starten met IUI februari 2019

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shar91, 20 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames, mag ik met jullie meeschrijven?

    Hier ook gestart met 1e IUI (Clomid en Ovitrelle). Tenminste, gestart.. Ik hoop dat onze eerste IUI deze maand doorgang kan vinden. Vorige maand afgekeurd, omdat ik met de uitgangsecho te dik baarmoederslijmvlies had. Menstruatie was niet voldoende.

    Inmiddels 5 dagen clomid erop zitten en vandaag follikelmeting gehad. Ben er nog niet heel erg in thuis. Ik heb paar jaar geleden wel IVF gehad, maar dat traject ging toch echt anders. Op dit moment 2 follikels links 14 mm, 2 rechts 12 mm. Zaterdag weer een nieuwe meting. Heb me laten vertellen dat ze gemiddeld 2 mm per dag kunnen groeien en ideaal 20 mm zou zijn. Maar als ze zaterdag alle 4 doorgegroeid zijn, dan gaat het al niet door. Spannend, van zoveel factoren afhankelijk.. ben benieuwd..
     
  2. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Heel veel succes!!
     
    Mopsie83 vindt dit leuk.
  3. Hannyke

    Hannyke Actief lid

    3 mei 2019
    269
    109
    43
    Vrouw
    Nou ik ken clomid dus helemaal niet.
    Wat is dat precies?
    Ik spuit gonal f. Ik krijg er alleen koppijn van, verder geen gekke dingen.
     
  4. Hannyke

    Hannyke Actief lid

    3 mei 2019
    269
    109
    43
    Vrouw
    Vraahje: ze doen bij mijn ziekenhuis 6x IUI. Maar als er dan een niet blijkt door te kunnen gaan doordat je ineens 4 follikels hebt... Gaat het niet door, maar geld dat dan wel als 1 IUI ronde?
     
  5. Shar91

    Shar91 Actief lid

    9 aug 2018
    355
    336
    63
    Vrouw
    @Deesje1987 wat fijn dat jullie nog door kunnen met IUI. Ik heb geen ervaring met het spuiten van hormonen (behalve 1x per ronde de Ovitrelle) maar hoop voor je dat het meevalt.

    @MilkChocolate en @Ninn22 schieten de wachtweken een beetje op voor jullie? Hoe gaat het nu?

    @Hannyke bij mij geldt een IUI ronde alleen als deze ook echt uitgevoerd is. Dus bij overstimulatie zou die ronde niet mee tellen.

    Bij mij werd op de echo dinsdag een grote cyste gezien. Ik moest direct even bloed laten prikken om te checken of de cyste hormonen produceerde of niet. Gelukkig bleek dat niet het geval, dus mag ik gewoon door deze maand. Vandaag de laatste letrozol tabletjes en dan maandag een follikelmeting. Ik ben benieuwd!
     
    Mopsie83 en Deesje1987 vinden dit leuk.
  6. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Clomid zijn hormonen die je dan mag slikken. Gonal f is toch ook een middel voor de eisprong op te wekken?
     
  7. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Wat fijn @Shar91 dat het geen cyste is!! Hopelijk gaan we deze ronde met leuk nieuws komen!!
    Opzich valt het wel mee het spuiten maar het is ff wennen. Hopelijk gaat het binnenkort dan eindelijk zo ver zijn. Zoals het ziekenhuis zei de kans ligt dan ietsjes hoger dus fingers crossed.

    Hoe gaat het verder hier dames. Zie dat er een aantal nieuwe bij zijn gekomen. Welkom!! En heel veel succes!!
     
    Sylvanaaa en Mopsie83 vinden dit leuk.
  8. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vandaag 2e follikelmeting gehad links eitje van 21 mm en 12 mm, rechts 1 van 17 mm en 14 mm. Dus het mag door gaan! :)

    Vanavond mag ik de Ovitrelle zetten en maandag inseminatie! Spannend! Maar fijn dat we eindelijk weer wat 'kunnen doen'!
     
    Shar91 en Deesje1987 vinden dit leuk.
  9. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Deesje1987 : welke hormonen mag jij dan gebruiken/spuiten?

    Ik vraag me af waarom ze dan niet meteen bij de meeste vrouwen beginnen met hormonen spuiten ipv clomid, als dat meer succes geeft bij IUI. Dat ben ik vanochtend vergeten te vragen. Is toch zonde van al die maanden, tijd en pogingen als het met clomid niet lukt.
    Maar ik weet dat hier in het zh ook eerst 3x IUI met clomid moeten proberen.
     
  10. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Super goed!!
     
    Mopsie83 vindt dit leuk.
  11. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Ik heb meriofert gekregen. Moet ik elke dag op een vast tijdstip spuiten tot het ziekenhuis zegt dat het genoeg is dan mag ik die avond nog ovritell zetten.
     
    Mopsie83 vindt dit leuk.
  12. babyiui

    babyiui Lid

    9 mei 2019
    5
    3
    3
    hey dames!

    mn 1ste iui mislukt mocht morgen testen maar ben vandaag ongi geworden :(
    ik ga maandag wel even contact opnemen met het ziekenhuis voor me 2de iui. ik ga eens even dingen uitvragen want bij mij hebben ze helemaal niks gedaan, geen medicatie geen metingen hoe groot de ei is helemaal niks... alleen moest ik die ovaluatie testen doen en thats it!
     
  13. MilkChocolate

    13 nov 2017
    61
    32
    18
    Vrouw
    Hier schiet het opzich wel op. Mag pas de 30e testen dus probeer lekker bezig te blijven.

    @babyiui wat balen zeg. Volgende ronde nieuwe kansen. Bij sommige zh doen ze inderdaad alleen met testen lijkt mij ook niet zo chill. Vind het altijd wel fijn om te zien of het vanbinnen goed groeit enz.

    @Mopsie83 succes maandag!

    @Deesje1987 waar zorgt die meriofert voor?
     
    Mopsie83 vindt dit leuk.
  14. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Dan heb je geen iui gehad toch. Want ze doen altijd metingen
     
  15. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Het is eigenlijk hetzelfde als clomid maar dan net wat anders. Ik heb wel gereageerd op de clomid maar ergens ging het niet goed. Mijn arts zei me dat dit de kansen iets of wat verhoogt om zwanger te worden. Dit krijg je schijnbaar bij ons in het ziekenhuis als je 3x clomid hebt gebruikt en het niet aangeslagen is.
     
    MilkChocolate en Mopsie83 vinden dit leuk.
  16. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    He
    Hè bah wat naar :( sterkte. Doe je goed om maandag even te informeren hoe het zit in het zh.

    Waarschijnlijk is bij jou de IUI zonder eistimulatie/hormonen en hebben ze de IUI in de natuurlijke cyclus gedaan m.b.v. ovulatietesten. Maar is dit van tevoren dan niet overlegd/verteld?
     
  17. Ninn22

    Ninn22 Lid

    17 mrt 2019
    63
    31
    18
    Vrouw
    @MilkChocolate bezig blijven is het beste he. Ik ben blij voor je dat je weer verder kan!
    @Shar91 Succes met je meting morgen!
    @Mopsie83 Succes morgen, het komt vast helemaal goed. Wat mij heel erg helpt bij de IUI is zorgen dat mijn blaas niet helemaal leeg is. Dan gaat het slangetje makkelijker.
    @Deesje1987 Hoe gaat het nu met je? Heb je de teleurstelling een plaatsje kunnen geven?

    Met mij gaat het wel goed. Ik voel deze ronde weer van alles. Vreemd wat je lichaam allemaal doet. Volgend weekend mag ik testen.
     
    Shar91, Mopsie83 en MilkChocolate vinden dit leuk.
  18. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Heb het idd kunnen verwerken en we mogen nu door met iui maar dan met hormonen spuiten ivm clomid slikken. Hoop dat dit gaat werken :)
    Spannend @Ninn22 hoop voor je dat het raak is.
    @Shar91 succes morgen!
    @MilkChocolate hoe gaat het met jou?
    @Mopsie83 veel succes morgen!
     
    Shar91 en Mopsie83 vinden dit leuk.
  19. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thx dames. Bedankt voor de tip @Ninn22
     
    Ninn22 vindt dit leuk.
  20. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Hai dames! Ik schrijf mee met jullie, nadat ik dit topic al stiekem volg vanaf het begin.

    Wij zijn sinds augustus 2017 aan het proberen voor ons eerste kindje en dit is onze eerste IUI icm clomid en ovitrelle. Vandaag mijn tweede echo gehad waarbij er een dominant eitje van 17 mm was en mijn slijmvlies was 5 mm. Nu moet ik woensdag weer terug en waarschijnlijk is de inseminatie vrijdag.

    Ik lees dat veel dames met 17 mm al de ovitrelle moeten zetten en dit maakt mij nerveus. Zijn er meer dames die moesten wachten tot het eitje wat groter was?
     

Deel Deze Pagina