Ik ben vanavond ongesteld geworden dus morgen is dag 1 en mag ik bellen om op de startlijst gezet te worden. Eind van de middag hoor ik dan of ik mag starten, zo ja, dan begin ik morgenavond met de Deca Er mogen bij ons in het ZH maar 5 vrouwen op dezelfde dag beginnen, dus heel soms moet je een ronde overslaan al gebeurt dat zelden tot nooit. Weet je al welke hormonen je gaat krijgen?
Ik heb deze maand mijn 2e icsi. 1 icsi is niet zo'n succes geweest. Maar 4 eitjes en geen cryo's. Nu ophoging van Gonal-f (125 ipv 100). Gisteren eerste spuit Gonal gezet. Merk dat ik deze keer veel relaxter ben. Vergat vorige week steeds dat ik moest spuiten. 1 keer lag ik zelfs al in bed en ineens: shit, spuit vergeten. Dat was vorige maand wel anders. Hopelijk een goed teken dat ik zo relaxed ben en zolang ik 'm wel zet is het niet zo erg. Als alles volgens schema gaat, heb ik rond 11 april de punctie.
Hoi Jazz, Spannend, 11 april duurt niet meer zo heel lang... Hopelijk heb je deze keer wat meer geluk!
Hey meiden even een tip, drink heel veel water, dit voorkomt overstimulatie oid. Ik had bij de eerste keer, na een paar dagen al last van gevoelige eierstokken (voel normaal ook altijd mn eisprong). Toch had ik er toen tussen de 10-14 ofzo, dacht echt dat ik er veel te veel had, ben toen echt veel water gaat drinken. Hoop op mooie wondertjes voor jullie!
Jaaa ik mag beginnen Vanavond dus starten met de Deca, ben erg benieuwd hoe ik er op ga reageren... Welkom Jazz!! Jammer dat je geen cryo's heb overgehouden... Wel goed dat je nu minder er mee bezig bent, ik had dat met IUI al, de laatste paar waren net zo "gewoon" als een inwendige echo. Ik merk dat ik me nu ook niet echt druk meer maak om het spuiten in mezelf omdat ik de pregnyl ook al zo vaak gezet heb. Nou, de eerste keer dat ik dat moest doen hahaha zat te trillen als een rietje haha @Happy Thanks voor de tip!! Ik heb idd ook gelezen dat je zo'n 3 liter water moet drinken Ik drink echt mega veel koffie, dat ga ik nu maar vervangen voor water en dan red ik de 3 liter wel haha
Hier zojuist de eerste Deca gezet, vond het wel even branden maar dat trok snel weg. nu maar afwachten of ik last krijg van bijwerkingen...
Ik vind de deca-spuit wel echt een rotding. Het spul zelf niet, maar de naald. Je moet soms zo hard duwen om 'm erin te krijgen. Lijkt wel alsof ze bot zijn ofzo. Wat dat betreft is de Gonal-f echt een verademing. En wat me opviel is dat ik me van die gonal zo lekker ging voelen. Soort happy-hormoon ofzo, in ieder geval wel voor mij
ja die decaspuiten... pfff die zijn inderdaad niet zo fijn... hard doorduwen... ik hoorde van een vriendin die verpleegkundige is dat je het beste als een dartpijltje de spuit in je buik kunt duwen, van een afstandje en meteen doorduwen... ik merkte ook dat wanneer ik vrij hard in mijn buik kneep (dat stukje wat je vast moet houden) het minder vervelend voelde (waarschijnlijk omdat ik dan op de pijn van het knijpen lette haha)... Super dat je mag beginnen staffie!! Jazz, welkom en balen dat je geen cryo's had... op naar poging 2! Happy, water drinken is inderdaad wel belangrijk, maar volgens mij vooral pas vanaf de punctie, omdat dan de follikels zich weer met vocht kunnen gaan vullen en dat vocht afgevoerd moet worden... door veel te drinken en veel naar de wc te gaan voer je dit dus ook mee af... Hier denk ik mijn eisprong weer gehad.. denk niet dat mijn menstruatie later is ofzo door de hormonen in de cyclus hiervoor... 2 weekjes wachten en dan hopelijk ongesteld en dan nog ruim 2 weken en dan terugplaatsing als alles goed gaat...
Gelukkig voelde ik het gister al een stuk minder branden, tot op heden ook nog niet echt laste ervan, maar vanaf vandaag de fostimon erbij dus ben wel erg benieuwd Gaat best wel snel het Fiona, over 2 weken alweer beginnen waarschijnlijk!
Wat gaat het snel!! vandaag al weer de laatste Fostimon gezet Ondertussen wel wat last van een opgezette buik en erg pijnlijke borsten. Vrijdag de FM dus maar hopen dat de Fostimon zn werk heeft gedaan! Hoe is het met jullie meiden??
Ik had me al bij een andere topic aangemeld, maar die was een beetjevol. _________________________________________ Ik meld me even bij jullie. Ik ben deze maand begonnen met mijn eerste ivf. Ben zondag begonnen met decapeptyl en gister fostimon erbij. Ik vraag me af of er meerderen zijn die fostimon spuiten? Fostimon is naar ik heb begrepen gelijk aan Menopur. Menopur/Fostimon schijnen weinig maar mooie eitjes te creëren. Ik vind het echt ellendig om zoveel medicatie mijn lichaam binnen te laten, maar ik dacht ik probeer toch een poging. Ik hoop dat dit mijn eerste en laatste poging is. Ik heb nu al de zenuwen voor de punctie. Heb gehoord dat het erg pijnlijk kan zijn bij sommigen. En ben al helemaal bang voor over stimulatie. Ik had niet gedacht dat het psychologisch zo zwaar zou zijn en heb ook nog eens de griep te pakken. Ik heb er zelfs over nagedacht om het af te breken terwijl ik nog maar een paar dagen bezig ben.(Ik ben niet zo een sterke vrouw) Ik heb dinsdag mijn eerste echo.Met citaat reageren
Hoi Nijntje Welkom!!!! Ik gebruik ook Fostimon! Vandaag de laatste spuit gehad en ik heb echt weinig last van bijwerkingen. Wel slaap ik heel diep maar dat had ik al bij alleen de Deca, verder erg gevoelige borsten, en sinds een dag of 3 een opgezette buik maar dat is hopelijk van de groeiende eitjes Ik heb ook heel lang tegen de IVF op gezien, alle hormonen in mn lijf daar zag ik echt tegenop vooral omdat ik op de Clomid al zo heftig reageerde, maar het valt me tot nu toe alles mee, heb van de Fostimon veel minder last dan van de Clomid. Ik heb ook begrepen dat Fostimon voor minder maar betere eitjes zorgt. Ik heb lichte PCO dus zo bij zo al veel eitjes, dus hopelijk groeien er nu een paar goed door. De punctie....pfff...het komt voor mij nu dichterbij en ik ben als de dood ervoor.... Maar...het meeste wat je leest is negatief..dat komt vast omdat dat eerder gedeeld wordt dan positieve verhalen.. beetje hetzelfde als restaurant recensies...als het eten goed was meld je het niet..slecht eten vertel je tegen iedereen Ik hoop dus dat het mee zal vallen...en zo niet..tja...ik wil zo graag een kindje...die wens gaat me er vast door heen slepen...
Ik heb 6 dagen Fostimon gespoten Ik zit nu op CD 8 CD 1 tot 9 spuit ik Deca CD 3 tot 8 de Fostimon en dan CD 10 de echo
Ik heb hetzelfde schema als jij denk ik. Ik zit op CD 4 en heb dinsdag de echo. Waarom moet jij dag negen geen fostimon spuiten? Ik moet tot de echo gewoon alles spuiten. Ik spuit trouwens 150ie. Ik heb tot nu toe ook nergens last van, behalve de angst. Heb helaas wel een zwaar griepje te pakken.
Hoi Nijntje, ik heb geen idee... misschien zijn ze bang dat er te veel gaat groeien bij me?? Ik spuit ook 150 IE Balen van je griep zeg!! Dat kan je er net niet bij hebben...hopelijk knap je er snel van op! Veel paracetamol en dan voor de punctie hopelijk weer helemaal fit!
Hey meiden hier ben ik terug..heel druk gehad met werk en behandeling..ik heb trouwens vorige week puntie gehad..dr. Heeft goed nieuws meegebracht..11 eicellen hebben zij uitgehaaldmaar de volgende dag was iets minder goed nieuws..het is maar 1tje bevrucht..de rest waren onrijpe eicellen..zij waren ook verbaast hoe het komt maar bon gisteren terugplaatsing gehad van een 9 cellige topembryotje en nu 2 weken wachten maar heb geen goed gevoel bij..als er de andere ook bevrucht zijn dan kunnen zij vergelijken van kwaliteit..ik had dan geen keuze en ook niks bevroren..wachten is balen é Groetjes