Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo maryjames, natuurlijk mag je meekletsen! Wij lopen alleen een beetje voor op jou, hebben net allen de punctie gehad!
    Jij ook al een hele tijd bezig zeg...het is wel eens gegund na al dat geduld he!
    Ik zag ook giga tegen ivf op. Wat betreft de punctie vond ik het echt 100% meevallen en ook ik ben kleinzerig! Ik moest het doen op alleen paracetamol, naproxen en verdovingsspuiten. Het naarste vond ik die verdoving, vh aanprikken vd follikels heb ik weinig last gehad. Nu na de punctie wel wat last van mijn maag/buik, maar zeker te doen. Het meest tegenvallen vind ik nog het emotionele stuk: de spanning! Ivf bestaat uit zoveel stappen die allemaal goed moeten gaan...dat houd je wel even bezig! Maar tot nu toe ben ik blij dat we toch de stap gezet hebben en hopen we op een positief resultaat :)
    Spannend vrijdag het evaluatiegesprek! Laat je even weten hoe het is gegaan?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ dame - ik menstrueer liever niet ivm de endometriose. Want dat heeft effect daarop.

3. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Welkom Maryjames! Gezellig :)

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Dame, ik had over dit bericht heen gelezen maar wat balen dat je zoveel last hebt van de punctie!! Neem je goed je rust? Dan maar niet werken hoor! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.
    Ik had inderdaad de dag na de punctie al bijna geen last meer.

5. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Jeejtje dame sterkte hoor echt rustig aan doen! Werk heeft er vast begrip voor en zo niet dan hebben ze vette pech!! Dit gaat nu voor! Hoop dat je snel opknapt!!

Uuhhh ruubs ik heb last van mijn buik. Begrijp er niks van😞 Niet echt hele erge buikpijn maar gewoon iritant gevoel. Heb gekeken maar kan door de utrogestan komen las ik. En jij? Voel jij iets?? Wel gek idee he. Mag jij alles gewoon?? Bij mij stond eerste 3 dagen niet zwaar tillen, geen seks, intensief sporten. Maar las net dat het helemaal niet bewezen is dat dat de innesteling kan bemoeilijke ofzo...

Welkom maryjames gezellig

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Helemaal stil zitten is ook niet goed voor de innesteling. Want bewegen zorgt ook voor goede doorbloeding. Maar zou niet zwaar gaan tillen en sporten en dergelijke. Ik neem meestal de week van de punctie vrij. Vorige keer ook gedaan. Slapen wanneer ik wil. Elke dag een wandelingetje maken en gewoon goed voor mezelf zorgen :).

7. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Misschien is dat een hartstikke goed teken!! Ja ik vind het ook een gek idee. Zo bizar dat er nu iets in mn buik zit wat er waarschijnlijk nog nooit heeft gezeten. Zo dichtbij zijn we nog nooit geweest. Heel gek! Ik voel voel niks in mn buik. Nog ruim een week geduld pff! Haha maar dit is wel een fijner soort wachten dan vorige week vind ik.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    In feite ben je nu ook gewoon zwanger. :D Het is alleen de vraag of het blijft plakken ;)

9. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ohja en ze zei dat ik niets anders moest doen dan normaal.. niks over tillen, seks en sporten.. moest alleen ivm mn eierstokken rustig aan doen.

Hahaha Aicirtap scherp, das waar!!

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier gaat het gelukkig weer beter. Geen buikpijn meer en bijna geen maagpijn meer. Wel op momenten een dikke en strakke buik, alsof ik veel te veel gegeten heb. Heb mezelf gewogen en ben niet aangekomen dus houdt (gelukkig) geen vocht vast.
    Voor morgen wordt er op mijn werk inval geregeld. Als ik me goed genoeg voel zou ik toch gaan, maar dan wat rustig werk van de groep af doen. Zoals ik me nu voel is dat goed te doen! :)
    Oh dames wat een zenuwslopend en spannende periode lijkt me dat...pfff weten dat er een bevruchting is, maar die moet wel blijven plakken. En wat is nu een goed teken:wel iets voelen of juist niet?! Het verschilt zo per persoon en per zwangerschap, het blijft afwachten! Spannend meiden, hoop jullie vrijdag te vergezellen op het wachtbankje!

11. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik denk dat ik dat ook ga doen de volgende keer aicirtap hoop natuurlijk niet dat het nodig is😁😁 wel zin in het weekend lekker niks hahha nog 2 dagen. Sporten heb ik afgezegd. Ja inderdaad ruubs wel een leuke spanning.

12. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Hoi dames, ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsten :) Ik heb alles teruggelezen en zie dat een paar van jullie al de tp hebben gehad. Ik ga voor jullie duimen :)

Nog even mijn verhaal: wij zijn al 2,5 jaar bezig, ik heb een kijoperatie gehad en alles ziet er goed uit, mijn man heeft goed zaad, dus we weten niet precies waarom we niet zwanger kunnen raken (het kan ook mijn overgewicht of schildklier stoornis zijn). Ik heb 3 IUI's gehad maar mijn dokter zei dat het geen zin heeft ivm soms hevige bloeding rondom de ovulatie (het zaad kan dan toch niet overleven). Wij hebben net 2 maanden rust gehad en straks beginnen we met het ivf-traject. 15 september (21cd) begin ik met Decapeptyl, dan ongeveer 2 weken later start ik met Gonal F erbij. Ik vind het echt spannend!

13. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi Anniko, wat super spannend! En fijn dat jullie de volgende stap kunnen zetten. Het is erg frustrerend om niet te weten waar het aan ligt. Hopelijk komt het, net als bij ons, tijdens het ivf-traject snel aan het licht!!
    15 september schiet al op. Hoe sta je er in?

14. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hoi anniko wat fijn dat je mag beginnen met ivf. Op een gegeven moment ben je daar dan ook aan toe. 15 sep is al mooi snel dus dat is fijn. Heb je er zelf ook zin in of zie je er tegen op?

Danes hoe gaat het verder met jullie? Ga je morgen een weekend weg ruubs?? Lekker hoor er even uit😁 Dame voel je je al iets beter?

15. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad morgen tm maandag lekker weg! Volgens mij blijft het weer ook redelijk goed, heeeel fijn! Heb jij nog plannen ter afleiding? En hoe is het met je 'onderbuikgevoel'?

16. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame vannochtend lag ik zo eens te denken he en toen bedacht ik me stel nou dat er gisteren geen bevruchting is op getreden dan zou je toch denken dat ze je gisteren al wel hadden gebeld? Ik wil je geen valse hoop geven maar het lijkt mij toch niet dat ze je zo lang in spanning laten voor niks!! Uiteraard blijven mijn duimen draaien voor jullie. Hoop dat deze dag snel voorbij gaat en dat het snel morgen is!!

17. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Jaaaaa Mee Eens Nienie!!

18. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ow heerlijk geniet er van samen!! Jullie hebben het verdient😉 Zaterdag uit eten met man lief voor de redt chillen. Zondag is er een feest maar denk dat ik daar niet heen ga hahaha kan toch niet drinken 😁😁. Ja gisteren avond kruik op mijn buik gehad. Vandaag kon ik bijna niet na de wc dus denk denk toch echt dat het mij darmen zijn.. Rot utrogestan.

19. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja he ruubs ik denk het echt😁😁😁 hoop het zo dat dame morgen goed nieuws krijgt!! Duimen duimen duimen😁😁

20. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hè balen had zo gehoopt dat het een goed teken was!! Zo spannend allemaal. Jammer dat we af en toe niet even een seintje krijgen; 'joehoe het gaat de goede kant op hoor!'
    Ja dat is toch anders hè een feestje zonder alcohol.. Gelukkig zijn er veel alcoholvrije alternatieven maar ik vind dat er niets boven een lekker wijntje gaat haha

Deel Deze Pagina