Starten met IUI eind 2018

Discussion in 'MMM clubs' started by Juf89, Oct 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. truusjee

truusjee Niet meer actief

Lief van je! :)

Blondie685 likes this.
  2. truusjee

Nee weet niet precies wanneer die springt. Vanmorgen negatieve ovulatie maar we klussen wel gewoon door.

Ik krijg nog verdere uitleg van de gonal f. Als het zover is. De eerste maand doen we nog met clomid 2 tabletten (dacht ik, daarna inderdaad met gonal f maar weet niet zo zeker meer, zoveel gehoord gisteren).

Dankjewel voor je lieve woorden en intresse :)

Juf89 likes this.
  3. truusjee

Bizar wat het met je doet he! Ik schrok ook van mezelf! Normaal gebeurd dat niet zo snel bij mij.. alleen thuis.

Ik had ook wel het idee dat na mijn uitbarsting de arts meer begrip kreeg.

Fijn om ook een keertje er NiET mee bezig te zijn toch??

Dankje voor je lieve woorden :)

4. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    @Memmiee, ergens wel fijn lijkt mij dat je er niet is mee bezig bent toch?

@truusjee, ben je nog bezig met ovulatietesten? Inmiddels al een positieve? Hoe is het nu met je?

Weten jullie iets van IVF en wachttijden? Ben ik misschien wel veel te vroeg mee bezig, maar beter te vroeg dan te laat toch ;) zal vast per ziekenhuis ook wel verschillen denk ik...

Snoepjes likes this.
  5. truusjee

Nee nog steeds niet! Bizar toch!!! Vrijdag zei de arts hij kan elk moment springen.. we klussen lekker door! En anders ff bloedprikken of hij is gesprongen? word er wel gek van ! Verder gaat het wel... ups en downs... ben blij als ik die eisprong gehad heb!

Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt of er lange wachtlijsten zijn.. ik vind dat het bij mijn in het ziekenhuis alles wel vrij vlot gaat! Maargoed ik woon ook in Rotterdam waar al tig ziekenhuizen staan! :roflmao:

6. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Volgens mij verschilt dat per zh. Ik zit bij mck dus daar kan ik gewoon gelijk ivf starten als ik dat wil. Ze hebben alles onder 1 dak ook een eigen lab. En ze zijn ook bezig om volgend jaar een eigen apotheek te hebben, dat zou heel fijn zijn want in het alrijne zh is de apotheek echt een drama heb nog nooit zoiets meegemaakt.

7. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Komt vast goed meid! Hier ook wel eens een ei gehad die eerst echt een joekel werd voor ie sprong. Dat ik echt dacht waar blijft die positieve ovulatietest! Hij gaat vast komen hoor!

truusjee likes this.
  8. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Ja wel even lekker! Nogal wat drukke tijden haha (wie niet) dus wel fijn die afleiding :rolleyes:

Volgens mij verschilt het idd per zkh, de wachttijd voor IVF. Ikzelf loop bij een kliniek waar ze alles onder één dak hebben , dus na IUI kan ik meteen over op IVF in principe. Controles, punctie en tp alles gebeurd gewoon daar.

9. truusjee

Zo Hehe eindelijk!
    Positieve ovulatie test! :thumup:

Cyclus van 35. Nu aan de klus vanavond en Afwachten.... :o:

Hoe is het hier? Nog nieuws @Juf89 @Memmiee en @Blondie685

Blondie685, Snoepjes and Juf89 like this.
  10. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Wat fijn @truusjee!! Eindelijk :D beter laat dan nooit ;)

Zal het binnenkort dan eens navragen in mijn ziekenhuis, hoe het zit met wachttijden voor IVF. Fijn dat een aantal van jullie gewoon gelijk door zouden kunnen met IVF. Toch fijn om te weten lijkt mij!

Ik ga volgende week naar een osteopaat, hebben jullie daar ervaring mee? Wie weet zit er wel iets vast in m'n buik ofzo... Ben benieuwd!

11. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Wat fijn @truusjee lang op moeten wachten maar daar is hij dan eindelijk! Succes!

Nou vanochtend voor de echo geweest en verteld over de positieve ovu test, maar dat wimpelde ze gauw af door te zeggen dat soms overgebleven follikels nog hormonen afgeven en dat kan ook voor een positieve test zorgen en het bms was niet zo dik de laatste keer. Dus ik zei ik ben 12 nov ook geweest voor een echo en toen zat er niks. Dus nou zij kijken en toen moest ze toch toegeven dat het er op lijkt dat ik een eisprong heb gehad, bij het bms zag ze een wit randje wat je vaak ziet na een eisprong en het bms was dikker en het follikel was weg. Jeejj!!! Heb wel duphaston meegekregen om de luteale fase te ondersteunen.

12. truusjee

Gelukkig Meis! En fijn dat je toch even door vroeg!! Zou zonde zijn geweest

Haha inderdaad!

Nee geen ervaring. Weet niet ineens wat het is zo 123 Hihi
    Hoop dat het werkt niet geschoten is altijd mis he

13. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

Oct 21, 2015
    257
    60
    28
    Female
    Dank jullie wel dames voor de lieve reacties!
    Vandaag 1e echo gehad voor 1e IUI poging en mag gelijk woensdag komen voor inseminatie. Bms en eiblaasje zagen er mooi uit. Wel 2 cystes in de linker eierstok. Zag er niet als iets geks uit, maar moet wel in de gaten worden gehouden. Volgens de arts zou het ook geen eisprong of zwangerschap in de weg moeten zitten.
    Toch wel vreemd, want heb rond eisprong best veel pijn aan de linkerkant. Dit ook aangegeven toen ik voor het eerst bij de gyn kwam en heb toen in april ook een echo gehad, waarop er toen niets te zien was. Dus ik hoop dat ze volgende keer ook weer weg zijn en vertrouw er maar op als de arts zegt dat er prima een eitje naast kan groeien.

Vandaag ook prikinstructie gehad voor toedienen van otrivelle. De naald viel me alles mee ;)
    Heb gelijk een keer om zelf te proberen geprikt zonder medicatie en ging helemaal prima!!
    Nu maar hopen dat woensdag alles goed verloopt. Wij wonen op een half uur rijden van het ziekenhuis, dus hoop dat manlief niet in de file komt :eek:

@truusjee spannend positieve test! Veel plezier vanavond! Wat betreft aan iui beginnen, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Voor mij geeft het inplannen wel wat stress, maar heb ook zoiets van; ik geef het nu uit handen en dat voelt ook wel ff fijn hoor.

@Blondie685 fijn dat je een eisprong hebt gehad, nu afwachten!!

@Juf89 met een osteopaat geen ervaring. Je hoort wel veel over acupunctuur. Ik overweeg dat als de eerste paar Iui behandelingen niets doen

14. truusjee

Wauw goed nieuws @sunshine1981 !! Wat je zegt is wel heel fijn! Ik ga ook aan de ovitrelle en krijg ook nog uitleg erover. Gelukkig viel het mee!

Ben zelf er ook helemaal klaar voor!! Kom maar op en wat je zegt , het uit handen geven , geeft zoveel rust! En me werk heeft er (denk ik) ook alle begrip voor.. ben niet de eerste die in het traject terecht komt helaasssss
    Wat balen van jullie afstand met het ziekenhuis! Probeer daar niet teveel over na te denken! We gaan duimen dat het goed gaat!!

15. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

Jan 11, 2016
    2,086
    1,201
    113
    Oeeh wat spannend zeg! Heb je nou wel of niet gestimuleerd? Ik ben het even kwijt. Ovitrelle spuit valt heel erg mee ja, veel beter dan de pregnyl dat is echt een hele gemene prik.

16. truusjee

Fijn om te weten!
    Nee deze maand nog 1 tablet clomid.. vanaf dec (volgende cyclus) ga ik beginnen ermee.

Blondie685 likes this.
  17. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    @Blondie685, wat fijn dat je echt een eisprong hebt gehad! Wat is duphaston precies? Een soort progesteron?

@truusjee, een osteopaat kijkt vooral naar de bewegingen en organen in je lichaam als ik het goed hebt. Als er dus iets vast zit, of niet helemaal soepel voelt kun je daarnaar toe. Bij verminderde vruchtbaarheid kan het ook nog wel een helpen las ik. De doorbloeding in je baarmoeder en eierstokken wordt er ook beter van, en dat kan ook weer helpen bij de rijping van de eicellen en een mooi baarmoederslijmvlies enzo.
    Ga jij ook hormonen spuiten bij je eerste IUI? Of weer clomid gebruiken?

@sunshine1981, fijn dat je woensdag al je eerste IUI hebt! Hoop ook dat die cystes binnenkort weer weg zijn voor je! Gelukkig dat de ovitrelle je mee viel! Heb je verder geen hormonen hoeven prikken? Ben het ff kwijt... Acupunctuur hoor je inderdaad ook veel over.

@Maan14 en @Memmiee, hoe is het met jullie? Geloof dat jullie de eerste zijn van dit groepje die hun NOD hebben toch? Voelen jullie al iets? Wordt er al gedacht aan (vroeg) testen?

18. truusjee

Ohhh ik hoor graag hoe het was!!! Krijg je dat vergoed door de verzekering ??

Ik ga eerst nog twee tabletten clomid gebruiken. (Gebruik nu 1 tablet) En ovitrelle spuiten. En als dat niet werkt ga ik naar de gonal F.

Ik heb gister me eisprong gehad! NOD duurt nog even. 10 december. En jij?

19. Juf89

Juf89 Actief lid

Oct 27, 2018
    355
    178
    43
    Female
    Ik zal het laten weten :) Ik krijg het grotendeels vergoedt ja, ben aanvullend verzekerd.
    Hopen ze bij jou met clomid ook meerdere eitjes te krijgen? Ik weet nog niet precies wat ik krijg, maar moet wel iets spuiten iig.

Ik heb 7 december m'n NOD. Scheelt niet veel dus ;) Ik heb wel meestal een lf van 15 dagen.

truusjee likes this.
  20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier al getest zelfs en negatief. Vandaag prikinstructies gehad! Dus hoop dat mijn ei snel door breekt vanaf 21 december hebben ze winterstop.

Share This Page