Starten met IUI eind 2018

Discussion in 'MMM clubs' started by Juf89, Oct 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Licht echt helemaal aan hoe je lijf het 'doet' bij mij is het altijd na 24 uur. Dus moet bij de positieve test die avond het al leuk. Maken.

2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Hopelijk morgen een mooie knallende ovulatietest meis! Ik duim!

3. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

Oct 21, 2015
    257
    60
    28
    Female
    Hoi dames,

Ik zou graag mee willen schrijven. :)
    Wij zijn nu 2 jaar bezig voor een tweede kindje en mogen nu eindelijk gaan starten met IUI in de natuurlijke cyclus.
    Ben heel erg benieuwd, maar vind het nu ook wel fijn om het over te kunnen geven aan het ziekenhuis.
    Van ons eerste kindje ben ik zonder moeite zwanger geworden.
    Waar het aan ligt dat het nu niet lukt, is niet echt duidelijk. De zaadkwaliteit van mijn man is wisselend. Ik heb afgelopen voorjaar een HSG gehad, waarbij 1 eileider niet doorgankelijk was, maar alles zag er keurig uit werd verteld.
    Ik krijg volgende week nog een prikinstructie en ook een echo om te zien hoe groot de eicel is. Ik ben alleen vergeten te vragen dat als de eicel nog niet groot genoeg is, of ik dan weer terug moet voor een echo of dat gelijk de inseminatie gepland kan worden??
    In de folder stond namelijk niets over echo’s maken. Dacht dat je aan de hand van een ovulatietest contact zou moeten hebben met het ziekenhuis en zo de inseminatie inplannen.
    Vindt het best spannend omdat ik liever niet heb dat collega’s weten wat ik ga doen :oops:

Fijn dat dit er een mmm club is, want de meeste topics mijd ik omdat het gewoon zwaar is de teleurstellingen iedere keer..

4. truusjee

truusjee Niet meer actief

Nee weer niet! Word hier zo onzeker van grrr

5. truusjee

Ach Meis , wat goed dat je toch wilt mee praten met ons ! Dat is alleen maar goed!!
    Spannende periode dus!

Enige wat ik je wil meegeven is, wees niet bang om dingen te vragen. Bel gewoon het ziekenhuis als je wat wilt weten en je heb vragen.

Ik ga het mijn collega’s vertellen als ik in de mmm zit. En dus meerdere keren terug naar het ziekenhuis moet. Ik moet wel, het gaat niet anders met mijn werk.
    Ik kan je vertellen dat het echt oplucht dat een aantal het nu weten.

Welkom! Hier kan je alles kwijt :)

6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Hoi!! Tuurlijk mag je mee praten, vaak lucht het op om je verhaal kwijt te kunnen. De eerste keer in de mmm wist ook bijna niemand het van mijn werk en gaf soms ontzettend veel stress nu weten de meesten het en sta ik er relaxter in dan de eerste keer. Ik hoop dat iui jullie wens gaat vervullen!

7. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Hhmm hoe kan dan nou? Ik heb wel ergens gelezen dat je beter in de loop van de dag een ovu test kan doen

8. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Hier veel krampen en steken en een vol gevoel, zal wel door de zware eierstok komen. Hopelijk trekt het morgen weer weg. De laatste eisprong had ik ook best veel pijn.

9. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Welkom! Spannend dat jullie ook met IUI gaan starten!

10. truusjee

Geen idee ben wel heel erg gespannen merk ik. Ik gebruik al maanden hem Smorgens van clear blue. Die met die streepjes word ik helemaal tureluurs van Hihi! En werkt niet smiddags omdat ik dan met me werk zit

11. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Welkom hier!! Ik weet niet hoe het zit met echo's bij IUI in natuurlijke cyclus... Klinkt wel logisch dat je dan ovulatietesten kunt gebruiken. Ik hoop dat het gaat helpen bij jullie!
    Snap heel goed dat je andere topics mijd. Hier zitten we allemaal ongeveer in hetzelfde schuitje.

12. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Gek hoor... Kan je ook onzeker maken hè? Ineens een latere eisprong...
    Succes morgen in het ziekenhuis, ben heel benieuwd!

truusjee likes this.
  13. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Hopelijk trekt het snel weer weg ja! Klinkt niet echt fijn...

Hier denk ik vandaag eisprong gehad. De eipijn die ik de afgelopen week heb gehad, is weg namelijk.

14. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Het is inmiddels aardig weg getrokken maar einde vd middag had ik ineens echt veel pijn, ik was blij dat ik klaar was met werken. De derde ronde toen ik een eisprong had deed het ook zo’n pijn. Nu fingers crossed en hopen dat ik echt een eisprong heb gehad. Misschien kan ik maandag bloed laten prikken op progesteron.

15. truusjee

Hoi meiden,

Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Alles voorgelegd hoe het gegaan is de afgelopen maanden. Ze heeft meteen gekeken en ze zag dat me eiblaasje op springen stond.
    Ze zei dat er geen medisch reden is en het gewoon moet gaan, Maar als we graag willen starten met iui dan is dat mogelijk. (Ik janken bij die arts!)

Mijn medicijnen zijn nu verhoogd, naar twee tabelletjes clomid en ik moet gaan prikken met gonal f.
    We kunnen starten bij mijn eerst volgende menstruatie.

Ze merkte ook aan mij dat het me allemaal erg hoog zat. En ik het gewoon niet meer trek op deze manier. Ze stelde voor om naar een psycholoog te gaan praten van het ziekenhuis.

Ik vind het spannend! En ook beetje bang. Word er erg onzeker van of dit wel het juiste moment is, het is toch een kans en als die niet lukt heb ik er nog maar 5. Misschien denk ik een beetje te ver door maar ben het vertrouwen in mezelf wel een beetje kwijt. Daarom is het wel verstandig om te gaan praten met iemand. Denk ik dan.

16. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Het is ook een ontzettende spannende tijd en je moet doen wat goed voelt. Ik zou zeker met iemand gaan praten zodat je je verhaal kwijt kan dat lucht vaak al heel erg op en geeft weer nieuwe moed. Komt echt goed!!

truusjee likes this.
  17. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Ik hoop het voor je! Ben benieuwd naar je progesteron waarde maandag.

18. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Ik zou als ik jou was 'gewoon' starten met IUI. Dat is wat je al een hele tijd wil toch? Misschien geeft dat juist weer wat positieve moed de komende tijd!
    Fijn ook dat er een eiblaasje op springen stond! Weet je ook wanneer dat ongeveer springt dan?
    Moet je vanaf je volgende menstruatie gaan prikken met gonal f? Willen ze dan ook 2 eitjes proberen te krijgen?

Ik snap heel goed dat je het spannend vind, en dat je onzeker bent. Dat hoort er helaas bij ben ik bang :( lijkt mij ook een goed idee om met iemand te gaan praten hoor! Fijn dat zulke mensen er zijn! Het komt vast goed!!

19. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Ik hoop het ook, zou super te gek zijn als het op de natuurlijke manier zou lukken. Ik hoop dat het snel maandag is

Juf89 likes this.
  20. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Hoi meiden!

@truusjee wat fijn dat de arts je in ieder geval begreep. Soms is het juist goed er alles even uit te gooien! Ik heb bij de 2e IUI echt keihard staan brullen omdat de inseminatie uitliep qua tijd. Ik probeerde mijn tranen binnen te houden maar ik had het niet meer! Dat maakt toch wel indruk op de artsen heb ik het idee :oops:
    Fijn dat je eitje in ieder geval op knappen staat.

@Juf89 en @Blondie685 hopelijk zijn jullie eitjes gesprongen en ontstaat er wat moois!

Hier nu 4 dpo. Maar ben er niet zo heel erg mee bezig. :rolleyes:

Juf89 likes this.

Share This Page