Hallo allemaal, Ik zou graag willen starten met hardlopen maar ik ben niet van de nieuwste snufjes (zoals zo’n horloge). Wie heeft er tips voor mij en wat heb ik allemaal nodig? Ik hoor het graag! groetjes juffie
Goede schoenen is het meest belangrijk. Dus zorg dat je daar goed advies in krijgt. Verder is een goede opbouw van belang, ik vond Evy daar heel prettig in, maar er zijn meer schema’s die je kunt aanhouden. Ik zou dan eerst opbouwen naar 5km doen. Er is ook een topic waarin je je ervaringen kunt delen, wat ook heel motiverend werkt vind ik.
Ik ben vandaag begonnen met dit schema : https://all4running.nl/blog/hardloopschema-5-km/ Als je niet zo'n horloge hebt is het wel handig om iets bij je te hebben (telefoon of goedkope stopwatch horloge o.i.d.) om de intervallen te kunnen timen. Zelf zou ik dan kiezen voor telefoon met oortjes en dan een app zoeken met een schema, dat je via de oortjes hoort wanneer je moet lopen en weer hardlopen. Dan is t wel handig om nog iets van een armband te hebben waar je telefoon in kan.
Inderdaad goede schoenen. Toen ik ooit begon met lopen dacht ik eerst maar eens kijken hoelang ik het volhou, dus goedkopere schoenen aangeschaft. Die hebben me een niet fijne knie blessure opgeleverd dus daar zou ik nu nooit meer op bezuinigen. En ik vind de app ‘just run’ echt een aanrader. Gratis app met schema’s die je tijdens het rennen op kan zetten en dan zegt hij steeds wanneer je moet rennen en wanneer je moet lopen, en zo bouw je op naar bijvoorbeeld 5 km. En dan kun je bijvoorbeeld daarnaast Strava aanzetten om te kijken hoeveel km je gerend hebt en andere statistieken.