Hallo, Hebben jullie leuke handige tips voor vers gemaakte voeding? Ik wil gaan voor koken en wat invriezen. Ik vraag me af of ik als ik het 's avonds wil geven, ik het dan alvast 's ochtends eruit moet halen? Of bevroren in de flessenwarmer? Verder zoek ik gewoon praktische tips en handigheden omdat ik geen ervaring heb. Ik heb al een voedingslijst voor allergie kindjes omdat ze KMA heeft.
Ik kook meestal een grotere hoeveelheid die ik invries. Wat ik die dag kook krijgt hij dan vers. In eerste instantie kan je ijsklontbakje gebruiken voor het invriezen, veel eten ze dan nog niet en hoef je niet te veel weg te gooien. Later kan je grotere bakjes nemen. Ik haal het er of s ochtends uit of ontdooi het via de magnetron op een lage stand. Als we weg zijn neem ik gewoon een afsluitbaar bakje mee. Als je over gaat naar stukjes kun je bijv een patatsnijder gebruiken. Bijv bij courgette snij ik het in plakjes en dan door de patatsnijder heen en heb je mooie blokjes (kan je ook zelf doen uiteraard)