Hallo dames, Ik had mijn vraag al gesteld in het topic anticonceptie, maar daar heb ik geen reactie gekregen dus ik stel 'm hier ook nog maar even Ik ben 16 oktober bevallen van mijn dochter. Ik heb 4 weken borstvoeding, maar omdat het helaas vanzelf stopte overgegaan op flesvoeding. Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, ik heb van de gyn een receptje voor de diane 35 pil gehad, dit op mijn verzoek omdat ik zoveel last van pukkels heb. Volgens de gyn kon ik nu gewoon blind starten zonder een keer ongesteld geweest te zijn. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het niet gewoon beter toch eerst een ongi af te wachten? In de toekomst willen we graag nog een tweede en ik vroeg me af of mijn cyclus er geen hinder van onder vind als ik nu zo blind start. Aan de andere kant wil ik ook dolgraag met de pil starten gezien mijn huid, ben het meer dan zat om er zo uit te zien.. Alvast bedankt!!
Hoi, voor het pukkel probleem kun je gelijk beginnen. Maar ik zou wel voorzichtig zijn en een condoom o.i.d. gebruiken zolang je niet begint te slikken op de 1e dag van je ongi. Volgens mij is hij dan niet veilig. Tenminste toen ik na de bevalling weer met de pil begon moest ik mijn ongi afwachten.( Dat duurde maar 6 weken, maar ik heb ook geen borstvoeding gegeven. )
Ik ben twee dagen na de bevalling begonnen. Had een folder gekregen van consultatiebureau en daarin stond dat ie veilig was!. Dus heb niet eerst een ongi afgewacht!.
Hier ook een lichte pil gaan slikken na de bevalling van onze dochter. Ik hoefde ook niet eerst mijn menstruatie af te wachten. Ik gaf trouwens wel borstvoeding maar omdat het een lichte pil was en het een meisje was maakte dat niet uit.
goed om te horen dat het gewoon kan, ik had er nog nooit van gehoord namelijk, maar als het geen kwaad kan ga ik gewoon starten...