Groeiende follikel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door EsJuHa83, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsJuHa83

    EsJuHa83 Actief lid

    12 jul 2019
    114
    64
    28
    Vrouw
    Lieve dames,

    Ik heb nooit vruchtbaarheidsbehandelingen hoeven hebben, gelukkig!, maar denk dat jullie mij het best antwoord kunnen geven op mijn vraag.

    Ik heb vorige week een spontane miskraam gehad na een MA. Ik had controle bij de gyn ivm voorschrijven cytotec, maar was dus al spontaan gekomen, dus keek ze of baarmoeder leeg was. Nu zag ze naast het corpus luteum dat er nog zat, een klein groeiend blaasje. Ik heb er niets over gevraagd, maar is dit nu een rijpende eicel? Ik weet geen formaten, maar het zag op de echo uit als een kleine knikker qua grootte. Hoe lang duurt dat rijpen ongeveer?

    Dankjewel alvast!
     
  2. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #2 PBV, 4 sep 2019
    Laatst bewerkt: 4 sep 2019
    Vervelend dat je een mk heb gehad.

    Ik zou graag je vraag willen beantwoorden maar Ik denk dat je dit een vraag is voor de vk.;) ik weet niet of het een follikel was. :)

    Wat betreft de follikel: het eiblaasje groeit net zolang totdat de eicel rijp is voor de eisprong (dit blaasje wordt dan tussen de 18 mm en 30 mm groot). Het proces duurt vanaf eerste moment van je eerste menstruatie dag tot aan je eisprong. (Bij mij was dat 16/18 dagen ongeveer. En dan van eisprong tot eerste dag menstruatie was bij mij ongeveer 12 dagen. Of te wel mij LF fase)
     

Deel Deze Pagina