Praktische vraag Brussel en Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vogelindeboom, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Hoi! Ik hoop dat hier vrouwen zijn die behandeld worden in Brussel (Jette) of UZ Gent voor ivf/icsi die mijn praktische vragen kunnen beantwoorden.

    - hoe vaak reis je naar België? Welke afspraken kun je alsnog in Nederland doen en was het lastig om een ziekenhuis te vinden dat dit voor jou wil doen?

    - welke onderzoeken moest je van te voren laten doen, om de resultaten mee te nemen naar België? Was dit makkelijk te regelen? (Ik weet dat in elk geval Brussel vraagt om een reeks testen voor de eerste afspraak)

    - ik twijfel nog tussen beide ziekenhuizen, kan bij allebei terecht. Misschien wil iemand nog haar eigen ervaring met een van de twee delen? Ik hoor bijvoorbeeld dat je in Brussel meer een nummer bent, is dat zo?
     
  2. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Volg even...
     
  3. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Hoi! Ik heb nog geen ervaring met deze behandelingen in UZ Gent.
    Wel ben ik een paar jaar bij de wekelijks bij de Hematologie afdeling behandeld geweest, hierbij ook meerdere afspraken elders in het Ziekenhuis.

    Vorig jaar enkele gesprekken gehad over een eicelpunctie en invriezen (is nog niet doorgegaan door mijzelf)

    Gent is fantastisch, je kan er enorm snel terecht en doen waar jij je goed bij voelt! Succes bij je keuze.
     
  4. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Goedemiddag,

    Ik woon in België en ben in behandeling in UZ Brussel (Jette) voor IVF/PGD. Ze zijn top op wereldniveau en hebben een uitgebreide database ivm genetische problematiek. Ik kan ze alleen maar aanbevelen. Zijn vriendelijk, werken met goede mensen, als één team. Alles is perfect geregeld. Gent is ook top, weet ik van een vriendin. UZ Brussel is nog groter en uitgebreider.
    Ivm de testen, ik heb natuurlijk een andere problematiek. Dus bij mij volgden een reeks bloedtesten (genetisch onderzoek).
    Ik wens je heel veel succes!
     
  5. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Vogelindeboom : ik heb behandelingen in UZ Gent gehad. Professioneel team, kijken naar jouw individuele casus en passen de behandeling daarop aan. Vriendelijk, meedenkend en meelevend.
    Ik had al veel onderzoek en behandeling gehad voor we in Gent kwamen, dus ik weet niet wat minimaal nodig is. Wij hebben er bewust voor gekozen alle afspraken in Gent te doen, enerzijds omdat we geen vertrouwen meer hadden in het ziekenhuis in Nederland en niet weer op zoek wilden naar een ander ziekenhuis. En anderszijds omdat we het een prettig idee vonden dat ze zelf alles konden zien en daarop gebaseerd alle keuzes konden maken. We zijn voorafgaand aan de behandeling 3x op en neer gereden voor intake, onderzoek en uitslag. Tijdens behandeling zo'n 6x (uitgangsecho, 3 fm, punctie en tp).
    Geen ervaring met Brussel, dus kan niet de vergelijking maken...

    Succes met het maken van de keuze en het vervolg!
     

Deel Deze Pagina