerust en heel erg bang dat er geen zaad over is. Zeker omdat het al zo weinig is.
    Dinsdag heb ik de punctie, dan weten we hoe het zaad is. Ik hoop dat het niet te laat is, want anders is poging 1 zomaar weg :(

18. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Het blijft spannend, maar het ziekenhuis zou echt geen poging doen als ze niet zeker weten dat het kan moet je maar denken. Heel veel succes!!

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Inderdaad Maria, het lijkt mij dat als ze ook maar een beetje twijfelen ze niet zomaar door zouden gaan.

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Yes yes yes!
    Sasman had nog 240.000 goede zwemmers over. De vorige keer maar 10.000 dus de koorts heeft geen negatief effect gehad!

Share This Page