Starten met hardlopen vanaf niveau 0, wie doet mee??

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door eef80, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NeNi

NeNi Lid

23 apr 2013
    12
    0
    0
    Drenthe
    wow 30 kilo afgevallen wat goed zeg!!!! Hoe heb je dat gedaan;) Ik kan evy ook niet als app vinden, wel als download voor mp3/4

2. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Ik heb de app Runkeeper op me phone.
    Werkt ook fijn!

3. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Ik heb t gedaan met cambridge...ben na nu na onze vakantie weer begonnen voor de laatste loodjes
    Volgende week gaat hier t buitenbad open en wil ik 5 ochtenden per week gaan zwemmen (mn moeder heeft aangeboden elke dag n uurtje op de jongste te passen)
    En daar wil ik dan bij gaan rennen...evy nog steeds niet gevonden
    Maar voor mp3 speler kan dan toch op je mobiel ook ?...
    Ik heb nu n andere app gevonden die ik ga proberen...maar wil eerst goede schoenen hebben...als geef ik r denk ik snel de brui aan
    Heb er wel veel zin in...heb t altijd al willen kunnen...verstand op 0 en gaan met die banaan

4. Neve

Neve Niet meer actief

Wow, Dianana, 30 kilo kwijt? Wat knap!
    Ik was ook op zoek naar Evy als app op mijn telefoon, want ik had er ook veel goede verhalen over gehoord. Maar het schijnt dat hij niet als app te verkrijgen is, maar als podcast??
    Ik doe het op dit moment ook met Runkeeper, hoewel ik moet zeggen dat ik er nog niet heel veel ervaring mee heb.
    Op dit moment ben ik 1x per week 1 uur aan het trainen met een klasje en een trainer, waar we hardlopen afwisselen met krachttraining. Super intensief, maar ik voel me wel heel lekker naderhand.
    Ik hoop dat ik het volhou!

5. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Ah das gaaf neve !
    Ik wil xpres gaan hardlopen omdat in n vereniging of groep niet te doen is door de ploegendiensten van manlief..ben heel blij dat mn mam aanbood elke dag een uurtje de kleinste te nemen...dat ik niet ga vragen of ze lekens wanneer man avonddienst heeft of z dan op wil passen
    Hardlopen kan ik om mn man heen plannen

6. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Ik heb trouwens SR...start to run

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Gisteravond was zwaar,benauwd en ik had teveel en te vet gegeten. Ook was heel Spijkenisse aan het fietsen volgens mij want ik moest constant stoppen om m'n hond (die mee loopt) bij me te roepen.
    Die blijft dus thuis voortaan! :(

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Net de derde training gedaan. 35 minuten, waarvan 8x1 minuut hardlopen. Ging lekker :). 4140m afgelegd, 7,09 km per uur.

Zondag is het zo:
    10 min wandelen
    4x 2 minuten hardlopen/1 minuut wandelen
    10 minuten wandelen

Ben benieuwd!

Jammer Madelon. Wel herkenbaar, ik had dinsdag teveel gegeten en te snel daarop gaan lopen, steken in mijn zij enzo. Nu om 20.00 gaan lopen, beviel beter.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Neni en Sannie, hoe ging het?

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik was gisteren ziek :( en ik had zo'n last (vooral in mijn schouders) van het "over de pot heen hangen"', dat ik even een rust dagje ingepland heb. Maandag nieuwe poging. Had vandaag ook nog niet de energie om te lopen. En dat weet ik bij voorbaat al dat het niks word. En dat kunnen we niet gebruiken, ik heb kleine successen nodig om het vol te kunnen houden :D

11. eef80

eef80 Niet meer actief

Sorry meiden, heb jullie even verwaarloosd! Ik was even een tijdje niet zo lekker in mijn lijf. Last bekken, schenen, waardeloos!

Maar morgen ga ik weer! Vol goede moed! Op naar de 5 minuten 6 km p.u. dan om en om 1 minuut hardlopen en 2 lopen. Ik blijf op mijn niveau hangen maar hopelijk ooit zonder die enorme pijn aan mijn schenen! (zelfs op mijn hurken zakken om mijn schoenen aan te doen kon ik niet meer :)

Fijn mamamadelon dat het weer beter met je gaat! En vervelend dat het even niet lukte maar volgende keer zonder hond gaat het vast beter!

Sannie, hoe gaat het nu met je?

Meijke, knap! 8x 1 minuut!

@alle meiden, Succes met lopen!!

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Eef, pas maar goed op met je schenen. Voor het verder overbelast raakt. Ik hoop dat het morgen goed gaat.

Vandaag: 10 min wandelen, 4x 2 minuten hardlopen/1 minuut wandelen, 10 minuten wandelen. Was goed te doen.

Dinsdag zelfde oefening nog een keer.

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Da's wel lekker meijke, dat het goed te doen was. Dat geeft dan hoop voor de volgende training, lekker gevoel lijkt me dat.

Eef, eventjes blijven hangen door lichamelijk problemen lijkt mij nooit een probleem. Als je maar niet achteruit gaat :D En,...... je moet natuurlijk wel de draad weer op kunnen pakken, hihi...

Ik zit ook met ploegendienst van mijn man dianana. Ik probeer met zijn avondienst, overdag te gaan trainen...

Pffff, ik merk dat ik lichamelijk nog niet fit ben van die ene dag en nacht ziek zijn. Ook heb ik door mijn buitenloop-poging van vorige week, weer wat meer last van mijn rug. Maar toch wil ik morgen weer gaan trainen op de loopband. Dat blijf ik voorlopig ook even doen, tot ik echt langer en makkelijker kan lopen. Morgen ga ik les 1 van Evy weer proberen, waarbij ik er rekening mee hou dat ik die 3 minuten op het einde niet red. Maar goed, dat zien we dan wel, hahaha....

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoe ging het op de loopband?

Ik heb mijn training niet helemaal af kunnen maken (20 minuten, waarvan 3x2 hardlopen gedaan). Ik kwam nl een brand tegen, een tuinhuis in de fik. Maar ik kon vanaf waar ik liep niet zien of het een huis was of niet, dus ben er naar toe gegaan. Gelukkig een buitenbrand! Er stond al een andere voetganger toen ik aankwam en die had de politie al gebeld. En kort daarop kwam de brandweer. Het stond in een bos nl en het vuur greep meteen flink om zich heen door de droogte.

Maar goed, mijn loopje dus een beetje in de knel gekomen, heb 1x2 hardlopen en 10 minuten wandelen niet gedaan. Vrijdag weer, dan 35 minuten, waarvan 6x2 hard.

15. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hoiii :)
    Ik voeg me hier even bij...
    Ik begin ook niet helemaal vanaf 0, maar ben afgelopen maandag weer gestart met hardlopen.
    Ik heb een hele tijd niks gedaan (zo'n 8 mnd) en ga het dus weer oppakken. Ik liep hiervoor altijd 5-7km. Dat wil ik nu weer bereiken.
    Ik train 2x in de week. Het belangrijkste voor mij is mijn conditie, maar hardlopen is ook een manier om mijn hoofd leeg te krijgen (ik ben nogal een piekeraar). Ik hoop snel weer op de 5km te zitten; vandaag al 4,2km gehaald (in 2 delen: 14min en 10min).

Ik ben een paar jaar geleden ook begonnen met Evy; echt ideaal!!
    Veel succes iedereen!!

16. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Pfffff, vanmorgen weer gelopen sinds mijn vorige post. Les 1 evy ging precies zoals verwacht, 3 minuten heb ik bij lange na niet gered. Vind het echt zwaar...

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vandaag:
    10 min wandelen
    3 x 3 minuten hardlopen/1 minuut wandelen
    10 minuten wandelen

Dinsdag weer :)

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, hoe vaak ik er zal zijn weet ik niet maar ik ben ook net gestart met hardlopen na vijf jaar, altijd gesport maar vanaf de zwangerschap van mijn eerste niks meer gedaan (twee jongens van 4 en 2 en meisje van 7 mnd)
    Ben met Evy bezig, alleen rare aanvallen snachts maken het soms dat ik te moe ben om te gaan lopen.

Deel Deze Pagina