Starten met IUI eind 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Juf89, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juf89

Juf89 Actief lid

27 okt 2018
    355
    178
    43
    Vrouw
    Haha geeft niks! Maar dacht zal het ff zeggen, anders missen we straks dingen :p
    Hoe is het met je man? En hoe is het met jou? Trek je het allemaal een beetje?

2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik trek het nog wel maar zulke erge progesteron klachten dat me eigen niet lekker voel.

Pijnleke borsten, misselijk, schagerinig...

Mijn man zijn oor is de afgelopen week, Om de dag in het emc gespoeld 'uur vanuit ons rijden'

Maar lijkt nu weer vies te worden ondanks ab.

Ik zal blij zijn als alles weer beter gaat.

3. Juf89

Juf89 Actief lid

27 okt 2018
    355
    178
    43
    Vrouw
    Dat begrijp ik ja! Lijkt me heftig hoor, alles tegelijk nu...
    Balen zeg, van die klachten. Heb je dat elke maand? Ik herken het wel, heb ook echt gevoelige borsten, en ben ook wat misselijk. Irritant hè, ik heb dat wel elke maand...

4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb het ook elke maand en zodra de borsten minder pijn doen weet ik dat ik ongesteld ga worden. We lopen trouwens allemaal gelijk op kwa nod scheelt steeds maar een paar dagen.

5. Juf89

Juf89 Actief lid

27 okt 2018
    355
    178
    43
    Vrouw
    Hier ook ja. Weet het altijd precies. Maar toch blijf ik elke maand denken 'het zou ook van een zwangerschap kunnen komen'...

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Herkenbaar hoor. Ik hoop het elke Maand weer. Ik denk nu ook dat het niet raak zou zijn al zou het zo mooi zijn als de streepjes nu niet af lopen van de ovitrelle maar juis oplopen door een zwangerschap..

7. Juf89

Juf89 Actief lid

27 okt 2018
    355
    178
    43
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde!! Hoop het wel, maar verwacht het niet.
    Hoop het ook voor jou, zou het je zo gunnen!

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hoop het voor jou ook!

Juf89 vindt dit leuk.
  9. truusjee

truusjee Niet meer actief

Oh gelukkig dat hij weer naar huis mag! Ook vanwege de kerst! Hoop dat het nu weer beter gaat met hem. Het zal wel schrikken zijn geweest! Beterschap met hem

10. truusjee

Allemaal testjes al binnekort! Spannend meiden! Ik ga hard voor jullie duimen!

@Baby1798 wat de andere meiden ook inderdaad zeggen je kan weinig veranderen eraan. Het mag geen belemmering natuurlijk worden maar iedereen heeft gezonde spanning en er niet aan denken of mee bezig zijn, gaat gewoon niet!
    Ik herken het wel heel erg!
    En als het nog een lang proces wordt is het misschien optie om met iemand te gaan praten? Die geven misschien net die handvaten om ermee om te gaan.
    Ik zelf ga ook praten met een psycholoog vanuit het ziekenhuis. Die weten dan meteen in welk proces je op dat moment zit.
    Succes in ieder geval!

Baby1798 vindt dit leuk.
  11. truusjee

MMM zwanger worden NOD lijst

Truusjee, 29 jaar, 1e kindje, ronde ?
    NOD 10-01 Ronde 1 IUI (clomid en ovitrelle)

Juf89, 29 jaar, 2e kindje, ronde 27
    NOD 29-12 eerste maand IUI (menopur en pregnyl)

Maan14, 25 jaar, 2de kindje, Nod 27-12 ronde 36 iui met hormoon stimulatie.

Blondie685 33 jaar 2e kindje ronde 6 Gonal f en Menopur combi nod 3-1

Memmiee, 27 jaar, 2e kindje, ronde 33, rustmaand, wel ovulatietesten en utro. Hierna nog 3x IUI

Baby1798, 31 jaar, 1e kindje, ronde 26
    NOD 28-12 (gonal-f, ovitrelle en utrogestan) 14-13 IUI gehad.

Afspraken

December
    24: truusjee - 1e follikelmeting

Januari:
    04: truusjee - 1e afspraak psycholoog

12. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik ben al blij dat we toch dit jaar al een stapje verder zijn gegaan. Wij zouden eigenlijk in januari pas met de iui starten maar ik trok het niet echt meer.
    Nu weer iets meer hoop maar net zoals andere hierboven al aangeven ik verwacht er niks van. Misschien toch ook een stukje zelfbescherming om niet teveel teleurstelling te krijgen.

Het is op dit moment geen belemmering, ik kan er met mensen in mijn directe omgeving gelukkig over praten. Op mijn werk weet bijna niemand het en dat vind ik fijn. Mijn werk is mijn afleiding en dan is het fijn als het er niet steeds over gaat.
    Mochten we toch ooit over gaan naar ivf dan ga ik het wel vertellen.

Hoeveel rondes gaan jullie nu voor de iui? Bij ons werd 6x geadviseerd tenzij de zaadcellen productie minder wordt dan eerder over naar ivf.

13. Juf89

Juf89 Actief lid

27 okt 2018
    355
    178
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Ik ben ook erg blij dat ik nu al één IUI gehad heb dit jaar. Ik mocht eigenlijk pas in januari starten ermee, maar heb gezegd dat ik heel graag eerder wilde beginnen. Idd iets meer hoop, of iig een stap verder richting IVF. Wij mogen na 4x IUI al door voor IVF.

truusjee en Baby1798 vinden dit leuk.
  14. Blondie685

Blondie685 Fanatiek lid

11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ohh ik kreeg geen meldingen meer. Er is veel geschreven weer!
    @Maan14 veel sterkte met je zoontje ik hoop dat hij snel opknapt.

Maan14 vindt dit leuk.
  15. truusjee

Goed zo! Fijn om te lezen dat je niet eraan onder door gaat! Ik herken veel in je verhaal. Op dit moment weten er steeds meer mensen waar wij mee bezig zijn. Moet ook wel vanwege me werk, ik kan niet zomaar weg. En voor mij is dat een opluchting. Ik krijg namelijk veel vragen wanneer er bij ons nou is een kleintje komt. Heel heftig! Ik zelf vind het ook bizar dat mensen niet nadenken. Maargoed dat is een ander verhaal.

Ik zelf ben ook blij en opgelucht dat wij beginnen met iui. Een hele zware last is er van onze schouders. “Het niet meer zelf MOETEN proberen”.
    Verwacht bij ons ook niet al te veel. Maar wie weet! de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Ik weet eerlijk gezegd niet Hoelang ze iui willen proberen.

Baby1798 vindt dit leuk.
  16. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Veel herkenning inderdaad. Ik krijg ook de vraag regelmatig en tegenwoordig zeg ik gewoon dat het ook wel moet lukken. Dan zie je mensen meestal wel indimmen en durven ze meestal niet meer te vragen:D

We zitten inderdaad allemaal rond dezelfde NOD, wordt inderdaad spannend!

Maan14 en truusjee vinden dit leuk.
  17. truusjee

Gaan jullie ook voor jullie 1e kindje?
    Veel mensen die schamen zich kapot dat ze al die opmerkingen maakte. Als ik Ons verhaal verteld. Nou heb totaal geen medelijden met ze sorry! Hihi

Fijn weekend !

18. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    Ja voor 1e kindje!
    En zeker geen medelijden hebben, moeten ze maar eerst nadenken;)

Fijn weekend!

truusjee vindt dit leuk.
  19. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hoi meiden. Ja zo rot hè dat mensen soms niet snappen hoe het is. Aan de ene kant kunnen we het ze niet kwalijk nemen, ze weten immers niet beter. Maar opmerkingen als: 'zal je zien, op een moment dat je het niet verwacht lukt het.' Of 'zal je zien; als je er niet mee bezig bent is het straks ineens raak'
    Ja tuurlijk joh, ben al 3 jaar bezig dus die vlieger gaat niet meer op :rolleyes:

Hier voor tweede kindje, maar mijn man zijn eerste.

Ik had eergister dus die posi ovulatietest, gisterochtend was ie nóg meer knal. Eergister, gister en net gemeenschap gehad en straks weer starten met utro. En maar duimen. Zou wat zijn, zo tussen de IUI's door.. als ik nu niet zwanger ben krijgen we nog 3 IUI's en dan IVF.

Ben niet heel actief, maar wil jullie alvast fijne feestdagen wensen ♡

Baby1798, Maan14 en Blondie685 vinden dit leuk.
  20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij krijgen 4x iui maar als 3 x het zaad te slecht is gaan we door voor ibf/icsi. Zelf denk ik dat na de ingreep van mijn man en zijn koorts de aankomende tijd het zaad zeeer slecht is slechter als normaal.:cry:

Heb al mijn hoop dus een beetje op deze poging gelegd. 3 mooie eitjes zou er toch wel eentje bevrucht moeten kunnen zijn. :confused:

Gisteren een tempdip. En vandaag 0.1 hoger. Ovitrelle is er zo goed als uit getest.

Baby1798 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina