icsi en solliciteren

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bubblez, Oct 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hi meiden,

Er zijn er vast een aantal in hetzelfde schuitje als mij.

Ik ben opzoek naar een nieuwe baan. Tussen de 24 en 30 uur het liefste. Alleen we gaan dus hopelijk binnenkort, nog niet zeker, starten met onze nieuwe icsi poging.

Hoe pak ik dat aan? Zeg ik dat tijdens het gesprek? Of pas als ik ben aangenomen of gewoon helemaal niet? En hoe doe je het dan met de ziekenhuis bezoekjes? En de punctie met dagen rust erna?

Bedankt!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Niemand ervaring?

3. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Ik heb nu niks gezegd op mijn nieuwe werk. Omdat; als alles vanzelf ging zou ik toch ook niet hoeven aankondigen dat we met een kindje maken bezig waren? Ik werk parttime dus kan tot nu toe alle afspraken buiten werktijd regelen. Of uren voor compenseren. Voor de dag van de punctie heb ik vrij genomen. Verse terugplaatsing is mislukt en als mijn enige cryo het ook niet wordt, kijk ik wel weer wat ik bij poging nr 2 doe. Heb ik in ieder geval de tijd gehad om me even goed te bewijzen als werknemer.

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik zou het niet zeggen. Mensen zeggen inderdaad niet bij een sollicitatie: we proberen een kindje te krijgen. Dit is met rede omdat het eigenlijk alleen in je nadeel kan werken. Een werknemer wil niet iemand die er straks weer maanden uit is.
    Als je aangenomen bent kun je als afspraken onder werktijd vallen zeggen dat je voor onderzoeken gevolgd wordt.
    Eventueel kun je het dan natuurlijk ook meteen wel eerlijk vertellen, maar net hoe het op dat moment voelt denk ik. Dag van de punctie heb ik me gewoon ziek gemeld hoor, dat doet iemand met een operatie ook... Dag van de terugplaatsing nam ik dan weer voor mijn rekening en heb ik s middags vrij genomen.
    Succes met je sollicitatie :)

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik zou het ook (nog) niet zeggen omdat ik ook vindt als het wel op een "natuurlijke" manier zou lukken, je dat ook niet zegt. Wij hebben er nou eenmaal niet voor gekozen ziekenhuis in en uit te gaan.
    Ik heb het pas bij mijn 2e iui gezegd tegen mijn supervisor omdat zij onverwachts langs kan komen en ik de 1e keer zo een pijn had dat ik liever die dag vrij wou en dan moeilijk kan liegen. Maar dat is persoonlijk.
    De 1e x en de folikel echo's heb ik om mijn werk heen kunnen plannen.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ik heb gesolliciteerd tijdens onze eerste ICSI poging deze zomer, en ben net deze maand begonnen op m'n nieuwe werk!

Heb tijdens de sollicitatie niks er over verteld. We hebben zelf ook even pauze genomen in het traject, zodat ik me kon focussen op mijn nieuwe baan. Ze hebben er ook niks over gevraagd, ik was wel van plan, om eerlijk te antwoorden als er naar gevraagd werd.

Mijn directe collega weet ondertussen wel dat we geen kinderen kunnen krijgen en momenteel in een pauze zitten van een ivf traject. Mijn leidinggevende verder weet nog niks.

We willen misschien volgende maand weer starten met terug plaatsingen, maar ik twijfel nog een klein beetje. Als we starten zeg ik niks, en probeer ik de echo's s avonds te plannen, en de terug plaatsing, probeer ik de dag te ruilen (als die niet toevallig op mijn vrije dag valt).

Na deze keer en mocht deze mislukken.. ga ik het denk ik wel vertellen.. Maar vind het wel lastig. Wil mezelf toch ook eerst bewijzen op de nieuwe plek!

Dag van de punctie zou ik me ziek melden als je het nog niet verteld hebt, de dagen er na gewoon werken :) (of als je overstimulatie hebt en heel ziek wordt, langer ziek melden).

Succes met solliciteren! Dat is al spannend, maar naast zo een traject, vond ik te beslissing om te veranderen van baan helemaal spannend! Maar wel blij mee dat ik het gedaan heb!

7. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    geen ervaring maar ja er gaat ook niemand vragen in een sol gesprek of je bezig bent met zwanger worden. Dus ik zou zeggen als er niet naar word gevraagd niets zeggen. En komt het later aan de orde dan zeg je gewoon eerlijk. Er is mij niets gevraagd met sol gesprek! Zo zou ik het aanpakken....

8. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Sws Niet zeggen en ff uitstellen totdat je jezelf hebt latenzien en een positieve indruk van je krijgen (werkinhoudelijk en mentaliteit) dus zullen je sneller begrip krijgen. Als je het tijdens je sollicitatie vertelt blijft vooral hangen dat je een 'probleemgeval' bent. Klinkt misschien hard maar dat is mijn visie op de arbeidsmarkt momenteel. Al weet ik niet wat voor werk je zoekt, in wat voor omgeving (commerciële wereld of zorg maakt nogal een verschil bijvoorbeeld).

Ik zelf heb mijn icsi vanaf november elke maand uitgesteld ivm een paar keer beginnen met tijdelijk werk en niet een verkeerde eerste indruk achterlaten... En heb heel discreet de icsi in mijn zomervakantie kunnen plannen (het zkh werkte mee en ik had een heel regelmatige cyclus zodat ik mijn vakantie precies goed kon plannen).

Maar... Het is zo persoonlijk (kun je het financieel en in je relatie dragen om lange tijd geen werk te hebben), je kan ook gewoon geluk hebben met een werkgever die het toch wil aangaan, er spelen zo veel factoren mee (wacht je op iets wat nooit gaat komen, de wens om te starten is soms zoooo groot etc) alleen jij en je man/ vriend kunnen het beslissen.

Kortom ik ken de tweestrijd en wil je heel veel succes en wijsheid wensen in dit lastige vraagstuk

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Tja ik vertelde het wel bij mijn sollicitaties.. Overstimulatie , migraine aanvallen.. Veel afspraken? Gaat allemaal niet goed werken.

Daarom uiteindelijk gekozen dat onze wens op 1 staat en ik thuis blijf. Financieel geen probleem , vriend is zzper. Als dat lastig werd het verhaal anders. Maar zo goed heb ik me nou niet gevoeld die 6x .
    Krijg soms commentaar maar daar zeg ik dikke vinger tegen ;)

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind de vergelijking met normaal zwanger worden niet echt kloppen.. want dan hoef je niet steeds naar het ziekenhuis en zit je strak onder de hormonen..

Als ik geen werk heb is dat financieel geen probleem. Ik hev nu ook geen werk. Ik wil alleen wel graag een baan.

Ik denk dan idd maar niet zeggen tijdens het gesprek. En dan later evt en hopen dat huh flexibel zijn betreft later beginnen e.d.

En er zijn helaas genoeg bazen die er wel naar vragen. Ze mogen het niet. Maar ze doen het wel.

Goede tips meiden!

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ik vind het btw ook geen vergelijking met 'gewoon zwanger' proberen te raken.. Traject is toch wel ff anders ja.. Anders was ik niet om de haverklap ziek geworden of overstimulatie.. Migraine.. En ga zo door

12. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe baan en we zitten nu middenin de cryo-tp. Ik heb het niet verteld op m'n werk, ze weten wel dat ik ooit nog kindjes wil en ook dat ons zoontje is geboren dmv IVF. Toevallig heb ik de voorbereidende echo's voor de cryo tp buiten werktijd om kunnen plannen. Voor het werk en op vrije dagen. De cryo tp zal ook in het weekend gaan plaatsvinden. Wij hebben het onbewust dus heel mooi gepland. Mocht ik zwanger worden dan vertellen we het pas rond 3mnd, net zoals iemand die gewoon zwanger wordt zou doen.

13. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik zou het niet vertellen, het is niet professioneel. Een behandeling loopt zoals het loopt, valt deels in het weekend, je kunt wat verlof uren vergoed krijgen want IVF/ICSI is nu officieel wettelijk aangemeld als een behandeling waar je verlof vergoedin voor krijgt.

Niet werken omdat je in behandeling bent is ook een keuze. Geeft heel veel vrijheid en is ook een overweging. Maar dan niet op zak van de staat is mijn bescheiden mening.

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb er voor gekozen om tijdens mn 2e gesprek 100% openkaart te spelen.
    verteld van onze droom, het traject dat achter ons lag en het traject wat er aan zat te komen.

Mn beste beslissing ooit geweest!
    Een nieuwe baan en 100% medewerking tijdens de hele mmm.
    Vrij voor ziekenhuisbezoeken, vrij na operatie, vrij na puncties, medeleven en troost na mislukte pogingen en ook groot feest toen ik zwanger bleek.
    De hele zwangerschap 100% steun, en daarna ook.

Zelfs toen ik met de mededeling kwam om weer de mmm in te stappen voor een brusje ging het weer van voor af af....medeleven, medewerking en gelukkig ook weer feest ;)

Ik heb geen idee hoe ik het allemaal had moeten doorstaan als ik niet open was geweest hierover...vrij nemen met smoesjes, soms 3x in de week, de stress die dat met zich mee zou brengen zal nooit bevordelijk zijn in dit traject

Ik weet dat niet iedere werkgever hier op zit te wachten maar ik ben wel van mening dat wanneer je ergens begint er sprake moet zijn van eerlijkheid, als je het pas verteld nadat je, je contract heb getekend kan dat juist zorgen voor een niet zo prettige reactie.

verzwijgen maak je het jezelf moeilijk..

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Tijdens mn sollicitatiegesprek is er overigens niet gevraagd naar mijn kinderwens.

16. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik heb het gezegd toen ze belde dat ik aangenomen was. Ik had er gewoon geen goed gevoel bij. De afspraken kan je van te voren niet plannen.
    ik kreeg een positieve reactie en later regelmatig mails hoe het ging. Ik ben blij dat ik het vooraf gezegd heb. Maar dat kan natuurlijk ook anders uitpakken.

17. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Ik werk nu een jaar bij mijn huidige baan, sinds een paar weken is mijn team leider op non-actief gezet, en hebben we dus een vervanger.
    Ik kreeg toen net te horen dat wij het icsi traject in gaan. Ik heb het toen verteld tegen mijn 'nieuwe' teamleider en ze was heel lief en dat het allemaal wel goed komt. Ben heel blij en opgelucht dat ik het heb verteld, ik weet zeker dat mijn 'oude' team leider hier heel anders op had gereageerd, weet ook niet of ik het dan had verteld. Het licht daarom ook echt aan de persoon die voor je staat.

Doe wat je gevoel zegt, en waar jij je goed bij voelt. Succes :)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind vooral jou laatste zin wel lekker pakkend. Waar slaat dat nou weer op? Beetje overtrokken. Maar bedankt voor jouw bescheiden mening! :)

Als ik al ergens op gesprek mag komen denk ik idd dat het tweede gesprek of het aanname gesprek het gesprek wordt waarin ik het vertel. Ik voel me er ook niet prettig bij om er over te liegen en steeds maar smoesjes te moeten verzinnen.

Bedankt dames!

19. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Treffend dat je die zin er precies uitpakt. Door het te zeggen kun je ook niet worden aangenomen en wie weet is dat wel helemaal de bedoeling ;).

20. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Bizar hoor....

Maar goed. Ik heb dus behalve mijn ww ooit geen inkomsten want mijn vriend verdiend. En dat is ook prima zo.

Dus Bubbelz , je wilt gewoon niet werken, daarom open je dit topic hahaha

Share This Page