Starten met IVF na mislukte IUI-pogingen, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door dame82, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Dame ben nog hard aan de duimen hoor! Het is al bijna vrijdag gelukkig!

2. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Nee las pas dat je volgends mij na 5 dagen pas verschijnselen kunt krijgen hahaha ben benieuwd. Nee is iets met muziek in het dorp naast ons. Hou al niet van de muziek dus zonder wijn word het niks hahaha

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Goede morgen dames, tja hoe gaat het hier. Geloof hetzelfde als gisteren en blijf dus ook thuis. Ik voel me niet ziek en kom niet aan, maar blijf met momenten een gespannen buik hebben (rond de maagstreek ?) en een vol gevoel. Dat zouden symptomen kunnen zijn van overstimulatie. Maar misschien ben ik er ook wel veel te bang voor en zijn het spanningsklachten. En eerlijk gezegd ben ik zoveel meer bezig met die overstimulatie voorkomen, dan ik met de bevruchtingen bezig ben! Maar jullie theorie, bij 0 bevruchtingen bellen ze wel, is ook al door mijn hoofd gegaan. Kan me idd niet voorstellen dat ze dan tot vrijdag wachten.
    Morgen spannende dag, wil zoooo graag die verse tp! Hoop eigenlijk wel dat ze bloed laten prikken: meten is weten. Ik heb dan een waarde die zegt hoe ik me voel ipv afgaan op mijn lijf. En eerlijk is eerlijk, als de waarde niet goed is, moet ook aan mijn gezondheid denken, dan maar maandje later. Maar op de een of andere manier hecht ik veel waarde aan die verse tp... we gaan het zien meer als rust en veel drinken kan ik niet doen!
    Wat zijn jullie testdata dames? Super spannend he...zijn jullie niet bang voor de teleurstelling mocht het niet raak zijn? Ik ben zo type die me er helemaal instort, zwaar teleurgesteld gaat zijn en dan pas relativeer! Haha!
    Ruubs wat een heerlijk vooruitzicht, ff er tussenuit na al die spanning!
    Ja nienie en met een beetje geluk magbje nu 9 maanden lang niet meer drinken ;)

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Welkom Anniko! Hier ook al 2,5 jaar onverklaarbaar niet zwanger. Hoewel tijdens de punctie op eens 'endometriose' viel, maar daar moet ik het fijne nog naar vragen!
    Wat naar van die hevige bloedingen rondom je ovulatie en hoe anders zi4kenhuizen daarin staan. Ik heb geloof ik ook twee keer een bloeding gehad, maar mijn gyn maakte zich daar niet druk om. Bij jou zeggen ze dus dat het kwaad kan....lastig heel die mmm he. Je moet vertrouwen hebben in je arts, maar ondertussen lees ik vaak zoveel andere dingen...en ben ik nog steeds niet zwanger!
    Hoe voelt het om met ivf te starten? Heb je er 'zin' in? Het is een spannende periode, maar hopelijk wel waard! Maryjames gaat ook binnenkort starten, dat zou wel leuk zijn als jullie beetje gelijk lopen!
    15 sept is het al bijna! Geniet nog even vd rust en drink wat je tegenkomt, nu kan het nog allemaal ;)

5. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Dank voor het warme welkom meiden!

Dame, ff over die bloedingen - bij mijn laatste IUI heb ik echt 4 dagen voor en op de dag van IUI hevige bloeding, ik zou zeggen dat het zelfs meer was dan bij menstruatie. Dat kan toch niet goed zijn voor het zaad en ook voor innesteling. Dus ja, geen vertrouwen meer in IUI's, maar toch een beetje jammer dat ik er maar 3 had. Maar bij mijn zh doen ze sowieso alleen 4 IUI's.

Maryjames ken ik van de IUI forums! Leuk als we gelijk zouden lopen! Wanneer begin je, Maryjames?

En ja, ik heb er echt zin in, wel een beetje bang (altijd bang dat ik te dik ben en het niet lukt of dat het wel lukt en dan heb ik problemen als een zwangere) maar wel blij want ik zie het als een verhoogde kans. Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat :)

6. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Goed dat je naar je lichaam luistert nog en even thuis blijft! Zorg goed voor jezelf. Moest je tussendoor niet naar het ziekenhuis voor een echo om de eventuele overstimulatie in de gaten te houden? Of is dat dan morgen?
    Ik heb 16 sept een bloedtest. Ik ben zo'n type die super positief is en daardoor soms giga op zn bek gaat haha dus het scenario dat de test negatief zal zijn, komt nu nog even niet in mn hoofd op ;) 2gof beter gezegd, daar denk ik totaal niet aan. Dan is de klap wel extra groot daarna helaas net als bij de weinig bevruchtingen.

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nee geen echo's, wist niet eens dat je dat daarop kon zien. De gyn had het over een bloedtest vrijdagochtend. Eerlijk gezegd zou ik dat toch ook wel prettig vinden, maar met als risico dat het dus niet doorgaat. Ben eens benieuwd!
    Nou die positiviteit is natuurlijk niet verkeerd en altijd beter dan negativiteit! Vasthouden dus. Ik heb ook een goed gevoel bij ivf, maar door een grote dosis zelfbescherming ben ik wel voorzichtig geworden...had bij iui namelijk ook een goed gevoel en dat is niet goed gekomen ;)

8. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Dame82 spannend voor je zeg, ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!

En de dames die al een tp hebben gehad, super spannende periode voor jullie! Wanneer mogen jullie testen?

@anniko, helaas komen we elkaar weer tegen hier. Had gehoopt dat we inmiddels al zwanger waren, maar helaas... jij mag de 15de al beginnen, dat is snel! Ik heb morgen een gesprek met de gyn en dan hoor ik hoe het proces gaat lopen. Ik zit er alleen mee dat ik in oktober op vakantie ben, dus ik hoop dat het allemaal in de planning valt te regelen.

9. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame ik begrijp dat je daar zorgen om maakt. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel een paar dagen had hoor wen gespannen buik. Goed dat je wel besloten hebt om thuis te blijven lekker rustig aan doen! Hoelaat krijg je tel morgen??

Ruubs mag jij de 16 al een bloedtest doen?? Beter hahaha ik moet zelf testen pas de 20ste

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Morgen om 7.30 belt de gynaecoloog. Ik verwacht dan bloed te gaan prikken. Tussen 10.00 en 12.00 worden we gebeld over hoeveel embryo's en hoor ik ook de tijd voor een eventuele tp (in ieder geval na 14.00).
    Nienie test jij 14 dgn na de punctie of na de tp? En gewoon een thuistest?

@ Ruubs: heb jij nog iets gehoord over de overige 2 embryo's en of deze ingevroren gaan worden?!

11. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Ben me een beetje aan het inlezen. Doen jullie het lange of korte protocol? En hoe is de keuze gemaakt?
    Het liefst wil ik morgen al beginnen, zodat ik voor mijn vakantie een tp heb, maar dan moet ik volgens mij het korte protocol volgen? Heb het idee dat dat niet zo gauw wordt gedaan?

12. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend zeg! Hoop dat je nog kunt slapen vannacht hihi

13. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Dame, jeetje dat wordt dan echt een lange en spannende dag. Pff heftig hoor! Ik weet niet of ze overstimulatie kunnen zien met echo's eindelijk. Snap dat je vooral daar mee bezig ben ivm de bevruchtingen en daar kan je toch niks aan doen!

Nienie, moet jij helemaal geen bloedtest doen dan? Jammer dan die geven eerder resultaat. Maar het lijkt me ook gek om van iemand anders te horen wel of niet zwanger. Ben sinds de terugplaatsing echt suuuper moe steeds. Merk dat het toch allemaal wel iets met je lichaam doet. Heb jij dat ook?

Maryjames, ik had het lange protocol. Volgens mij doen ze alleen het korte protocol als mensen snel last hebben van overstimulatie of heftig reageren op hormonen. Geloof niet dat je daar zelf iets over te zeggen hebt maar ik snap dat je graag een tp voor je vakantie wilt! Bij mij duurde het een paar dagen voordat de medicatie binnen was.

Anniko, gelukkig dat je er toch wel positief in staat! Onzekerheid zal altijd blijven. Heeft de gyneacoloog wel eens uitgesproken dat je overgewicht invloed zou (kunnen) hebben? Met ivf omzijl je na tuurlijk een heleboel! Super spannend zeg!

14. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Oh en Dame ik heb nog niks gehoord over die andere twee dus ik ga morgen maar ff bellen

15. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dame hier gewoon met een thuis test hahha maar 14 dagen na terugplaatsing spannend voor jullie hoor ben echt zo benieuwd hoe is het nu met je buik?

Ruubs j vind ik ook erg jammer op een 1 of andere manier ook betrouwbaarder dan een thuis test. Dan mag je gewoon al 4 dagen eerder testen hahaha beter!! Ja ik heb nog steeds last van mijn buik vooral als ik een tijd gezeten heb hij is ook helemaal opgezet. Moe ben ik ook. Ik hoop echt dat morgen die pijn weg is word er een beetje onzeker van heb ook het gevoel of het erger word.

Maryjames volgens mij heb je daar geen keuze in inderdaad. Ik had een lang protocool. Heel begrijpelijk dat je snel wil beginnen volgends mij herkenbaar voor iedereen😁 Wij zijn toen juist na de vakantie begonnen. Nog even rust voor je zelf en je lichaam en vooral genieten geen stress enZo. Ik merk nu pas dat het me allemaal heel veel energie heeft gekost.

16. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Jeetje Dame, wat raar dat je zo lang moet wachten om iets te weten. Morgen wordt het een bijzondere dag voor jullie, succes!

Ruubs, ja, mijn dokter weet dat ik een beetje over de BMI grens ben en zegt altijd dat ik moet afvallen maar wij konden zelf beslissen of we deze 1e keer nu al wilden proberen en als het niet lukt ga ik voor de 2e poging wat afvallen. Ik ben er wel mee bezig hoor!

Maryjames, ik ben benieuwd wat je gyn morgen zegt. Al die soorten protocolen hangen af van het zh, maar wie weet, misschien kan jij ook al straks beginnen net als ik op cd21. Laat ons weten wat de gyn zegt morgen!

Trouwens, hebben jullie (degene die al de 1e poging hebben gedaan) veel last van de hormonen gehad? Had iemand hier ook decapeptyl sinds cd 21 & dan decapeptyl+ gonal f? Hebben jullie veel kwaaltjes gehad? Bij IUI's heb ik altijd wat hoofdpijn gehad van Gonal F en de laatste keer van progesteron in de wachtweken ben ik helemaal depressief geworden :p Nu na die 2 maanden rust voel ik me zo goed en energiek en ben bang dat het straks voorbij is...

17. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Anniko. Ik heb ongeveer 3 en halve week decaptyle gespoten. Op een gegeven moment was is die naalden zat. Ik vind ze echt stug en dan gaat het pijn doen. Ik had eerst menopure gespoten met iui toen werd ik bij 2 e keer ook beetje depri maar dat kwam meer door dingen in de omgeving 3 vriendinnen me vertelde dat ze zwanger waren. Ik was met decaptyle en gonal f wel heel moe en had wat meer hoofdpijn. Uiteindelijk is het me heel erg mee gevallen

18. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb het korte protocol gehad, maar heb daar geen keuze in gehad. De gynaecoloog heeft hiervoor gekozen omdat ze bang was dat ik snel zou gaan overstimuleren. Je moet er tr wel ook rekening mee houden dat je cyclus anders kan uitpakken! De cyclus is niet meer van jezelf, zo had ik pas op cd 18 de punctie, dat is later dan mijn normale eisprong. Ik vond deze stimulatiefase ook veel langer duren bij iui.

19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @ Anniko: ik heb het korte schema gehad dus dat is anders spuiten. Ik geloof dat men vaak wel wat bijwerkingen heeft vd deca, maar dat die verdwijnen zodra je met gonal begint. Ik heb uiteindelijk geen last gehad van alle hormonen, maar nu moet ik erbij zeggen dat ik dit bij iui ook niet had!

@nienie: drink je wel genoeg meis? Een overstimulatie kan tot lange tijd na punctie nog voordoen! Bij twijfel contact opnemen met het ziekenhuis, dan kunnen ze je bloed checken! Maar positief gedacht: misschien ben je wel zwanger?!

@ Ruubs: spannend wat er met de embryootjes is gebeurd, hopelijk morgen allebei gied nieuws.

Hier gast het op en af met het buikje. Momenten dat ik denk het is over, maar ander moment is het er weer. Heb in ieder geval veel gedronken en rustig asn gedasn, daar ligt het niet in. Zo lekker naar bed en morgen weer spannend dagje! Slaap lekker dames!

20. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Lieve Dame, heeeeel veel succes vandaag! Ik denk aan je en duim. Wat een super spannende dag.

Maryjames, succes vandaag bij de gyneacoloog! Laat je nog iets weten? Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina