Starten met IVF/ICSI April 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Staffie84, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Numatje, wat jammer joh. Maar toch nog 1 topembryotje, wat altijd nog topnieuws kan brengen. Ik duim voor je.

@Staffie84, ik ben benieuwd naar je echo van vandaag. Hopelijk goed nieuws!

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Numatje
    balen zeg...je hoopt toch altijd op een paar cryo's maar hopelijk zijn die niet nodig en zal deze embryo zich mooi verder ontwikkelen tot een wonder van een baby!
    Spannend die wachtweken! veel sterkte

@nijntje
    het bleek toch een foutje te zijn in mn prikschema...ik had gister dus wel def ostimon moeten spuiten...maar het was gelukkig niet erg

de echo was zeer goed!
    Zowel links als rechts 5 grote eitjes, dus 10 in totaal en nog een aantal kleintjes waarvan hij verwacht dat er nog wel een aantal zullen doorgroeien en dus ook bruikbaar zullen zijn.

Vanavond nog de Deca en fostimon, morgen de deca en Pregnyl en dan maandagochtend om 8.00 uur melden voor de punctie

brrr....die komt nu wel heel dichtbij...vind het doodeng!

3. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie opbrengst!! Echt super.
    Gelukkig heeft het geen negatieve gevolgen dat je gister niet hebt gespoten.
    T is wel snel gegaan. Ik hoop dat het bij mij net zo snel gaat. :p
    Ja, de punctie is natuurlijk het engst van allemaal. Ik hoop dat het erg meevalt.

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja het gaat echt super snel!!
    En dat terwijl ik met de IUI's altijd wel een paar keer terug moest voor een FM omdat het niet zo snel groeide,
    had dit dus wel gehoopt maar niet verwacht haha

Nu maar hopen dat de punctie ook mee gaat vallen:)

5. numatje

numatje Lid

13 nov 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr ik kan niet wachten tot de testdatum..het gaat zo traaaaaaaaag

@staffie84 het kan nog altijd plots uit de hoek komen hoor die eitjes
    Van mij was het eerst maar 9 (groot en klein samen)en 2 dagen daarna was het verdubbeld..ik duim voor je

Ik heb eigelijk een rare dokter voor mijn puntie (met een doek met doodskoppen op zijn hoofd) maar heel vriendelijk..ik was very high in the sky want die bleeft de verdoving maar indienen (ik had nog pijn doen hij begon te zuigen) maar voor de rest is niks eng hoor..het was mijn eerste puntie ooit :)

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Numatje
    Thanks voor je geruststellende reactie, het hoeft dus niet echt horror te zijn, behalve dan die hoofddoek haha
    Wat voor pijnstilling heb jij gekregen?

7. numatje

numatje Lid

13 nov 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was zo zenuwachtig dat ik mijn pijnstiller thuis vergeten ben *nurofen dus heb ik maar eentje van de verpleegster gevraagd..de ene dat je onder je tong moet laten smelten,het lukte niet goed bij mij want mijn mond was kurkdroog van de verdoving,dus nog 1 poging gewaagd, toen heb ik pijnstiller via infuus gehad..zalig was het wel :))

8. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    zoo het gaat hier al snel allemaal! Staffie al bijna punctie!
    het valt echt wel mee hoor! het is wel pijnlijk, maar je weet waar je het voor doet... ik had alleen 2 paracetamol, een spierontspanner en nog iets... combinatie hiervan is vergelijkbaar met 10 mg morfine schijnbaar... was wel een beetje high, dronken gevoel zeg maar... maar moest de pijn van het aanprikken zeg maar wel zelf weg proberen te ademen... maar dat ging best goed. Succes in elk geval maandag, maar dat komt echt goed!

numatje, jij zelfs al in de wachtweken die duren lang he... pfff de eerste week vond ik nog wel meevallen, maar de tweede week was echt hel! Probeer echt veel afleiding te zoeken enzo!

Nijntje, jij dus nu bezig met spuiten... gaat het goed? Het is ook best heftig allemaal, maar probeer vooral te blijven denken aan waar het voor is enzo! Heb je wel mensen om je heen waar je mee kan praten over alles? Dat vond ik zelf ook wel erg prettig moet ik zeggen...

Hier niet veel spannends te melden... in afwachting van mijn menstruatie, dan weer echo's en de terugplaatsing zo eind van de maand...

9. roosdee

roosdee Lid

7 apr 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze maand 14 april beginnen waarschijnlijk...
    Ik lees met jullie mee!

10. numatje

numatje Lid

13 nov 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin hier al zot te komen..vanmorgen heeft manlief zogezegd perongeluk mijn boobs vast gehad en ja ik moest roepen omdat het zo zeer doet, gisteren rare kramp gehad alsof dat ik na grote wc moet maar kwam er niet (sorry) is dat mss bijwerking van bolletjes ustrogestan?? Pfff zo lang nog..het valt hier wel wat stil..hoe ist met iedereen? En welkom roosdee :) zie je het zitten?

11. roosdee

roosdee Lid

7 apr 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks, numatje!
    Ik heb wel goede moed en vertrouwen dat het goed gaat komen, maar zie een beetje op tegen die berg medicatie die ik van de week bij de apotheek heb gehaald... Niet zozeer het spuiten zelf, maar de hoeveelheid hormonen.
    Groetjes Roos

12. numatje

numatje Lid

13 nov 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruik je gonal-f? Zo ja hoeveel? Ik heb goeie dosis gehad van hormonen maar het ging mis met pregnyl..mijn 10 van 11 eitjes waren niet rijp..gelukkig was er 1tje wel

1 ding ben ik er trots op.. Na al die jaren ben ik niet meer bang van naalden hahahaha

13. roosdee

roosdee Lid

7 apr 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet aan de Menopur... :(

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Zo meiden daar ben ik weer Weer redelijk fris en fruitig

Om 8 uur hebben we ons gemeld in het ZH, daar werden we naar een aparte ruimte gebracht met luxe stoelen. Hier kreeg ik ook de pijnmedicatie. Vervolgens heb ik een half uur zitten trillen als een rietjes en moest ik poepen,plassen kotsen alles tegelijk maar heb me ingehouden hahahahaha

Om half 9 was ik aan de beurt en ben ik naar de punctie ruimte gebracht, daar werd ik helemaal ingepakt met van die groene doeken en super begeleid door de arts!!

eerst werd de "buitenkant" gereinigd met speciaal water, toen de eendenbek erin en werd het ook vanbinnen met natte watten gereinigd, dit was niet echt prettig...

Toen kreeg ik inwendig plaatselijke verdoving op 4 plekken, de arts zei me door me neus in te ademen, vast houden en uitademen wanneer zij het zei, en bij het inademen zette zij dan de spuit
    Dit was pijnlijk maar door de ademhaling wel goed te doen, de 4e spuit voelde ik al niet meer.

Het aanprikken voelde ik wel maar meer als een soort stroomstootje, niet prettig maar ook niet erg pijnlijk.

In totaal zijn er 14 follikels aangeprikt en toen was het klaar.
    Ik mocht me weer aankleden en naar de ruimte met de relaxte stoelen.

Mn vriend en zus zijn toen met een warmhoud koffertje naar het Erasmus gegaan, daar hebben ze mn eicellen ingeleverd en moest mn vriend zn zaad lozen in een potje en vervolgens een uur wachten voordat hij de uitslag van het zaad en het aantal eicellen kreeg.

Ze hebben 11 eicellen gevonden maar helaas was mn vriend zn zaad te weinig voor deze 11 dus moest hij nog een keer. tja...2x op commando ging hem echt niet lukken maar 2,5 miljoen zaadcellen zou te weinig zijn om de 11 eicellen te kunnen bevruchten dus is er besloten om ICSI toe te passen.

Al die tijd lag ik nog in de relaxstoel me te vervelen haha.
    Wel een heerlijk ontbijtje gehad en veel thee gelukkig

Om 12 uur waren hun pas terug uit het erasmus, en moesten we nog een akkoord teken voor de ICSI toen mocht ik dan eindelijk naar huis .

Thuis ben ik gelijk even naar bed gegaan want ik heb wel wat napijn, een erg beurs en opgezet gevoel, een beetje te vergelijken met heel heftige menstruatiekrampen.
    maar ondertussen voel ik me weer redelijk en kan ik wel zeggen dat het me alles is meegevallen.

Nu is het dus weer wachten....
    Donderdag tussen 9 en half 10 moet ik bellen naar het ziekenhuis om te vragen of de eicellen goed bevrucht zijn en of een terugplaatsing van een embryo mogelijk is.
    Zo ja, dan moet ik rond 12 uur in het Erasmus zijn en zal er een embryo worden ingebracht.

het was dus wel een heftig dagje, in eerste instantie ook wel wat teleurstelling dat IVF niet gaat lukken maar met ICSI zijn de kansen op een bevruchting wel vele malen groter dan dat we maar 2,5 miljoen zaadcellen hadden om de 11 eitjes te bevruchten

15. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    En staffie, terugplaatsing gehad?

Roosdee, ik heb ook menopur gehad... niet echt heel veel last van gehad moet ik eerlijk zeggen... wat moe en wat hoofdpijn, maar dat had ik eigenlijk al van de decapeptyl... dus ik vond het echt heel erg meevallen!

Hier ben ik nog steeds aan het wachten op mijn menstruatie... pfff hoe irritant!!
    Eigenlijk gisteren al in de planning, maar nu nog steeds niks te bekennen... voel wel aan alles dat het eraan komt, maar het komt nog maar niet... echt heel vervelend!!

Hoe is het verder met iedereen?

Deel Deze Pagina