Zwanger worden na een laparoscopische operatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nala001, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala001

Nala001 Actief lid

17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Allemaal,
    Na veel onderzoeken om te kijken waarom zwanger lukken niet lukte heb ik begin juni een laparoscopische operatie gehad. Tijdens deze operatie zagen de artsen dat er 1 eileider heel slecht was en dus is verwijderd, de andere eileider was verkleefd aan mijn buikwand maar hebben zij los gekregen en ook open kunnen maken. Nu hebben wij het advies gekregen om het een half jaar zelf te proberen en dat als dit niet lukt er weer een HSG uitgevoerd wordt om te kijken of de eileider nog open is, anders wordt er overgegaan op ivf. Het is heel fijn dat dit is gelukt en wij weer een kans hebben op een natuurlijke zwangerschap. Maar ik merk dat ik het erg zwaar vindt, de teleurstellingen, het vertrouwen in mijn lichaam na al die jaren proberen en dan de angst dat het niet lukt en dat er dan weer maanden overheen gaan om te kunnen starten met het ivf traject. Ik vroeg mij af of er meer zijn met ervaringen na zo een soort gelijke operatie?

2. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hi Nala, ik heb een laparoscopie ondergaan in 2016. We zaten toen al in het ivf traject, dus we kregen een cryo terugplaatsing 1 maand na de laparoscopie. Helaas was het een miskraam. November een verse tp en die is blijven plakken. Nu heb ik vorige maand ook weer een laparoscopie laten doen. En eind september gaat er weer een cryo teruggeplaatst worden.

Bij ons is er eigenlijk nooit gesproken over zelf proberen, omdat de kans op natuurlijke zwangerschap klein was. Kun je niet aandringen op een ivf behandeling? De kans op een zwangerschap na een laparoscopie en ivf is heel groot.

Succes!

Nala001 vindt dit leuk.
  3. Nala001

Nala001 Actief lid

17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Kookaburra,
    Bedankt voor je reactie! Als eerst wat super dat het bij jullie gelukt is en duimen dat het eind september ook blijft plakken! Wij zaten ook in het ivf traject, alleen zagen ze dat er vocht in mijn eileiders zat wat het ivf traject in de weg gaat zitten, dat zal eventuele innesteling weg spoelen. Maar na de operatie vertelde de gyn dat ik nu in principe evenveel kans heb op zwangerschap op de natuurlijke manier, alleen is het risico heel groot dat de verklevingen terug komen en zeker na een operatie. Had jij ook verklevingen bij je eileiders? Ik ga dit gelijk even na vragen bij het ziekenhuis, vooral als jij aangeeft dat die kansen na zo een operatie goed zijn.

4. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hi Nala, ik had ook vocht en verklevingen in de eileiders , endometriose en verklevingen rondom baarmoeder en eierstokken. In 2016 had ik een laparoscopie en zijn verklevingen weggehaald en in 2018 zijn er ook verklevingen weggehaald. Dus in 2 jaar tijd kwamen bij mij die verklevingen terug. Maar ik was wel tussentijds zwanger en bevallen. Een half jaar na de laparoscopie was ik 2 keer zwanger geraakt!

Ik wilde in ieder geval niet meer een half jaar wachten en het zelf proberen. Ook omdat ik op dat moment 38 was.

Deel Deze Pagina