Starten met hardlopen vanaf niveau 0, wie doet mee??

Discussion in 'Algemene clubs' started by eef80, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eef80

eef80 Niet meer actief

Oei,,,, dat moet pijn doen... Beterschap! Hardlopen met gebroken tenen en stuit zeer lijkt mij een onbegonnen werk! hopelijk knap je snel op!

2. eef80

eef80 Niet meer actief

#22 eef80, Apr 13, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 13, 2013
    @beitsche, goed tips! In ieder geval volhouden tot les 10 dus! Ik kan mij idd voorstellen dat als je iets verder bent dat het pas echt leuk wordt omdat je dan ook al wat meer kan. Ik hoop in ieder geval binnenkort echt te kunnen starten met Evy, dat is nu eerst nog een doel.

@marieke, dat was de tip die mij echt op het hard gedrukt is in het revalidatiecentrum. Als je niet binnen 24 u hersteld bent ben je écht te ver gegaan! En net zoals ik met 2 min/1 min starten? En gewoon kijken hoe ver je komt. 15 min in totaal is dan ook prima toch? Je moet ergens beginnen!

3. Dwergteckeltje

Dwergteckeltje Actief lid

Apr 10, 2013
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat jullie zo goed bezig zijn!
    Ik ben vorige zomer begonnen met Evy. Toen het kouder werd, ben ik gestopt met Evy en bij de sportschool gaan sporten. Als het weer lekker weer wordt, ga ik ook weer buiten hardlopen, denk ik.
    Op de loopband houd ik het hardlopen een minuut of 20 vol. Maar dat is dan ook minder zwaar dan buiten. Ik hoef straks met Evy dus niet bij 0 te beginnen, maar ergens in het midden, denk ik.
    Veel succes met hardlopen en straks veel plezier met Evy. Ik vind het een fijne methode.:)

4. eef80

eef80 Niet meer actief

Is op de loopband minder zwaar dan buiten? Dat wist ik niet. Mijn aantallen zijn op de loopband en morgen ga ik buiten lopen dus ben benieuwd dan!

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik ben vorige week zondag met Evy begonnen en ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt. Ook problemen met de bekken gehad in beide zwangerschappen, maar na deze zwangerschap was het gelukkig al snel over, terwijl ik er na de eerste jaren mee heb rondgelopen. In ieder geval heb ik les 3 afgerond en ik begin morgen aan les 4. Ik ben ook zo'n 3-4 kilo kwijtgeraakt deze week, dat motiveert wel! Alleen moet ik dan wel oppassen dat ik niet toch elke dag ga, dat is echt niet de bedoeling, dan krijgt je lichaam ook de kans niet om te herstellen en om de spieren aan te maken begreep ik van een buurvrouw (sportinstructrice).

Ik deed daarvoor wel al met de wii hardlopen, dat ging ook erg goed, al is het wel heel anders. Buiten is fijner, lekker frisse lucht en om je heen kijken. En je verzinkt zo heerlijk in gedachten, die 20 minuten zijn voorbij voor je het weet!

Evy is mijn nieuwe Belgische vriendinnetje :)

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36

Je kunt het en ja VRIJHEID inderdaad. Krijg nog tranen in mijn ogen als ik terugdenk aan het gevangen gevoel. Prffffff.
    Gaat langzaam maar wel goed komen! Zet hem op!

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Hoi meiden! Ik doe ook graag mee, heb vorig jaar meegedaan aan start to run en liep toen 3 km, helaas versloft. Dit jaar weer meegedaan met een vriendin maar die haakte af met allerlei smoesjes en toen was mijn motivatie ook een beetje weg :(
    Nu ik de marathon op tv zie ben ik toch wel een beetje jaloers hoor hihi
    Dus ik ga er weer voor! Ik loop met Evy 2006,vind die muziek lekker en ik wil 30 juni de kika run doen.
    Daarna in september de leontiens lady run en volgend jaar ga ik die 10 km doen met de marathon.:)

Wens jullie allemaal succes!

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Ha meiden, we zijn al met een klein clubje, leuk!

Gisteren weer hardgelopen maar ging moeizamer dan de keer er voor :(. Misschien dat dat het verschil is van loopband en straat. Ik heb nu ook pijnlijke schenen. Iemand bekend hiermee?

Morgen weer lekker op de loopband :p

Zijn jullie al gaan lopen inmiddels?

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Klinkt als shinsplints, misschien toch teveel belast of niet genoeg demping?
    Hoe lang loop je per keer hard?

Ik ga vnvnd weer na een tijdje! Geen smoesjes meer hihi

10. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

Aug 23, 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Mag ik ook mee schrijven?!

Ik ben sinds december weer gaan sporten, na een jaar niet meer geweest te zijn :D
    Nu sport ik zowiezo 1x in de week Bodypump, en nadien ga ik een half uur de loopband op. Ik loop dan 3x tien minuten, en 2min rust er tussenin.
    Soms ga ik 2x in de week.
    Twee weken terug ook een stuk buiten hard gelopen, Poeh dat was wel even wat anders als de loop band.
    Op de loopband heb je een vast tempo, en buiten ga je soms al snel te hard.

Ik heb net zitten googlen op Evy training, ik had daar nog nooit van gehoord. Dat lijkt me wel wat als ik buiten ga hardlopen.

Vanavond maar weer! ;)

Groet, Suuuuus

11. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Mag ik meeschrijven? Ik zit nu ruim 3 jaar na mijn bevalling ook in een programma bij de revalidatie-afdeling voor mijn rugklachten. Mijn doelstelling, voor het einde van dat programma (over een week of 8), is om 5 minuten te kunnen hardlopen aan 1 stuk. En daarna wil ik verder, ik wil de 5 km halen. Vorige week begonnen, 1 minuut volhouden was al lastig. Vandaag heb ik al een keer 2 minuten gelopen en ik merk nu al dat de tijd die ertussenzit om bij te komen al korter word. Dus ik heb er echt vertrouwen in dat het snel beter zal gaan. Merk trouwens ook wel dat ik in mijn enthousiasme morgen alweer zou willen lopen. Maar ik probeer me echt aan het schema, van om de 2 dagen, te houden....

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ja sannie;dat moet je echt doen,anders ben je zo geblesseerd! Je zou wel kunnen fietsen of zwemmen,dan gebruik je andere spiergroepen.

Heb toch een sneller schema van internet geplukt want die eerste 15 lessen van evy heb ik nou al zo vaak gedaan. En ik liep vnvnd zonder muziek maar alleen met stopwatch en dat beviel veel beter! De minuten leken veel sneller te gaan!
    Ook wel fijn dat je alles om je heen hoort.

Woensdag weer lopen, donderdag word ik gesteriliseerd, weet niet zeker of ik vrijdag dan weer kan.we zien wel!

Iedereen succes!

13. eef80

eef80 Niet meer actief

Welkom suus en sannie, leuk dat jullie mee doen!

En sannie het klinkt alsof we een beetje gelijk op gaan nu! 1 minuut is voor mij ook moeilijk en ik heb ongeveer het zelfde doel gesteld! Leuk!

Mamamadelon, wat fijn dat je al zo goed gaat! En idd lijkt mij muziek heerlijk maar ook wel lastig als je verder niets om je heen hoort. beetje gevaarlijk zelfs, afhankelijk waar je loopt dan..
    En sterkte vrijdag! Ik zou maar even rustig aan doen daar na. Het lijkt mij niet niks!

@versluis, doe jij ook nog mee? Les 4 al van Evy! Dat gaat best goed al, of niet?!

En jij dwergteckel? Doe jij ook mee? (bij het schrijven van je 'naam'krijg ik gelijk een beeld van een rennende dwerg teckel, hahahaha!)

Ik heb gisteren op de loopband gelopen en nu weer 20 minuten totraal waarvan 5 minuten hardlopen. Ik heb alleen echt een probleem,,, nu al!!!
    Pijn aan mijn schenen.........!!!!! Autjs!! Ik heb speciale hardloopschoenen en ik ga vanaf nu alleen nog maar op de loopband voorlopig (iets meer demping) maar de komende dagen even rust tot dit over is. Ik heb het gevoel dat ik al moet stoppen voordat ik begonnen ben, echt balen!
    Lees ik op internet dat dat SS, war het nu op lijkt, komt als je te enthousiast aan de slag gaat en ineens veel te hard van stapel loopt.
    Om de 2 minuten 1 minuut hardlopen en dan al te hard van stapel :)

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik begin vanavond, dus dan post ik mijn bevindingen. les 1, 10 minuten wandelen, 1 minuut rustig hardlopen/1 minuut wandelen 5x, 10 minuten wandelen. 29 minuten totaal, waarvan dus 5 min rustig hardlopen

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Ben benieuwd meijke! Succes!

16. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Ik heb zojuist nieuwe schoenen gehaald, met extra demping. Ben benieuwd of ik morgen het verschil merk.

Gisteren liep ik dit;
    5 minuten warm lopen, stevig wandelen
    1.00 hardlopen, 1.00 wandelen, 2 x
    1.30 hardlopen, 2.30 wandelen, 2 x
    2.00 hardlopen, 4,00 wandelen 1 x

Morgen word het:
    1.00 hardlopen, 1.00 wandelen, 2 x
    1.30 hardlopen, 2.30 wandelen, 1 x
    2.00 hardlopen, 4,00 wandelen, 2 x

En vrijdag:
    1.00 hardlopen, 1.00 wandelen, 1 x
    1.30 hardlopen, 2.30 wandelen, 2 x
    2.00 hardlopen, 4,00 wandelen, 2 x

17. eef80

eef80 Niet meer actief

Sannie, ik vind 2minuten al best pittig om achter elkaar te lopen. Red je dat nu al? Heb jij dit schema van de revalidatie meegekregen of volg je een bepaald programma?

ps zie ik aan je banner dat je kinderen vandaag jarig zijn? Gefeliciteerd! :)

18. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Ik heb eerst met de fysiotherapeut een soort van 0-meting gedaan: gewoon hardlopen tot ik niet meer kon. Dat was dus 1 minuut. En dat hebben we gehalveerd omdat het advies voor mij was, om op 50% van je kunnen te starten. Verder is het een standaard-opbouw schema, alleen heb ik de eerste weken de tijd om te hardlopen gehalveerd en de tijd om te wandelen met de helft vermeerderd. Als het goed is, zou ik volgende week met week 1 kunnen starten. Gisteren heb ik de 2 minuten net gered. Ik ben benieuwd of ik het morgen al 2 keer kan. Maar mocht dat niet lukken, dan is dat geen probleem, dan maar een weekje rustiger aan. Zal morgen eens kijken waar het schema vandaan komt wat ik gebruik. Heb ook Evy gedownload. Maar die begint al een stuk harder, hihi..

Oh ja sh*t, moet die banner nog steeds aanpassen. Mijn jongens zijn in Januari al 3 geworden. Maar toch bedankt ;)

19. eef80

eef80 Niet meer actief

De geluksvogels zijn dus al 3 maanden jarig :D, hahaha!

Ben benieuwd of je vandaag 2x 2 redt!

20. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Jaaaaaaaaaaaaaaa, net gered! Hahaha, later meer, eerst ff bijkomen ;)

Share This Page